Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wspomaganie ukladu hamulcowego  (Przeczytany 56339 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
body69 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lipno
Samochód: IBI FL 1.9 Tdi

« Odpowiedz #60 - Piątek, 17.09.2010, 15:22:32 - NIEPRZECZYTANA »

zaworki na magliwnicy się wymienia ?? czy całą tylko ?? cieżko to się robi ?? bo nie bardzo ogarniam ten temat;)
Zapisane

sokar11
Gość



« Odpowiedz #61 - Niedziela, 03.04.2011, 09:15:57 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Posiadam Seata Cordobę z 2000r 1.4 AKK. Chciałbym wymienić olej do wspomagania kierownicy. Czy mógły ktoś napisać co i gdzie dokładnie odkręcić aby cały stary olej zleciał?
Pozdrawiam
Artur
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 03.04.2011, 18:30:32 wysłane przez sokar11 » Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #62 - Poniedziałek, 04.04.2011, 16:13:16 - NIEPRZECZYTANA »

Nie ruszaj, bo możesz sobie narobić dodatkowych kosztów. Tego oleju się nie wymienia, chyba że wymienia się/naprawia pompę lub maglownicę.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
korulas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 2006 1.4TDI

« Odpowiedz #63 - Środa, 04.07.2012, 09:19:14 - NIEPRZECZYTANA »

Witam !

Zaparkowałem samochód i odjeżdżając po kilku godzinach spotkała mnie niemiła niespodzianka, otóż absolutnie padło wspomaganie, ciągle świeci kontrolka od układu wspomagania, kierowanie takim samochodem nie należy do najprzyjemniejszych, jak w czołgu:) Sprawdziłem poziom płynu i brak jakiegokolwiek ubytku. Sprawdzałem również czy pompa wydaje z siebie jakieś dziwne dźwięki przy maksymalnym skręcie kół. Nic nie słyszałem. Czy możliwe, że pompa umarła ? Co może być przyczyną? Oczywiście wybieram się do mechanika jednak, chciałbym abyście wypowiedzieli się w tej kwestii bo bardzo często mechanik krzyczy pompa ! pompa ! a przyczyna chyba może leżeć gdzie indziej, jakie są "warianty" ? Koszt tego ustrojstwa przyprawił mnie o stan podgorączkowy. Nie chce być zielony w tej kwestii i chciałbym w razie czego zaproponować sprawdzenie innych przyczyn poza pompą.

Liczę na odezwę, hej !

(ibiza 1.4tdi 2006 - z tego co widziałem po zakrętce, tak wiem jakże to opiniotwórcze:D, jest to chyba pompa koyo - te mają nakrętki od zbiorniczka w kolorze szarym, pompki TRW w kolorze zielonym - jeśli się mylę proszę wyprowadzić mnie z błędu)

Dodam jeszcze, że dzisiaj rano przejechałem 3km w celu załatwienia pilnej sprawy i ... o dziwo wspomaganie wróciło. Niestety już przy parkowaniu znów układ się wyłączył...


od KYS: Poczytaj ten wątek, oraz poszukaj innych związanych ze wspomaganiem.
« Ostatnia zmiana: Środa, 04.07.2012, 10:08:17 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #64 - Środa, 04.07.2012, 10:44:34 - NIEPRZECZYTANA »

Podlacz vag i powinno cos pokazac bo wspomaganie masz elektryczne
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
korulas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 2006 1.4TDI

« Odpowiedz #65 - Środa, 04.07.2012, 18:04:11 - NIEPRZECZYTANA »

vag wywala błąd 1309 błąd modułu sterowania układu wspomagania.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #66 - Czwartek, 05.07.2012, 08:46:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
bo wspomaganie masz elektryczne
Wspomaganie jest elektrohydrauliczne.
Część nazywa się "hydraulic pump with electric motor" i ma numer 6Q0 423 155 AE.
Wygląda tak:

 
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
cichy1989130 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2 FL 2000r 1.6

« Odpowiedz #67 - Wtorek, 02.04.2013, 15:58:41 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam problem gdyż zaczął mi uciekać płyn z wspomagania. Znalazłem wyciek pod alternatorem i tutaj stawia sie pytanie ponieważ delikatnie sie poci z rurki która wchodzi w pompkę od wspomagania a przynajmniej to mi wygląda na pompkę. I pytanie brzmi czy wystrczy dokręcić śróbę czy tam jest jakaś uszczelka? Jakiś lewy gwint czy co?
Za każdą radę będe wdzięczny ponieważ nie miałem z układem wspomagania nigdy nic wspólnego.
Zapisane
antharax Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Śląsk
Samochód: Seat Ibiza 3 1.4 TDI

« Odpowiedz #68 - Niedziela, 26.05.2013, 12:30:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, tez mialem wyciek i przynajmniej mi sie wydaje wlasnie z tej srubki o ktorej mowisz. Odkrecilem ja w palcach wiec napewno z tamtad mi uciekalo, wyjolem rurke, sprawdzilem uszczelenieni i wydaje sie wporzadku, wiec zakrecilem na nowo kluczem -trzyma nic nie wycieka. Tylko pojawil sie inny problem, teraz gry lekko skrece kierownica obojetnie w ktora strone to slychac jak by syczenie w okolicach pompy. Wspomaganie nie dziala jakby do konca, tak mi sie wydaje, a kontrolka raz swieci a raz nie. Bylem podlaczyc pod vaga i wyskoczyl blad czujnika skretu, wiec niewiem czy to moze byc przyczyna ze wydaje takie dzwieki. Moze ktos mial podobny problem prosze o rady

Dodam ze mam pompke TRW, olej koloru czerwonego.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #69 - Niedziela, 26.05.2013, 13:36:16 - NIEPRZECZYTANA »

odpowietrzaj
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
malyzd Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ibiza II 96r 1.6

« Odpowiedz #70 - Sobota, 01.06.2013, 11:30:52 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, jakiś czas temu zaczął wyciekać mi płyn z układu wspomagania, ponieważ przewód który wychodzi od zbiorniczka na płyn byl juz stary i się przedziurawił. Na poczatku bylo slychac takie chrobotanie w okolicach pompy, a pozniej wspomaganie zupelnie przestalo dzialac, ponieważ wyciekl caly plyn. Czy muszę wymienić pompę oraz ten dziurawy przewód, czy wystarczy tylko przewód i uzupelnienie płynem układu?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #71 - Sobota, 01.06.2013, 11:34:57 - NIEPRZECZYTANA »

zacznij od wymiany weza i odpowietrzenia - dlugo sie odpowietrza...
i sie zobaczy dalej
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
djarecki
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L 2002 101KM 1.9TDI ATD

« Odpowiedz #72 - Środa, 24.07.2013, 14:44:06 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie
Mianowicie jakiś miesiąc temu rozpocząłem walkę z przygasaniem świateł podczas kręcenia kierownicą. Nie było to lekkie przygasanie jak kiedyś lecz ogromne spadki napięć powodujące wyłączenie sie radia podczas jazdy. Akumulator wymieniony 3 mc. temu na CENTRE futurę 74Ah zaś uszkodzony regulator napięcia w alternatorze na oryginalny boscha tydzień temu.

Niestety nic nie pomogło a dziś wieczorem wspomaganie 2 razy wysiadło na postoju ( i zaświeciła się kontrolka i trzeba było wyłączyć silnik i uruchomić ponownie.
Innymi objawami jest nieregularna praca wspomagania ( raz ciężej raz lżej się kręci kierownicą) oraz występowanie problemu nawet podczas jazdy.

Płyn sprawdzony ( stan OK) podobnie jak status na vagu ( 3 dni temu)- żadnych błędów.

Drodzy koledzy proszę o pomoc ponieważ kończą się pomysły a elektrycy samochodowi w 3mieście nie napawają mnie optymizmem.

Pozdrawiam Arkadiusz Łykowski.
Dzwina usterka wspomagania Ibiza 6L 02r. 1.9TDI ATD

od KYS: Przed zadaniem pytania, sprawdź co już jest na forum. Przeczytaj wątek z którym scaliłem i np. http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3030.0

Napisano: Środa, 24.07.2013, 00:24:06



Grzebiąc przy aucie znalazłem przyczynę - uszkodzony czujnik skrętu (czego nie wykazał vag) Po odpięciu czujnika przy pompie wspomaganie przeszło w tryb awaryjny i nie ma spadków napięcia lecz kierownica chodzi ciężej.

Rocznik auta to marzec 2002 i w związku z tym mam pytanie jaki to ma być typ bo w maglownicach były 3 typy STARY I NOWY. patrz
zawie-uklad-kier/czujnik-skretu-trw-ibiza-rodzaje-zamienne-t36607.html

Nie mam kanału aby dostać się do niego z pod spodu a nie chcę dwa razy jeździć do mechanika.

Pozdrawiam.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #73 - Środa, 24.07.2013, 20:20:03 - NIEPRZECZYTANA »

zadzwon do ASO i podaj VIN
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mariposa3000 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: szwecja sthlm
Samochód: Toledo II sport 2004 ASV

« Odpowiedz #74 - Sobota, 05.10.2013, 08:59:01 - NIEPRZECZYTANA »

Czesc! Wlasnie zdechla mi maglownica wiec mam pytanie : czy maglownica z benzyniaka pasuje do diesla i czy musza byc rocznikowo zgodne bo mam do kupienia z roku 2003 a moj seat jest z 2004. Dzieki z gory za odpowiedzi
Zapisane

toledo II 1.9 TDI sport 04 ASV
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wspomaganie ukladu hamulcowego
Skocz do: