Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
3
4
5
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach? (Przeczytany 47847 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Nightmare
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #15 -
Wtorek, 11.07.2006, 12:43:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
To mi jeszcze powiedzcie gdzie dokładnie tych elemntów gumowych mam szukać.
Zapisane
Poker
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #16 -
Wtorek, 11.07.2006, 14:46:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Nightmare"
To mi jeszcze powiedzcie gdzie dokładnie tych elemntów gumowych mam szukać.
Na górze kolumny McPhersona (przy łączeniu kolumny z karoserią)...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #17 -
Wtorek, 11.07.2006, 21:34:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wymieniłem amortyzatory po 120 tys na KYB-y i już nigdy więcej tej firmy Takie gówno, że się nie chce jeździć okazało się, że miały luz na tłokach ok. 1-2 mm i tak waliło np. na kostce że nie miałem przyjemności z jazdy. Wymieniłem cały komplet na gwarancji i tu niespodzianka nowe są jeszcze gorsze. Pojeździłem jakiś czas i wymieniłem na te stare (oryginalne) po 120 tyś i jeżdzę do dziś. Byłem niedawno na szarpakach i wyszło jeszcze o'k, a mają chyba ze 160 tyś aż się wierzyć nie chce, ale muszę już wymienić i na pewno to nie będą KYB-y. Siletblocków radzę nie ruszać jak nie ma luzów-chyba że są oryginalne seatowskie.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
Nightmare
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #18 -
Środa, 12.07.2006, 06:37:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "woj"
Siletblocków radzę nie ruszać jak nie ma luzów-chyba że są oryginalne seatowskie.
Dlaczego? Lepiej zostawić stare niż pakować nowe nie orginalne?
Zapisane
Poker
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #19 -
Środa, 12.07.2006, 07:42:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Uważam, że części które szły na fabryczny montaż są o niebo lepsze niż nawet te, które kupuje się w serwisie podobno też oryginalne. Zrobiłem ten manewt u znajomego w Polo i po czterdziestu tysiącach tłuką jak cholera (nie pamiętam jakiej firmy kupił siletblocki) i myślę, że na oryginalnych jeszcze by długo jeździł, ale się uparł. Moje po przebiego ponad 200000 km (jazda głównie po mieście i z racji wykonywanego zawodu w terenie, a często po jakichś bezdrożach) mają zero luzu, a nawet amory założyłem stare oryginalne i do tej pory jeźdzę. Jak pisałem w poprzednim poście wymieniłem amortyzatory na KYB i w oryginale też były KYB a jakiej innej jakości - to mówi samo za siebie.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
Nightmare
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #20 -
Wtorek, 18.07.2006, 08:22:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Walka z zawieszeniem ciąg dalszy: Wizyta w dwóch stacjach diagnostycznych i własno oczne oględziny potwiedziły wcześniejsze przypuszczenia - nie wiadomo co to wali. Amorki wyszły sprawne, silent bloki w porządku. O ile z przodu jest podejrzenie na jak to nazwał mechanior łożysko amortyzatora to z tyłu nadal nie wiadomo. I od razu pytanie ktoś wie jak to wymienić. Zdjąłem kopułke amorka od góry jest jedna nakrętka wystarczy ją ruszyć i zdjąć górą czy cały amorek trzeba wymontować i od dołu się do tego dobierać?
Co do tyłu zawieszenia to zarówno amoreki jaki całe ogumienie z nim związane jest sprawne. Teoria mechanika że amorek dobrze tłumi ale ma luzy sam w sobie. Brzmi trochę dziwnie ktoś może to potwierdzić?
Zapisane
Poker
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #21 -
Wtorek, 18.07.2006, 12:13:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
o ile mnie sia zdaje to bez zdjecia nie da rady wymienic lozyska z przodu na Mc Phersonie, bo trzyma je poduszka, a zeby sie dostac pod spod trzeba zwalac wsio, po wymianie geometria musowa.ehh tyle razy rozbieralem ale jeszcze lozysk nie wymienialem, a chyba to wlasnie one u mnie troszke pukaja
a co do tylu to jest mozliwe ze amorek ma luz na tloku jak to wczesniej ujał Woj. i tlucze sam z siebie pomimo ze wszystkie gumy sa ok.
Zapisane
Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Nightmare
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #22 -
Wtorek, 18.07.2006, 12:17:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
czyli po prostu trzeba wymienić tylne amorki bo inaczej się tego nie sprawdzi.
Zapisane
Poker
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #23 -
Wtorek, 18.07.2006, 12:24:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Może tylne amorki uda się zdiagnozować po ich wyjęciu
Jeżeli nie mają luzów "na boki", to nie powinny hałasować...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #24 -
Wtorek, 18.07.2006, 19:44:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Da sę to sprawdzić bez demontażu. Z przodu po prostu połóż rękę na srubie od kolumny McPhersona (nie wiem jak to się pisze poprawnie) tą z góry i naciskaj auto bardzo małymi ruchami i jeśli są luzy to wyczujesz pod ręką, a z tyłu podobnie tylko musisz się dostać do śrub. Zaznaczam tylko bardzo małe ruchy bo przy dużych ugięciach tego nie poczujesz.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #25 -
Wtorek, 18.07.2006, 19:46:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "woj"
na pewno to nie będą KYB-y.
Mi w serwisie założyli KAYABY na przód i jestem z nich bardzo zadowolony, wewnątrz prawie w ogóle nie słychać pracy zawieszenia. Przy okazji ustawili kąt pochylenia i zbieżność.
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #26 -
Wtorek, 18.07.2006, 19:53:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
No kąt pochylenia to obowiązek przy wymianie amorów. Jak już wcześniej napisałem KYB które miałem w oryginale były O'K. Nie wiem może tylko mi się takie trafiły. Ja na pewno nie kupię już KYB.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #27 -
Wtorek, 18.07.2006, 20:04:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Może kiedyś zmienisz zdanie
- nigdy nie mów nigdy
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #28 -
Wtorek, 18.07.2006, 20:37:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "marcinmg"
Przy okazji ustawili kąt pochylenia i zbieżność.
A mi ostatnio powiedzieli w miejscu, gdzie ustawiają geometrie, że w seatach nie można ustawić pochylenia koła
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #29 -
Wtorek, 18.07.2006, 21:26:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
A mi ostatnio powiedzieli w miejscu, gdzie ustawiają geometrie, że w seatach nie można ustawić pochylenia koła
Mysle ze dobrze Ci powiedzieli. Tam nie ma zadnego elementu regulacyjnego. Jedyna regolacje mozna znalezc na drazku i to reguluje sie tylko jeden - nie pamietam ktory. Chyba ze w nowszych seatach pojawila sie jakas mozliwosc regulacji.
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
3
4
5
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...