Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn. (Przeczytany 12669 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
lukaszmusial
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)
WWW
Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Sobota, 24.09.2011, 10:31:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Śledzę od czasu do czasu forum po wyszukaniu w googlach, ale nastała chwila kiedy moja wiedza niestety się skończyła.
Jakieś 7 miesięcy temu kupiłem Seata Cordobę Vario, wersja GT 1.9 Tdi (afn) 110km rok 1999. Auto ma pakiet GT czyli: większe hamulce (280mm 4x tarcza), masywniejszy stabilizator, fabrycznie usztywnione zawieszenie itp... Autko było tanie i strasznie zaniedbane, ale miałem pewność, że nie jest bite. W auto władowałem kupę czasu i pieniędzy. Większość czynności wykonałem sam (naprawa klimy, elektryki, hamulce). Jest ono teraz z idealnym stanie technicznym z wyjątkiem... (o tym dalej). Jestem studentem, więc mimowolnie budżet mam ograniczony. Aaaa... autko ma przebieg 500tyś km, ale na diagnozie w zaprzyjaźnionym serwisie wyszło zero luzów, brak korozji a po wymianie części eksploatacyjnych i ustawieniu zbieżności kąty i ustawienie kół niczym w nowym aucie. Palił źle na ciepłym, to wmontowałem DieselEasyStart
1) Od początku nękał mnie tryb awaryjny. Tematy przepływek, zaworków i przewodów podciśnienia już przerabiałem (mam na ten temat pojęcie, znam też zasadę działania każdego z tych elementów). Autko po przekroczeniu 4k/rpm wchodziło w tryb awaryjny (do chwili czyszczenia turbo... o tym dalej) i oczywiście po standardowej procedurze zgaszenia i odpalenia wszystko wracało do normy (po sprawdzeniu wszystkich tych zaworków itp). Postanowiłem więc podłączyć vaga (posiadam, kilku znajomym ustawiałem dawkę paliwa - było okej). Niestety. Komputer nie łączy sie z ECU. Zasilanie i sygnał na kostce jest, a czasami wyskoczą w rubryce o numerze silnika znaki: ||\|||||\... Czynność tą wykonywał też diagnosta bez skutku. Diagnozę o uszkodzonym ECU wysuną diagnosta.
2) Kolejną sprawą jaka mnie męczy i dyskwalifikuje auto z normalnej eksploatacji jest turbina. Wyciągnąłem ją i wyczyściłem, miała zapieczone kierowniczki. Luz na wirniku jet dopuszczalny, oleju nie puszcza. Przed czyszczeniem były zapieczone w pozycji doładowania i następowało przeładowanie. Ale do chwili przeładowania autko ciągnęło w miarę (na oko miało z 90koni). Autko po złożeniu wyczyszczonego turbo rozpędza się do max 90km/h ale na "luzie" wkręca się dobrze i słychać, że turbo jest okej. Jak wcisnę pedał do podłogi i odpuszczam, czuję chwilowe przyśpieszenie.
3) I ostatnią sprawą która też jest podejrzewam istotna, to że teraz dużo pali i jak się zagrzeje, to bez obciążenia ma pojedyncze drgania. Jest to wina zbyt dużej dawki paliwa (wolno schodzi z obrotów bez obciążenia). Ustaje to gdy np. podnoszę szyby czy włączę klimę. Jest też coś z opóźnioną dawką (?) bo czasami zadymi na czarno, czasami na biało (sporadycznie dymi w ogóle) - jest też coś z kątem wtrysku. Katalizator wycięty - był bardzo zawalony. EGR i kolektor ssący wyczyszczone. Termostat też pada, bo ciężko mu trzymać 90stopni.
Po pierwsze muszę zamknąć temat komputera silnika (by zrobić jakieś logi dynamiczne, sprawdzić dawki i parametry wtrysku). Czy jest źle połączony, czy gdzieś może być przebicie, czy jest ECU do wywalenia? Gdzie mogę znaleźć schemat komputera (wtyczki) i potrzebne materiały do sprawdzenia? Chciałbym chociaż od innego AFN-a podłączyć sterownik i zobaczyć czy Vag się połączy, ale ciężko taki skołować.
Jestem załamany gdyż autko do tej chwili zarabiało na siebie i jest mi bardzo potrzebne do pracy i szkoły.
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów.
Zapisane
Pozdrawiam, Łukasz!
mik33
Użytkownik
Offline
Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #1 -
Sobota, 24.09.2011, 11:57:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
moim zdaniem masz walnieta turbinke lub przewody podcisnieniowe moga byc zparciale , co do elektroniki to podskocz do dynosoftu teraz ecusoft sa we wroclawiu i bedziesz mial kompletna diagnoze , odpusc sobie znachoröw
Zapisane
lukaszmusial
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)
WWW
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #2 -
Sobota, 24.09.2011, 12:41:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
jeszcze może być źle złożona turbinka? Gdy ściągne czujnik temperatury powietrza w przewodzie do kolektora ssącego ciśnienie jest tam baaardzo małe.
Sztanga chodzi raz w górę, raz w dół, bardzo chaotycznie.
Zapisane
Pozdrawiam, Łukasz!
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #3 -
Sobota, 24.09.2011, 16:12:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jesli auto zarabia na siebie to nie ma co samemu kombinowac, szkoda czasu i kasy. Podjedz do fachowca.
Zapisane
emtezet
Moderator
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e
WWW
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #4 -
Sobota, 24.09.2011, 17:50:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tylko jeżeli już doradzacie fachowca to podajcie chłopakowi jakiś sensowny namiar, bo warsztatów pełno, niestety w połowie ludzie nie mają pojęcia co robią a takich mu na pewno nie potrzeba...
Zapisane
->
Masz zintegrowane radio a nie chcesz słuchać już tylko radia albo kaset? ZAJRZYJ TUTAJ!!
<-
-> MONTAŻ CAR-AUDIO ŁÓDŹ <-
mik33
Użytkownik
Offline
Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #5 -
Sobota, 24.09.2011, 18:52:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
napisalem po polsku dynosoft teraz ecusoft
Zapisane
lukaszmusial
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)
WWW
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #6 -
Sobota, 24.09.2011, 21:03:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
uzbieram trochę kaski i pojadę.
Zapisane
Pozdrawiam, Łukasz!
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #7 -
Sobota, 24.09.2011, 21:18:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dynosoft, ewentualnie:
http://klubseata.pl/forum/index.php?action=profile;u=3722
Zapisane
lukaszmusial
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)
WWW
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #8 -
Sobota, 24.09.2011, 21:22:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
KKKKris
, postaram się. Po testach widzę, że ecu działa i odpowiednio wysterowuje turbo. Nie mam już pojęcia.
Ile będzie mnie kosztować ~diagnoza?
Zapisane
Pozdrawiam, Łukasz!
mik33
Użytkownik
Offline
Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #9 -
Sobota, 24.09.2011, 21:26:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
mysle ze do 100zl ale sa rözne ceny
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #10 -
Niedziela, 25.09.2011, 14:28:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tylko tam to diagnoza nie oznacza podpiecia do kompa i odczytania/wykasowania bledow, tam troche wiecej informacji udziela.
Zreszta, masz link, pytaj na PW lub mala bezposrednio.
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 25.09.2011, 14:29:39 wysłane przez KKKKris
»
Zapisane
rghost
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat, cordoba, AFN
Demontaż sterownika silnika AFN/Błędne odczyty z czujników
«
Odpowiedz #11 -
Poniedziałek, 03.10.2011, 08:47:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
otóż przede mną następujący problem...
Po podłączeniu pod Vaga dowiedziałem się, że coś się dzieje z komputerem, wpada w tryb awaryjny (skacze ciśnienie atmosferyczne o.0 po czym schodzi na stały niski poziom) dodatkowo czujnik cieczy chłodzącej pokazuję maksymalnie 23,4 st. C przed wymiana stale pokazywał taką wartość teraz jest to maksimum jakie osiąga.
Nie podoba mi się troszkę wizja płacenia bajońskich sum za naprawę w warsztacie, ale powstrzymuję mnie przed kupnem sterownika na allegro fakt, że nie mogę za chiny dojść jak się go odkręca...
Może ktoś z Was miał doświadczenie w demontażu tego siajstwa ;/
Pozdrawiam,
Piotr
P.S. Przepraszam jeśli zakwalifikowałem ten wątek do nieodpowiedniego działu
,ale ten wydawał mi się najrozsądniejszy (jeśli Admin stwierdzi pomyłkę to o ile można prosiłbym o przeniesienie tematu).
od KYS: Dopisuj się w miarę możliwości do istniejących wątków - ułatwi to innym czytanie.
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.10.2011, 09:52:28 wysłane przez KYS
»
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #12 -
Poniedziałek, 03.10.2011, 13:48:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
wydaje mi się że w twoim przypadku wymiana sterownika nie będzie rozwiązaniem problemu
po za tym odkręcenie sterownika to najmniejszy problem, żeby auto odpaliło trzeba jeszcze vagiem przekodować immo
Zapisane
lukaszmusial
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)
WWW
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #13 -
Sobota, 15.10.2011, 11:19:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Uzbierałem trochę kaski (srudencko) i okazało się, że Dynosoft uciekł do innego miasta
)
Jest We Wro jeszcze jakaś instytucja, która w całości podpisze się pod moim autem?
Zapisane
Pozdrawiam, Łukasz!
mik33
Użytkownik
Offline
Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010
Odp: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
«
Odpowiedz #14 -
Sobota, 15.10.2011, 16:17:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dynosoft nazywa sie teraz Ecu Projekt
dobrze ze prezes czuwa
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 15.10.2011, 22:40:52 wysłane przez mik33
»
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...