+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...  (Przeczytany 36925 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Poniedziałek, 03.10.2011, 20:41:22 - NIEPRZECZYTANA »

witajcie,
mam problem z samochodem i już rozkładamy ręce z mechanikami...
w moim BKD zdechła (pękła) głowica - zamówiona nowa po VINie, poskładane auto, wszystkie uszczelki nowe i po odpaleniu zaskoczenie - auto straciło moc ....
w tej chwili jedzie jak BXE... i do tego pali ogromne ilości ON (na jałowym pokazuje ok. 1.1-1.4l, a przy jeździe w trybie "normalnym" bez zbędnego przeciążania auta pokazuje spalanie odcinkowe na poziomie 15-18l !!! (przy średniej prędkości 60km/h), a do tego ten dołujący brak przyspieszenia...
wymieniona i wyregulowana gruszka na turbinie, błędów na kompie nie ma... wszystkie parametry w normie...

silnik chodzi prawidłowo (nie telepie nim, nie kopci itp.)
co to może być ?
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 03.10.2011, 20:58:53 - NIEPRZECZYTANA »

dobrze by było obejrzeć na początku logi, może tam coś da się wyczytać...
ja bym posprawdzał wszystkie wężyki czy są podpięte, nieprzetarte itp  ewentulanie może rozrząd się przestawił o 1 ząb.. najgorsze co może być to dostałeś 'nową' regenerowaną głowicę z serwisu...
ciśnienie było sprawdzane po wszystkim?
nie śmierdzi spalinami bardziej niż wcześniej?
Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 03.10.2011, 21:05:21 - NIEPRZECZYTANA »

logi ok, węże ok - podpięte i nieprzetarte, rozrząd i wałki sprawdzone - ok, głowica fabrycznie nowa... ciśnienie ok, spaliny - sam nie wiem na to nie wpadłem...
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 03.10.2011, 21:08:34 - NIEPRZECZYTANA »

szklanki są założone nowe?
Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 03.10.2011, 21:15:36 - NIEPRZECZYTANA »

nie były... auto ma 113tys. km, poza mikropęknięciem przy 1 cylindrze nie działo się nic :)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.10.2011, 21:19:08 wysłane przez grzelmo » Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 03.10.2011, 21:25:23 - NIEPRZECZYTANA »

to trzeba było spawać starą i auto gonić :)  tak zrobiliśmy w służbowym turanie i to była chyba dobra decyzja :D
podejrzewam że mechanik który to robił jest bardziej obeznany w temacie więc moje pomysły się już skończyły... pompki względem głowicy są ustawione książkowo?
generalnie to ja bym szukał pomocy raczej tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/  niż u Nas na forum towarzysko rozrywkowym  ;)
sprawdź korekcje na pompkach
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.10.2011, 21:26:47 wysłane przez kacperix » Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 03.10.2011, 21:28:51 - NIEPRZECZYTANA »

mechanik ma długi staż w ASO, więc w jego fachowość wierzę... teraz już wiem, że tak należało zrobić  :P. ale jest za późno - środki zainwestowane nie zwrócą się, więc autem trzeba jeździć...
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 03.10.2011, 21:33:39 - NIEPRZECZYTANA »

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=912
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 04.10.2011, 08:44:12 - NIEPRZECZYTANA »

a ja mam pytanie troche z innej beczki czy glowice 038 103 373 R pekaja?
AVF i BMP
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 04.10.2011, 12:13:10 - NIEPRZECZYTANA »

grzelmo, uszczelka pod glowice nie zalozona za gruba?

raby, z tego co wiem to pekaja glowice w 2.0 tdi 16v. Nie kojarze oznaczen. Nikt sie nie przyznaje, ale sporo osob twierdzi ze to wada konstrukcyjna na etapie projektu. Ale tak to bywa jak ksiegowosc jest wazniejsza od projektu. Dopiero chyba po 2005r (nie jestem pewien rocznika - z poniższego wynika, że to 2007r) poradzili sobie z glowicami.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 04.10.2011, 17:53:52 wysłane przez KKKKris » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 04.10.2011, 12:19:45 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, no wlasnie na forum zero konkretow... goglowalem troche i ta glowica jest montowana w wiekszej ilosci silnikow niz podalem ale etka milczy na ten temat :-\
w ARL tez niby pancerna a jak sie okazuje ma pekniecia :evil:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
TomekN Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Piaseczno
Samochód: Leon 1P 2007 1.9TDI BXE

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 04.10.2011, 12:27:26 - NIEPRZECZYTANA »

w internecie krąży takie zestawienie (nie wiem kto jest autorem, widziałem na kilku forach):
Cytuj
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007. 


przy czym słyszałem też o pękających głowicach w rocznikach 2007 i wyższych...

ja bym 2.0tdi nie kupił ;)
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 04.10.2011, 13:19:16 - NIEPRZECZYTANA »

ja bym jednak chyba szukał dziury w całym w pompkach... czy oba pierścienie uszczelniające były zakładane nowe górny i dolny?
Zapisane
mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 04.10.2011, 20:02:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
w ARL tez niby pancerna a jak sie okazuje ma pekniecia
- pęknięć głowic oczywiście nikomu nie życzę, ale raby kiedyś jak nam tolek staną napisałeś "niezawodność 2.0 tdi..." -(oj zabolało) -chyba każdy samochód jest zawodny w mniej lub większym stopniu  :evil:
Cytat: kacperix
ja bym jednak chyba szukał dziury w całym w pompkach
   
Jak nam tolek zasłabł 2.0 tdi BKD, też szukałem co mu jest. Okazało się, że padła nam jedna z pompek, kazali mi je sprawdzić/zregenerować i tak zrobiłem, ale i tak musiałem wymienić na 4 nowe.
grzelmo w razie jakby co to mam pompki po tzw. regeneracji po podobnym przebiegu 3ok, jedna taka sobie.

Napisano: Wtorek, 04.10.2011, 20:49:13


Cytat: TomekN
ja bym 2.0tdi nie kupił ;)
o awariach 1.9 tdi też nie jedno forum pisze, ale to już dyskusja przy  :pub:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 04.10.2011, 20:08:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mbm
- pęknięć głowic oczywiście nikomu nie życzę, ale raby kiedyś jak nam tolek staną napisałeś "niezawodność 2.0 tdi..." -(oj zabolało) -chyba każdy samochód jest zawodny w mniej lub większym stopniu  :evil:
nie slyszalem aby w 1.9 na gwarancji lecialy :-X
a po 9 latach to wiadomo - wszystko jest mozliwe...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwne zachowanie 2.0 TDI po wymianie głowicy...
Skocz do: