+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» kontrolka ładowania
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: kontrolka ładowania  (Przeczytany 38993 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 10.05.2012, 20:06:28 - NIEPRZECZYTANA »

Na alternatorze powinny być dwie śruby, jedna gruba - wyjście ładowania (gruby kabelek), i druga z cienkim przewodem - to ta na kontrolkę. Chyba, że masz jakiś altek z większą ilością śrubek to moja powyższa sugestia może być błędna. Zazwyczaj to właśnie podanie napięcia przez kontrolkę ładowania na ten zacisk powoduje pierwsze wzbudzenie alternatora, a dalej już sam się wzbudza.
Działa Ci obrotomierz? Zakładam auto z profila.
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 10.05.2012, 23:13:45 - NIEPRZECZYTANA »

Będzie miał gruby kabelek od ładowania i wtyczke z dwoma pinami do regulatora napięcia zapewne, jeden z tych przewodów idzie na licznik zdaje się a drugi na kompa. Jezeli lampka od ładowania się nie zapala to najprawdopodobniej masz przerwe w obwodzie do licznika, przerabiałem taki temat niedawno w skodzie. Musisz przelecieć instalacje i sprawdzić gdzie jest przerwa...
Zapisane

hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 02.09.2014, 21:07:08 - NIEPRZECZYTANA »

ja dzis wymienilem szczotki w alternatorze w ibizie, brak ladowania byl objawem i swiecila sie kontrolka aku. po wymianie kontrolka gasla przy 1500 obr. i trzymalo ladowanie na poziomie 14,3V,ale po paru testach czy dziala jest problem bo po przekreceniu kluczyka na pol. zaplonu juz nie swieci ( po podlaczeniu niebieskiego kabla z gniazda dwupinowego do masy dziala) czy moze to byc objawem jakiejs awari czy jezeli laduje to moge to narazie zignorowac? czy moze to wina samego zamiennika, ze nie jest orginalem

Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 02.09.2014, 23:38:22 - NIEPRZECZYTANA »

Hmmm.. od ładowania jest żarówka? Może za małej mocy? Akurat na ładowanie nie może iść zwykła żarówka jaką można znaleść w podświetleniu.
Objaw pojawiającego się ładowania powyżej pewnych obrotów kojarzy mi się z uszkodzeniem diody w alternatorze, albo właśnie brakiem żarówki(spaleniem), czy przerwą (tą wykluczamy - sprawdzone)
Zapisane

hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #19 - Środa, 03.09.2014, 05:36:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Hmmm.. od ładowania jest żarówka? Może za małej mocy? Akurat na ładowanie nie może iść zwykła żarówka jaką można znaleść w podświetleniu.
tam jest dioda ale jest dobra bo na krotko dziala. to cos z regulatorem i szczotkotrzymaczem bedzie bo jest nowy ale nie orginal.
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #20 - Środa, 03.09.2014, 06:49:53 - NIEPRZECZYTANA »

Weź żarówkę w5w zwykłą, z jednej strony podłącz ją do 12V a z drugiej do altka i zobacz jak się będzie zachowywała, czy altek będzie się wzbudzał tuż po uruchomieniu, czy też po przegazówce. Czasami jest tak że dioda nie daje rady przy wzbudzeniu (za mała rezystancja), zazwyczaj jest ona połączona równolegle z rezystorem dużej mocy który jest w liczniku. Sam miałem podobny problem z tym że ja wkładałem cały altek z innego auta. Problemu nie rozwiązałem do końca więc zrobiłem sobie osobny układ na żarówce w5w właśnie.
Zapisane

hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #21 - Środa, 03.09.2014, 10:16:38 - NIEPRZECZYTANA »

jest tak laduje zaraz po urochumieniu jest 14.3 V przy 900 obr/min ,wlacze klime swiatla ogrzewanie tynej szyby to spadnie do 14.1V. a diodaw liczniku sie nie swieci na samym zaplonie bez uruchamiania a na krotko z masy dziala
« Ostatnia zmiana: Środa, 03.09.2014, 10:18:19 wysłane przez hans ik » Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #22 - Środa, 03.09.2014, 14:26:37 - NIEPRZECZYTANA »

Jakby Cię interesowało, to u mnie w Toledo to jest tak: jak auto stoi długo, to po włączeniu zapłonu pojawia się kontrolka świec i oleju. Po uruchomieniu silnika dopóki silnik nie osiągnie tych ~1500rpm to żarówki / światła świecą słabiej. Po kilku sekundach w pozycji zapłonu zaczyna chyba świecić kontrolka aku. Jak auto jest ciepłe, albo było zgaszone niedawno, to przy włączonym zapłonie świeci kontrolka oleju, aku i świece (moment), po odpaleniu od razu jest jaśniej, nie trzeba robić przygazówki.
Zapisane

hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #23 - Sobota, 06.09.2014, 11:06:20 - NIEPRZECZYTANA »

i po dwoch nocach w garazu nowka aku padl, musi byc zwarcie na alternatorze i powodem moze byc nie palaca sie lampka ladowania? to i tak ze sie nie zajaralo
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
Panos Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Strzelin
Samochód: Seat Cordoba 2003r. 1.4 16v 100 Km

« Odpowiedz #24 - Środa, 09.09.2015, 20:15:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam problem z ladowaniem podczas krecenia kierownica na postoju czy wlaczeniu swiatel,klimatyzacji itd zapala sie kontrolka od aku,niewiem co jest przyczyna prawdopodobnie cos z elektryka wymienilem na nowy regulator napiecia i problem jest nadal .moze ktos cos podpowie lub mial podobny problem..'Prosze o pomoc
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #25 - Środa, 09.09.2015, 20:47:04 - NIEPRZECZYTANA »

Może diody zasilające wzbudzenie altka padły ( choćby jedna).
Trzeba by rozebrać altka i spradwdzać wszystkie diody po kolei.
Zapisane

Panos Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Strzelin
Samochód: Seat Cordoba 2003r. 1.4 16v 100 Km

« Odpowiedz #26 - Czwartek, 10.09.2015, 20:38:43 - NIEPRZECZYTANA »

witam diody wygladaja na sprawne,zastanawia mnie jeszcze ze po przekreceniu zaplonu nie ma kontrolki akumulatora.ale jak jest odpalony to swieci czasami mruga jak krece kierownica czy wlacze xenony , klime itp.Wydaje mi sie ze w kazdym aucie powinna swiecic tak jak np od oleju az do czasu odpalenia...dzisiaj dalem do elektryka na altku miernikiem wychodzi 14.3 volta na aku 13,6 volta
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Piątek, 11.09.2015, 08:42:35 - NIEPRZECZYTANA »

spadki na zlaczach, do czyszczenia...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
xludek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza 1.4

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 01.09.2019, 20:59:47 - NIEPRZECZYTANA »

witam, myślę że nikt się nie obrazi jak odświeże temat.
Posiadam auto seat ibiza 1.4 akumulator 44 Ah i mam problem ładowaniem, a więc do rzeczy.

Rano miałem problem z odpaleniem auta, zapaliło.
Po przejechaniu do pracy około 10 km samochód przestał kilka godzin, po raz drugi był problem z odpaleniem ale odpalił, po przejechaniu do domu z powrotem i po pewnym czasie próbie odpalenia,akumulator zdechł, rozładował się. Następnego dnia rozrusznik tylko lekko zakręcił, auto odpalone na kablach.
Przejechałem kawałek wiadomo akumulator nie naładuje się w tak krótkim czasie.
Byłem zdecydowany kupić nowy akumulator, ale pożyczyłem prostownik - naładowałem go.
Odpala, wziąłem miernik i zmierzyłem napięcia jest 12.22 uruchomiłem silnik było 12.46 brak wzbudzenia ?
Wykręciłem alternator, sprawdziłem szczotki były, regulatora już nie gdyż nie posiadalem potrzebnych rzeczy i czasu.
Wyczyściłem i złożyłem spowrotem. Odpaliłem auto - ładowanie pojawia się jest 13.85 włącze światła i spada 12v nawet 11.78 jak włącze dmuchawe.
Wyłącze wszystko i napięcie mam 12.45 i brak ładowania, zgaszę silnik i znów mam 13.85 nie więcej ale też po wł świateł spada.
I teraz czy wina regulatora, kabla od wzbudzenia a może wymiana akumulatora. Czy lepszym wyjściem zacząć od instalacji ?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 02.09.2019, 07:41:52 - NIEPRZECZYTANA »

Masz może alternator Valeo ? Ja bym kupił używany alternator Bosch 12V/ 90A lub 120A do benzyny z gwarancją rozruchową i zapomniał o temacie.
Prawdopodobnie masz walnięte któreś diody mostka prostowniczego w altku.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» kontrolka ładowania
Skocz do: