+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» ciężka praca sprzegła
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ciężka praca sprzegła  (Przeczytany 33166 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 25.06.2006, 21:51:00 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem podobny problem - po wymianie sprzęgła jakiś czas chodziło lekko i znów zaczęło skrzypieć i się zacierać. W między czasie padła linka, po wymianie dalej chodziło ciężko, aż przyszła kolej na skrzynie biegów. Po wybebeszeniu skrzyni
okazało się że nowe sprzęgło (firmy LUK) po 40000km jest do dupy (luz na wieloklinie i padniety docisk-na różnej wysokości lapy sprężyny centralej), więc zdecydowałem się założyć się stare sprzęgło, które było w dużo lepszym stanie po 150000km
przy okazji rozebrałen cały mechanizm wyciskowy, przeczyściłem i nie smarowałem niczym :!: Tuleje teflonowe mają chodzić na sucho :!: Od tamtej pory zapomniałem, że mam sprzęgło w aucie (chodzi super i stare i jeżdzę do tej pory już ponad rok). Smar powoduje, że na początku chodzi super, po jakiś trzech miesiącach zaczyna być problem-robi się taka lepka maź, która to wszystko hamuje i wymiany linek nic nie dają.
 :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
wYpor
Gość



« Odpowiedz #16 - Niedziela, 25.06.2006, 23:17:26 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie to samo. Przyczyną była walnięta tulejka. Po jej wymianie wraz ze wstawieniem świeżutkiego sprzęgła wszystko chodzi cacy. Co do reszty problemów ze skrzypieniem to polecam teflonowe linki. Są blisko dwukrotnie droższe, ale słodka płynność wciskania sprzęgła pozbawiona jakichkolwiek zgrzytów rekompensuje każde pieniądze. :mrgreen:
Zapisane
Śmielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 29.06.2006, 20:16:23 - NIEPRZECZYTANA »

problem w tym że u mnie piszczy , trzeszczy przy łapie...linka chodzi jak w masełku.... także nie da sie jej wcisnąć ręką dopiero jak linke założysz.... a pedał sprzęgła pracuje lekko tyle żę ten dźwięk.... znów sie pojawił.... ehh... kolejny raz musze walczyć o cisze.. i pomyślec żę wybuliłem kupe kasy za oryginalną linke a i tak sie coś p******
Zapisane

Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Piątek, 30.06.2006, 14:03:19 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie terz kiedys piszczalo tak...
Wymienilem tarcze, docisk i lozysko wyciskowe na uzywane i juz 2 lata spokoju mam  ;-)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Grygi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Trójmiasto
Samochód: Cordoba, 2000, 1.6 ALM

« Odpowiedz #19 - Czwartek, 17.05.2007, 09:18:03 - NIEPRZECZYTANA »

Witam !!!!
Właśnie przymierzam się do wymiany sprzęgła. Chce także  wymienić tulejki wraz z kominkiem, aby wymiana była kompletna. Moje pytanie dotyczy właśnie tych elementów , a mianowicie gdzie je można dostać. (nie bardzo mogę namierzyć te części). Czy jedynym miejscem jest zamówienie tych tulejek w ASO?. Czy moze jednak spokojnie można dostać w jakimś sklepie lub hurtowni motoryzacyjnej. Jeżeli znacie numery to proszę o info. Samochodzik to Cordoba 1.6 silnik ALM  (2000)

Pozdrawiam
Grygi.
P.S Mam nadzieję ze uda Mi sie wszyściutko naprawić i na zlocik zawitać, bo Trójmiasta to przecież tylko kawałeczek.
Za wymianę sprzęgła (robocizna) mechanik chce 350zł, czy to akceptowalna (rozsądna) kwota ?
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 17.05.2007, 14:46:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Grygi"
Czy jedynym miejscem jest zamówienie tych tulejek w ASO?.


komplet tych tulejek (3 szt.) w ASO kosztuje:
- panewka 085 141 715  - 13zł
- tuleja 085 141 711A  - 13zł
- tuleja prowadząca 085 141 181 - 19 zł
... więc po co kombinować  :niewiem:

PS jakiej firmy sprzęgło masz zamiar wsadzić ?  jak wymienisz tez tulejki to zdaj relację czy poprawiła się praca sprzęgła czy pedał sprzęgła chodzi lekko ?  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Grygi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Trójmiasto
Samochód: Cordoba, 2000, 1.6 ALM

« Odpowiedz #21 - Piątek, 18.05.2007, 06:36:55 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za info. Lokalnie się zorientowałem i tutaj tulejki 14zł, wiec wezmę, kominki mają w Focie ale za 30zł, w ASO nie mają aktualnie ale zobaczę w innym  Co do sprzęgła to zakładam komplet SACHSA 3000 581 001.

Pozdrawiam
Grygi
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #22 - Piątek, 18.05.2007, 17:47:24 - NIEPRZECZYTANA »

Grygi  daj znać jak to hula po wymianie sprzęgła razem z "przetulejowaniem" skrzyni ... przy ewentulanej wymianie tez biorę tylko Sachsa pod uwagę (sugerując sie m.in opiniami tu na forum  ;-)  )  ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
czarnuch13
Gość



« Odpowiedz #23 - Niedziela, 11.05.2008, 20:07:02 - NIEPRZECZYTANA »

witam;dawno mnie tu nie bylo ale wlasnie uporalem sie z tym problemem i chce sie podzielic opinią: otóż żeby sprzęgło nie skrzypiało i działało lekko wystarczy wymienic: 1)tuleje (nr 085 141 181) oraz łozysko wyciskowe (085 141 165h). Nie ma potrzeby wymiany sprzęgła-(u mnie elementy sprzegla byly ok, pracowalo dobrze). Sprzegło cięzko pracuje ponieważ pracujące na tulei łozysko zaceira się nierównomiernie, tzn. jedna strona jest bardziej starta (podczas wysprzęglania łożysko nie układa sie pod kątem prostym na tulei lecz pod lekkim skosem-wlasnie poprzez nierównomierne wytarcie-co powoduje wyczuwalny opór i charakterystyczne skrzypienie)......mam nadzieje ze mnie ktos zrozumie... ;)
Sama tuleje najlepiej zamówic serwisie......vw :)  W seacie nie mieli, kazali czekac 3 tygodnie a na dodatek kosztowalo o 6pln ;) wiecej niz w vw.Jedno ale......  w serwisie lepiej nie zamawiac łożyska wyciskowego-koszt oryginalu to około 160 pln-ja kupilem zamiennik za 40 pln :)
Ktos zapyta zapewne czemu od razu nie wymienic sprzegla? Otoz w moim wypadku sprzeglo naprawde bylo ok, po drugie-mam kuzyna mechanika ktory potraktowal mnie strasznie ulgowo za ta usługe.... ;) Po trzecie-warto chyba zachowac w kieszeni ok 350 pln za nowa skrzynie?.....
Reasumując, wydałem na częsci: łozysko wyciskowe-40pln, tuleja-12pln, olej do skrzyni-80pln.
Przyjemnosc z jazdy gwarantowana, pozdrawiam
Zapisane
czarnuch13
Gość



« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 12.05.2008, 18:17:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: czarnuch13
Po trzecie-warto chyba zachowac w kieszeni ok 350 pln za nowa skrzynie?.....

..mialem oczywiscie na mysli nowe sprzeglo...
Zapisane
ecik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Seat Ibiza 97 1.4 AEX

« Odpowiedz #25 - Sobota, 28.03.2009, 13:08:02 - NIEPRZECZYTANA »

Sprzegło tez mi chodziło ciezko, zerwal mi sie młoteczek w lince wiec wymienilem linke na nowa, dalej ciezko chodziło po czasie wyciagnałem linke i co sie okazało ze linka jest na koncu z pancerza teflonowego co skutkowalo twardym pedałem. Z linki posypał sie pyl teflonowy. Nalalem do linki oleju i jak reka odjał, chodzi o wiele lzej. Nie polecam kupywac zamiennika, lepiej wydac dwa razy tyle i kupic oryginalna VW.
Zapisane
MMSC2001 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: ELBLĄG
Samochód: Seat Cordoba 2001/ALTEA2005

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 30.05.2010, 11:29:24 - NIEPRZECZYTANA »

witam potrzebuje fachowej porady dotyczącej sprzęgł otóż zawsze brało mi wysoko od nowości a teraz po przejechaniu ok 155000km strasznie ciężko chodzi czy ktoś mi odpowie jaka jest przyczyna
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 31.05.2010, 07:28:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: MMSC2001
czy ktoś mi odpowie jaka jest przyczyna
jesli jest linka, to naszło do nie j syfu-> zdjąć , powiesić i od góry wlać wd-40, zostawic na noc, zalozyc i cieszyc sie lekka pracą sprzegłą.
jesli hydraulika->nie wiem ;)
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» ciężka praca sprzegła
Skocz do: