+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.  (Przeczytany 12669 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
lukaszmusial Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)

« Sobota, 24.09.2011, 10:31:39 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Śledzę od czasu do czasu forum po wyszukaniu w googlach, ale nastała chwila kiedy moja wiedza niestety się skończyła.

Jakieś 7 miesięcy temu kupiłem Seata Cordobę Vario, wersja GT 1.9 Tdi (afn) 110km rok 1999. Auto ma pakiet GT czyli: większe hamulce (280mm 4x tarcza), masywniejszy stabilizator, fabrycznie usztywnione zawieszenie itp... Autko było tanie i strasznie zaniedbane, ale miałem pewność, że nie jest bite. W auto władowałem kupę czasu i pieniędzy. Większość czynności wykonałem sam (naprawa klimy, elektryki, hamulce). Jest ono teraz z idealnym stanie technicznym z wyjątkiem... (o tym dalej). Jestem studentem, więc mimowolnie budżet mam ograniczony. Aaaa... autko ma przebieg 500tyś km, ale na diagnozie w zaprzyjaźnionym serwisie wyszło zero luzów, brak korozji a po wymianie części eksploatacyjnych i ustawieniu zbieżności kąty i ustawienie kół niczym w nowym aucie. Palił źle na ciepłym, to wmontowałem DieselEasyStart :)

1) Od początku nękał mnie tryb awaryjny. Tematy przepływek, zaworków i przewodów podciśnienia już przerabiałem (mam na ten temat pojęcie, znam też zasadę działania każdego z tych elementów). Autko po przekroczeniu 4k/rpm wchodziło w tryb awaryjny (do chwili czyszczenia turbo... o tym dalej) i oczywiście po standardowej procedurze zgaszenia i odpalenia wszystko wracało do normy (po sprawdzeniu wszystkich tych zaworków itp). Postanowiłem więc podłączyć vaga (posiadam, kilku znajomym ustawiałem dawkę paliwa - było okej). Niestety. Komputer nie łączy sie z ECU. Zasilanie i sygnał na kostce jest, a czasami wyskoczą w rubryce o numerze silnika znaki: ||\|||||\... Czynność tą wykonywał też diagnosta bez skutku. Diagnozę o uszkodzonym ECU wysuną diagnosta.

2) Kolejną sprawą jaka mnie męczy i dyskwalifikuje auto z normalnej eksploatacji jest turbina. Wyciągnąłem ją i wyczyściłem, miała zapieczone kierowniczki. Luz na wirniku jet dopuszczalny, oleju nie puszcza. Przed czyszczeniem były zapieczone w pozycji doładowania i następowało przeładowanie. Ale do chwili przeładowania autko ciągnęło w miarę (na oko miało z 90koni). Autko po złożeniu wyczyszczonego turbo rozpędza się do max 90km/h ale na "luzie" wkręca się dobrze i słychać, że turbo jest okej. Jak wcisnę pedał do podłogi i odpuszczam, czuję chwilowe przyśpieszenie.

3) I ostatnią sprawą która też jest podejrzewam istotna, to że teraz dużo pali i jak się zagrzeje, to bez obciążenia ma pojedyncze drgania. Jest to wina zbyt dużej dawki paliwa (wolno schodzi z obrotów bez obciążenia). Ustaje to gdy np. podnoszę szyby czy włączę klimę. Jest też coś z opóźnioną dawką (?) bo czasami zadymi na czarno, czasami na biało (sporadycznie dymi w ogóle) - jest też coś z kątem wtrysku. Katalizator wycięty - był bardzo zawalony. EGR i kolektor ssący wyczyszczone. Termostat też pada, bo ciężko mu trzymać 90stopni.

Po pierwsze muszę zamknąć temat komputera silnika (by zrobić jakieś logi dynamiczne, sprawdzić dawki i parametry wtrysku). Czy jest źle połączony, czy gdzieś może być przebicie, czy jest ECU do wywalenia? Gdzie mogę znaleźć schemat komputera (wtyczki) i potrzebne materiały do sprawdzenia? Chciałbym chociaż od innego AFN-a podłączyć sterownik i zobaczyć czy Vag się połączy, ale ciężko taki skołować.

Jestem załamany gdyż autko do tej chwili zarabiało na siebie i jest mi bardzo potrzebne do pracy i szkoły.
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów.
Zapisane

Pozdrawiam, Łukasz!
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #1 - Sobota, 24.09.2011, 11:57:40 - NIEPRZECZYTANA »

moim zdaniem  masz walnieta  turbinke lub  przewody  podcisnieniowe  moga byc zparciale  , co do  elektroniki to podskocz  do  dynosoftu  teraz  ecusoft  sa  we  wroclawiu i bedziesz mial kompletna diagnoze , odpusc  sobie znachoröw   :pub:
Zapisane
lukaszmusial Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)

« Odpowiedz #2 - Sobota, 24.09.2011, 12:41:30 - NIEPRZECZYTANA »

jeszcze może być źle złożona turbinka? Gdy ściągne czujnik temperatury powietrza w przewodzie do kolektora ssącego ciśnienie jest tam baaardzo małe.

Sztanga chodzi raz w górę, raz w dół, bardzo chaotycznie.
Zapisane

Pozdrawiam, Łukasz!
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Sobota, 24.09.2011, 16:12:13 - NIEPRZECZYTANA »

Jesli auto zarabia na siebie to nie ma co samemu kombinowac, szkoda czasu i kasy. Podjedz do fachowca.
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #4 - Sobota, 24.09.2011, 17:50:54 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko jeżeli już doradzacie fachowca to podajcie chłopakowi jakiś sensowny namiar, bo warsztatów pełno, niestety w połowie ludzie nie mają pojęcia co robią a takich mu na pewno nie potrzeba...
Zapisane

mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #5 - Sobota, 24.09.2011, 18:52:40 - NIEPRZECZYTANA »

napisalem  po  polsku   dynosoft    teraz  ecusoft   :angel:
Zapisane
lukaszmusial Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)

« Odpowiedz #6 - Sobota, 24.09.2011, 21:03:40 - NIEPRZECZYTANA »

uzbieram trochę kaski i pojadę.
Zapisane

Pozdrawiam, Łukasz!
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Sobota, 24.09.2011, 21:18:30 - NIEPRZECZYTANA »

Dynosoft, ewentualnie:
http://klubseata.pl/forum/index.php?action=profile;u=3722
Zapisane

lukaszmusial Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)

« Odpowiedz #8 - Sobota, 24.09.2011, 21:22:15 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, postaram się. Po testach widzę, że ecu działa i odpowiednio wysterowuje turbo. Nie mam już pojęcia.

Ile będzie mnie kosztować ~diagnoza?
Zapisane

Pozdrawiam, Łukasz!
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #9 - Sobota, 24.09.2011, 21:26:10 - NIEPRZECZYTANA »

mysle  ze do 100zl   ale  sa rözne ceny
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 25.09.2011, 14:28:34 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko tam to diagnoza nie oznacza podpiecia do kompa i odczytania/wykasowania bledow, tam troche wiecej informacji udziela.
Zreszta, masz link, pytaj na PW lub mala bezposrednio.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 25.09.2011, 14:29:39 wysłane przez KKKKris » Zapisane

rghost Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat, cordoba, AFN

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 03.10.2011, 08:47:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
otóż przede mną następujący problem...
Po podłączeniu pod Vaga dowiedziałem się, że coś się dzieje z komputerem, wpada w tryb awaryjny (skacze ciśnienie atmosferyczne o.0 po czym schodzi na stały niski poziom) dodatkowo czujnik cieczy chłodzącej pokazuję maksymalnie 23,4 st. C przed wymiana stale pokazywał taką wartość teraz jest to maksimum jakie osiąga.
Nie podoba mi się troszkę wizja płacenia bajońskich sum za naprawę w warsztacie, ale powstrzymuję mnie przed kupnem sterownika na allegro fakt, że nie mogę za chiny dojść jak się go odkręca...
Może ktoś z Was miał doświadczenie w demontażu tego siajstwa ;/
Pozdrawiam,
Piotr

P.S. Przepraszam jeśli zakwalifikowałem ten wątek do nieodpowiedniego działu :( ,ale ten wydawał mi się najrozsądniejszy (jeśli Admin stwierdzi pomyłkę to o ile można prosiłbym o przeniesienie tematu).


od KYS: Dopisuj się w miarę możliwości do istniejących wątków - ułatwi to innym czytanie.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.10.2011, 09:52:28 wysłane przez KYS » Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 03.10.2011, 13:48:44 - NIEPRZECZYTANA »

wydaje mi się że w twoim przypadku wymiana sterownika nie będzie rozwiązaniem problemu :)
po za tym odkręcenie sterownika to najmniejszy problem, żeby auto odpaliło trzeba jeszcze vagiem przekodować immo
Zapisane
lukaszmusial Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)

« Odpowiedz #13 - Sobota, 15.10.2011, 11:19:13 - NIEPRZECZYTANA »

Uzbierałem trochę kaski (srudencko) i okazało się, że Dynosoft uciekł do innego miasta :))

Jest We Wro jeszcze jakaś instytucja, która w całości podpisze się pod moim autem?
Zapisane

Pozdrawiam, Łukasz!
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #14 - Sobota, 15.10.2011, 16:17:09 - NIEPRZECZYTANA »

Dynosoft  nazywa  sie  teraz  Ecu Projekt   :eye:



dobrze  ze  prezes  czuwa   :pub:
« Ostatnia zmiana: Sobota, 15.10.2011, 22:40:52 wysłane przez mik33 » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Bardzo dziwne zachowanie TDI afn.
Skocz do: