Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba - niższy tył + ceny usług  (Przeczytany 7365 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Niedziela, 16.04.2006, 22:28:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Powoli zbliża mi się wymiana amorków z tyłu. Z podobnego, ostatniego wątku wynika że brać albo sachs albo bilsteiny.

Te ostatnie są na allegro po 222 za 2 sztuki - już z przesyłką. Myśle że to dobra cena  :chytry:

Ale irytuje mnie jeszcze niżej siedzacy tył (nawet przy pustym autku - gazu nie mam ;) )
i zastanawiam się czy TTTM czy przy okazji nalezałoby wymienić też sprężynki.

Jak to w ogóle jest z SXami?? Wiem, że mają twardsze zawieszenie, ale tylko na sprężynie czy równiez na amorkach??


PS: Będę miał jeszcze wiele do zrobienia z autkiem i żeby nie naciać się na wysysaczy złotówkowych zapodajcie mi orientacyjne ceny poniższych usług:

1. Wymiana poduszek amorka (przód)
2. Wymiana przegubu zewnętrznego (lewa ośka)
3. Wymiana tarcz i klocków (polecają brembo + textary albo ferodo  :chytry: )
4. Wymiana sprężyn i amorków z tyłu
5. Zbieżność i geometria

Co do 5tego punktu to wiem ze na Kanarkowej w Seacie poduchy wymieniają bez zdejmowania amorków i zbieżność odpadnie, tylko zastanawiam się czy trzeba ją robić po wymianie przegubu + amorki z tyłu.

No to do dzieła :) i dzięki za odp :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Mike_C Mężczyzna
Black Devil Car
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba, 94r, 1.6 ABU

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 16.04.2006, 22:44:56 - NIEPRZECZYTANA »

Ja w mojej Corbie wymieniłem tył na sachs gazowe. kosztowało mnie to 312 zeta razem z odbojami i osłonami( Intercars 40% zniżki) ale dostałem tez namiar na blisteiny w bardzo podobnej cenie bez zniżek. Po wymianie tył i tak siedzi może nie tak jak przedtem więc teraz zbieram na sprężyny. Dostałem namiar na jakieś niemieckie po 80 zeta ale chyba zakupie sprężyny od seata vario podobno są mocniejsze (jak by ktoś to mógł potwierdzić lub zanegować będe wdzięczny).

Co do twoich zapytań odnośnie usług:
zbiezność w wawie - 100-120 zł
Zapisane

Cordoba GLX, 1.6, ABU, 1994 r. I'm riding around in my Black Devil Car
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 17.04.2006, 08:24:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Mike_C"
Ja w mojej Corbie wymieniłem tył na sachs gazowe. kosztowało mnie to 312 zeta razem z odbojami i osłonami( Intercars 40% zniżki) ale dostałem tez namiar na blisteiny w bardzo podobnej cenie bez zniżek.

Seryjny bilstein (oznaczenie B4) jest produkowany w tej samej fabryce co Sachs i podobno nie różnią się konstrukcyjnie...  :hmm:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 17.04.2006, 10:05:38 - NIEPRZECZYTANA »

No dokłądnie  te B4 są na sprzedaż, więc wychodza taniej niż sachsy juz po znizce więc chyba je wezmę. Czekam też na cynk od kumpla który ma zniżki gdzieś w hurtowni.

A co do spręzyn to sa na allegro wzmacnianie do Cordi. Coś ok 210 za 2 sztuki.

Ale ja myśle o ich zmianie tylko dlatego, że głupio to wygląda jak przód siedzi wyżej nawet bez załadunku, bo dobijać to mi nawet nie dobijała ta Cordoba przy 5 ludzikach i oponkach 195/55/15 z tyłu. Chyba, że wchodzi w gre przycięzcie np o pół zwoju przednich?? Spotkaliście się z takimi manewrami??
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Kant1242
Gość



« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 17.04.2006, 15:05:21 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym przycinanych nie brał. Złe rzeczy o takich manewrach słyszałem, a i na mój mały rozumek to wytrzymałość każdej sprężyny jest liczona wegług między innymi ilości zwojów. A jak obetniesz to jaką wytrzymałość będziesz miał :?:  Powiedzą ci pewnie że będzie ok ale nikt ci tego na papierku nie da, a i obliczeń nik też nie zrobi "..Sprężyna to sprężyna jak sie jom przytnie to je krótszo panocku i nic wiencej..." :mrgreen: .. a świstak siedzi i zawija .... :chytry:
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 17.04.2006, 17:32:16 - NIEPRZECZYTANA »

Obliczyć to sobie sam moge obliczyć ale na nic mi się to zda bo wytrzymałość i charakterystyka się nie zmieni bo sprężyna w tym przypadku ma jednakową grubość i średnice na każdym zwoju i jej char. jest liniowa. Jedyne co się zmieni to siła przy której spręzyna może dobić i będzie mniejsza o (1/n) * 100% w stosunku do sprężyny przed przycięciem o n zwojach :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Pitdeo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Leon 1.9 TDI+ 1P '07

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 17.04.2006, 18:09:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich....jestem tu nowicjuszem....
Odnosnie siedzacego tylu w cordobie to proponuje zamontowac sprezyny od Vario i amorki gazowe.... Balem sie ze bede jezdzil wozem drabinistym :)) ale w rzeczywistosci nie jest az tak twardo. Samochod nie ma przesadnie podniesionego "tyłka", nie obawiam sie ze przy 4 osobach i bagazach bede wlokl pupą po ziemi... Mam pomalowane sprezyny na czerwono i wyglada to ciekawie :)

[ Dodano: 2006-04-17, 19:09 ]
Witam wszystkich....jestem tu nowicjuszem....
Odnosnie siedzacego tylu w cordobie to proponuje zamontowac sprezyny od Vario i amorki gazowe.... Balem sie ze bede jezdzil wozem drabinistym :)) ale w rzeczywistosci nie jest az tak twardo. Samochod nie ma przesadnie podniesionego "tyłka", nie obawiam sie ze przy 4 osobach i bagazach bede wlokl pupą po ziemi... Mam pomalowane sprezyny na czerwono i wyglada to ciekawie :)
Zapisane

Cordoba 1.6 ALM ---> Leon 1.9 TDi
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 17.04.2006, 22:45:01 - NIEPRZECZYTANA »

No to jest SX (Coupe) wiec on ma mieć twardsze spręzyny i problemu z szuraniem opon czy dobijaniem nigdy nie miałem, chodzi mi tylko o kwestie wizualne.

PS: Przy sportowych sprężynach w jakiej kolejności idą kolory w zależnosci o twardości??
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Mike_C Mężczyzna
Black Devil Car
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba, 94r, 1.6 ABU

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 25.04.2006, 00:34:40 - NIEPRZECZYTANA »

Przepraszam że się tu podczepie ale Jak zrobiłem temat o spręzynach to go zablokowali. Mam więc pytanie czy sprężyny od vario pasuja do Corby z 94.
Zapisane

Cordoba GLX, 1.6, ABU, 1994 r. I'm riding around in my Black Devil Car
damin1233
Gość



« Odpowiedz #9 - Niedziela, 05.07.2015, 06:58:01 - NIEPRZECZYTANA »

Przyłącze się do tematu. Czy moge założyć sprężyny tylne od Cordoby do Ibizy II z 1995 roku. Słyszałem że te od Cordoby są trochę wyższe więc moja Ibiza stała by trochę wyżej bo tył jest niski. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Cordoba - niższy tył + ceny usług
Skocz do: