+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...  (Przeczytany 26238 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #15 - Piątek, 07.12.2007, 08:11:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: misiu_tdi
Ja nie wyobrażam sobie wysiąść z auta i sie oddalać a silnik dalej sobie chodzi.
Ciekawe jak to się ma do przepisów! Jak zdawałem na prawko 14 lat temu był jeszcze przepis w kodeksie, że kierowca nie może oddalić się od auta z pracującym silnikiem. Dawno do tej księgi nie zaglądałem - może ktoś z "młodszych stażem" się wypowie, czy taki przepis jeszcze istnieje? Jeśli istnieje - to jakiś upierdliwy policjant czy strażak miejski  może za taki turbo timer mandacik wystawić!
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #16 - Piątek, 07.12.2007, 15:27:49 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze w kwestii turbinki - już było zresztą - moim zdaniem większym problemem jest nie temperatura turbiny (chociaż też jest ważna), ale fakt, że po zgaszeniu silnika staje pompa oleju, a co za tym idzie turbina nie dostaje odpowiedniego ciśnienia oleju i robi się jej trochę sucho.. Przy zatrzymaniu "z biegu", czy też "z dojazdu" - wiadomo, o co mi chodzi - z prędkości obrotowej silnika, gdzie turbina podaje jeszcze spore ciśnienie (kręci się wtedy jakieś kilkanaście tys. obr/min o ile się nie mylę) kręci się ona na sucho - bez oleju - to najszybsza droga do zabicia turbawki. Co nie oznacza oczywiście, że nie macie racji :D
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #17 - Piątek, 07.12.2007, 17:14:12 - NIEPRZECZYTANA »

(bo jak sie wyłączy silnik to nagle turbinka nie dostaje smarowania,

 ;)

P.S. Wcale nie wydaje mi sie, żeby zatrzymywała sie turbina na postoju w 1-2 sek. To ma dziesiątki tyś. obrotów.
Zapisane

Seat Leon TS bigT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #18 - Piątek, 07.12.2007, 20:28:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: marmax3
Jak zdawałem na prawko 14 lat temu był jeszcze przepis w kodeksie, że kierowca nie może oddalić się od auta z pracującym silnikiem.
Hmm a do tego dochodzi przepis, że auto nie może stać dłużej z uruchomionym silnikiem niż 2 minuty...  ;)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #19 - Sobota, 08.12.2007, 11:28:48 - NIEPRZECZYTANA »

w korku czasami stoje 10min w miejscu i co mam gasić silnik co 2 minuty :P??
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #20 - Sobota, 08.12.2007, 12:15:08 - NIEPRZECZYTANA »

jak stoisz w korku to jesteś uczestnikiem ruchu i stoisz na drodze. Chodzi bardziej o parkingi  :P
Zapisane

Seat Leon TS bigT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #21 - Sobota, 08.12.2007, 18:39:47 - NIEPRZECZYTANA »

w korku czasami stoje 10min w miejscu i co mam gasić silnik co 2 minuty :P??
Przepis dokładnie brzmi:
"Art. 60. 1. Zabrania się:
3) pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na drodze"
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 09.12.2007, 01:28:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: misiu_tdi
Wcale nie wydaje mi sie, żeby zatrzymywała sie turbina na postoju w 1-2 sek.
To źle Ci się nie wydaje... :eye: Zobacz sobie,
po jakim czasie na VAGu Ci poleci ciśnienie doładowania jak
zdejmiesz nogę z gazu... ;) A przy zgaszonym silniku jeszcze
szybciej to następuje...
Cytat: heartless
Przy zatrzymaniu "z biegu", czy też "z dojazdu" - wiadomo, o co mi chodzi - z prędkości obrotowej silnika, gdzie turbina podaje jeszcze spore ciśnienie
Heh, chyba nikt nie gasi silnika na obrotach...
Zapisane
Tysonq
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ostrołęka
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 09.12.2007, 13:48:29 - NIEPRZECZYTANA »

subaru impreza, albo w lancerze evo jest taki jakby pro-turbo, ze po wyjeciu kluczyka silnik nadal pracuje, dopiero jak turbina osiagnie odpowiednia temp. do zgaszenia nastepuje wylaczenie silnika, mimo ze kierowcy juz dawno nie ma w poblizu samochodu. Dziwne to jest z tymi przepisami, bo przeciez lancer evo jest samochodem dopuszczonym do ruchu  8)
Zapisane

Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000,
zostałem w rodzinie....
VW Golf V 1.9 TDI BXE 2008
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 09.12.2007, 16:10:08 - NIEPRZECZYTANA »

subaru impreza, albo w lancerze evo jest taki jakby pro-turbo, ze po wyjeciu kluczyka silnik nadal pracuje, dopiero jak turbina osiagnie odpowiednia temp. do zgaszenia nastepuje wylaczenie silnika, mimo ze kierowcy juz dawno nie ma w poblizu samochodu. Dziwne to jest z tymi przepisami, bo przeciez lancer evo jest samochodem dopuszczonym do ruchu  8)
Była już mowa o takich wynalazkach na poprzedniej stronie tego tematu. To sie fachowo nazywa TURBO TIMER  ;)
Zapisane

Seat Leon TS bigT
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 09.12.2007, 16:28:42 - NIEPRZECZYTANA »

I to akurat przeczu Waszym teoriom z hamującym turbo, bo silniki benzynowe
mają dużo większą temp. gazów wydechowych, ale turbina zatrzymuje się w nich
dużo szybciej bo mają blow offy... ;)

A co do przepisów, to zapewne chodzi o to że nie można oddalić się od samochodu
którym można od kopa odjechać, a nie o sam fakt że silnik jest na chodzie...
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 09.12.2007, 18:15:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tysonq
subaru impreza, albo w lancerze evo jest taki jakby pro-turbo, ze po wyjeciu kluczyka silnik nadal pracuje
W seryjnym rozwiązaniu nie ma czegoś takiego...
Musiałeś spotkać się z samochodem wyposażonym w turbo-timerem (o czym też pisze misiu_tdi).
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 09.12.2007, 23:50:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tysonq
subaru impreza, albo w lancerze evo jest taki jakby pro-turbo, ze po wyjeciu kluczyka silnik nadal pracuje, dopiero jak turbina osiagnie odpowiednia temp. do zgaszenia nastepuje wylaczenie silnika
W IBI DIO (1.8T) jest cos takiego - dodatkowa pompka co chlodzi turbine.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 10.12.2007, 09:25:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
dodatkowa pompka co chlodzi turbine
Mogę prosić o więcej szczegółów?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 10.12.2007, 12:02:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Mogę prosić o więcej szczegółów?
jest jakis silniczek ktory bzyczy po zgaszeniu silnika (to chyba jakis rodzaj pompki) czyli nie potrzebne jest czekanie

wlasciciel niech sie wypowie :)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Jak to jest z gaszeniem silnika TDI...
Skocz do: