Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
4
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy... (Przeczytany 36925 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
grzelmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN
Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Poniedziałek, 03.10.2011, 20:41:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
witajcie,
mam problem z samochodem i już rozkładamy ręce z mechanikami...
w moim BKD zdechła (pękła) głowica - zamówiona nowa po VINie, poskładane auto, wszystkie uszczelki nowe i po odpaleniu zaskoczenie - auto straciło moc ....
w tej chwili jedzie jak BXE... i do tego pali ogromne ilości ON (na jałowym pokazuje ok. 1.1-1.4l, a przy jeździe w trybie "normalnym" bez zbędnego przeciążania auta pokazuje spalanie odcinkowe na poziomie 15-18l !!! (przy średniej prędkości 60km/h), a do tego ten dołujący brak przyspieszenia...
wymieniona i wyregulowana gruszka na turbinie, błędów na kompie nie ma... wszystkie parametry w normie...
silnik chodzi prawidłowo (nie telepie nim, nie kopci itp.)
co to może być ?
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #1 -
Poniedziałek, 03.10.2011, 20:58:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
dobrze by było obejrzeć na początku logi, może tam coś da się wyczytać...
ja bym posprawdzał wszystkie wężyki czy są podpięte, nieprzetarte itp ewentulanie może rozrząd się przestawił o 1 ząb.. najgorsze co może być to dostałeś 'nową' regenerowaną głowicę z serwisu...
ciśnienie było sprawdzane po wszystkim?
nie śmierdzi spalinami bardziej niż wcześniej?
Zapisane
grzelmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #2 -
Poniedziałek, 03.10.2011, 21:05:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
logi ok, węże ok - podpięte i nieprzetarte, rozrząd i wałki sprawdzone - ok, głowica fabrycznie nowa... ciśnienie ok, spaliny - sam nie wiem na to nie wpadłem...
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #3 -
Poniedziałek, 03.10.2011, 21:08:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
szklanki są założone nowe?
Zapisane
grzelmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #4 -
Poniedziałek, 03.10.2011, 21:15:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie były... auto ma 113tys. km, poza mikropęknięciem przy 1 cylindrze nie działo się nic
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.10.2011, 21:19:08 wysłane przez grzelmo
»
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #5 -
Poniedziałek, 03.10.2011, 21:25:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
to trzeba było spawać starą i auto gonić
tak zrobiliśmy w służbowym turanie i to była chyba dobra decyzja
podejrzewam że mechanik który to robił jest bardziej obeznany w temacie więc moje pomysły się już skończyły... pompki względem głowicy są ustawione książkowo?
generalnie to ja bym szukał pomocy raczej tutaj:
http://forum.tdi-tuning.pl/
niż u Nas na forum towarzysko rozrywkowym
sprawdź korekcje na pompkach
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.10.2011, 21:26:47 wysłane przez kacperix
»
Zapisane
grzelmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #6 -
Poniedziałek, 03.10.2011, 21:28:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
mechanik ma długi staż w ASO, więc w jego fachowość wierzę... teraz już wiem, że tak należało zrobić
. ale jest za późno - środki zainwestowane nie zwrócą się, więc autem trzeba jeździć...
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #7 -
Poniedziałek, 03.10.2011, 21:33:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=912
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #8 -
Wtorek, 04.10.2011, 08:44:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
a ja mam pytanie troche z innej beczki czy glowice 038 103 373 R pekaja?
AVF i BMP
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #9 -
Wtorek, 04.10.2011, 12:13:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
grzelmo
, uszczelka pod glowice nie zalozona za gruba?
raby
, z tego co wiem to pekaja glowice w 2.0 tdi 16v. Nie kojarze oznaczen. Nikt sie nie przyznaje, ale sporo osob twierdzi ze to wada konstrukcyjna na etapie projektu. Ale tak to bywa jak ksiegowosc jest wazniejsza od projektu. Dopiero chyba po 2005r (nie jestem pewien rocznika - z poniższego wynika, że to 2007r) poradzili sobie z glowicami.
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 04.10.2011, 17:53:52 wysłane przez KKKKris
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #10 -
Wtorek, 04.10.2011, 12:19:45 -
NIEPRZECZYTANA
»
KKKKris
, no wlasnie na forum zero konkretow... goglowalem troche i ta glowica jest montowana w wiekszej ilosci silnikow niz podalem ale etka milczy na ten temat
w ARL tez niby pancerna a jak sie okazuje ma pekniecia
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
TomekN
Użytkownik
Offline
Skąd: Piaseczno
Samochód: Leon 1P 2007 1.9TDI BXE
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #11 -
Wtorek, 04.10.2011, 12:27:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
w internecie krąży takie zestawienie (nie wiem kto jest autorem, widziałem na kilku forach):
Cytuj
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
przy czym słyszałem też o pękających głowicach w rocznikach 2007 i wyższych...
ja bym 2.0tdi nie kupił
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #12 -
Wtorek, 04.10.2011, 13:19:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja bym jednak chyba szukał dziury w całym w pompkach... czy oba pierścienie uszczelniające były zakładane nowe górny i dolny?
Zapisane
mbm
Użytkownik
Offline
Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #13 -
Wtorek, 04.10.2011, 20:02:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby
w ARL tez niby pancerna a jak sie okazuje ma pekniecia
- pęknięć głowic oczywiście
nikomu nie życzę
, ale
raby
kiedyś jak nam tolek staną napisałeś "niezawodność 2.0 tdi..." -(oj zabolało) -chyba każdy samochód jest zawodny w mniej lub większym stopniu
Cytat: kacperix
ja bym jednak chyba szukał dziury w całym w pompkach
Jak nam tolek zasłabł 2.0 tdi BKD, też szukałem co mu jest. Okazało się, że padła nam jedna z pompek, kazali mi je sprawdzić/zregenerować i tak zrobiłem, ale i tak musiałem wymienić na 4 nowe.
grzelmo
w razie jakby co to mam pompki po tzw. regeneracji po podobnym przebiegu 3ok, jedna taka sobie.
Napisano: Wtorek, 04.10.2011, 20:49:13
Cytat: TomekN
ja bym 2.0tdi nie kupił
o awariach 1.9 tdi też nie jedno forum pisze, ale to już dyskusja przy
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
«
Odpowiedz #14 -
Wtorek, 04.10.2011, 20:08:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: mbm
- pęknięć głowic oczywiście nikomu nie życzę, ale raby kiedyś jak nam tolek staną napisałeś "niezawodność 2.0 tdi..." -(oj zabolało) -chyba każdy samochód jest zawodny w mniej lub większym stopniu
nie slyszalem aby w 1.9 na gwarancji lecialy
a po 9 latach to wiadomo - wszystko jest mozliwe...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [
1
]
2
3
4
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...