Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
...
5
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach? (Przeczytany 47827 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
zelmowo
Gość
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Czwartek, 13.04.2006, 18:54:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam!
Mam Ibizę 1.9 SDI, 2002 (nową) i następujący problem:
Auto jest bardzo twarde, czuć każdą dziurę i straaasznie dobija na wszelakich nierównościach. Zasugerowano mi 2 rowiązania:
1. Wymienić alusy i opony - mam 16", opony 195/50 na mniejsze 14" i wyższy profil opon co ma amortyzować dobijanie.
2. Wymienić gumy na wahaczach (Seat zasugerował że na te od wersji sportowej, twierdząc że niektóre Ibizy miały tą przypadłość).
Co Wy o tym sądziecie? Proszę o radę!!
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 13.04.2006, 19:14:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "zelmowo"
straaasznie dobija na wszelakich nierównościach
Co masz na myśłi pisząc "dobija"?
Ja z tym określeniem spotkałem się, gdy amortyzator i sprężyna nie była w stanie przenieść siły po 'podbiciu' koła. Tłok amortyzatora całkowicie "chował się" i było ŁUP...
(namąciłem
)
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
joker
Użytkownik
Offline
Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 13.04.2006, 20:24:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
dokladnie tez mi tak sie skojazlo dobijanie z wywalonymi amorami , napewno na oponach na wyzszym profilu bedzie bardziej konfortowo i mniejsza mozliwosc uszkodzenie felgi , wszystko zalezy od twojego stylu jazdy jesli chcesz konfort to zmien na balony np, na 65
Zapisane
www.kamikazedriver.prv.pl
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 13.04.2006, 21:48:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
amorki odpowiadają tylko za tłumienie
Jak dobija to albo wyrobiona sprężyna albo nie dobija tylko obciera Ci koło (minimalnie przyduży rozmiar)
A może poprostu już wszystkie gumy są wyjechane i takl Ci hałasuje, jak przy dobijaniu
Co do zmiany opon no to jak przejdziesz z 16 na 14 to owszem, komfort będzie o niebo lepszy ale wygląd i trakcja o niebo gorsza.
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 13.04.2006, 22:28:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Abdul"
amorki odpowiadają tylko za tłumienie
Ale tłumienie w obie strony - czyli wylany amor też może powodować dobijanie na dziurach, bo sprężyna nie radzi sobie sama
Jeżeli dobijanie w tym przypadku nie ma związku z 'obijaniem' koła o nadwozie to sama zmiana kół na mniejsze nie pomoże...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
zelmowo
Gość
Dzięki za wszelkie rady!
«
Odpowiedz #5 -
Piątek, 14.04.2006, 00:01:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Własnie jest taki "łup", ciężko to dalej opisać, wygląda to mieniej więcej tak jakby zawieszenie było sztywne, nic nie resorowało, nic nie amortyzowało, czuć każdą dziurę jak w jakimś Lamborghini. Komfortu zero, jak w ciągniku, wprawdzie jak wsiada 5 osób i jest obciążony to "siada" ale mimo wszystko jest cholernie twardy.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #6 -
Piątek, 14.04.2006, 09:25:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "zelmowo"
straaasznie dobija na wszelakich nierównościach
U mnie "dobija" na dziurach przez miekie sprezyny, w 5 osob nie ma jazdy - slychac tylko walenie. Wkrecilem 4 gumu w sprezyny i troche lepiej ale nadaja sie juz pewnie tylko na wymiane.
U ciebie to wyglada jakby byly za twarde. A alusy 16 to tez swoja droga.
U zanjomego wulkanizatora mozna by podstawic inne kola 14 i sprawdzic roznice.
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Re: Dzięki za wszelkie rady!
«
Odpowiedz #7 -
Piątek, 14.04.2006, 09:31:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "zelmowo"
Własnie jest taki "łup", ciężko to dalej opisać, wygląda to mieniej więcej tak jakby zawieszenie było sztywne, nic nie resorowało, nic nie amortyzowało, czuć każdą dziurę jak w jakimś Lamborghini. Komfortu zero, jak w ciągniku, wprawdzie jak wsiada 5 osób i jest obciążony to "siada" ale mimo wszystko jest cholernie twardy.
Może powinieneś spróbować założyć bardziej miękkie sprężyny - tak na próbe
Musiał byś dowiedzieś się jakiej twardości masz teraz sprężyny i postarać się założyć o kila-kilkanaście procent mniej sztywne...
Tylko jak to nie zda egzaminu to bez sensu wydawać forse na sprężyny...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Pafa
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Toledo 1M ASV '01
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #8 -
Piątek, 14.04.2006, 13:50:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam!
U mnie jest podobny objaw na tylnej osi :neutral:
Dzieje się tak po wymianie amorków na KYB gas. Jak byłem na przeglądzie to sprawność wyszła ok
tylko charakterystyka amorka jest taka, że nie tłumi drobnych nierówności. Po najechaniu np: na studzienkę (których jest pełno w naszych jezdniach) z tyłu auta słychać- Łup!
Jak już się przekonałem sprawność nie zawsze przekłada sie na komfort jazdy :sad:
Więc może i Twoje amorki są do Du...
Wielkość kół nie znaczenia. Jeżeli na 16 jest ŁUP to na 14 będzie trochę mniejsze ŁUP
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #9 -
Piątek, 14.04.2006, 14:33:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "zelmowo"
Komfortu zero, jak w ciągniku, wprawdzie jak wsiada 5 osób i jest obciążony to "siada" ale mimo wszystko jest cholernie twardy.
Czyli kolega ma objaw "taczki". Wydaje mi się, że zmiana opon na te o wyższym profilu, powinno załatwić sprawę. Mój teść miał w Borze 205/55-16 i co chwila wymieniał gumy w przednim zawieszeniu. Po zmianie kól na 15' wszystko ustało.
Zapisane
johnnygdansk
Gość
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #10 -
Piątek, 14.04.2006, 17:35:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
a ja mam u siebie zamontowane oponki 205/45/16 i jestem zadowolony-oczywiscie w porownaniu z 14 czy15 to komfort spadl ale za to te wlasciwosci jezdne... a zadnego dobijania ani nic nie mam wiec moze to faktycznie cos z amorkami a nie wina ogumienia
Zapisane
AnToL
Gość
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #11 -
Piątek, 14.04.2006, 19:00:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Ja zjezdziłem amorki na kołach 195/55/R15 - i nigdy nie uszkodziłem opon ani ni pokrzywiłem felg, pomimo że 75 % przebiegu robię po dziurawym mieście.
Po koniec żywota amortyzatorów miałem dokładnie taki objaw, jak opisuje Zelmowo - często dobijało przednie zawieszenie i do tego mocne łupnięcie.
Po wymianie amortyzatorów na nowe - jak ręką odjął.
Dodam że amortyzatory wytrzymały ok 90 tys km bez objawoów dobijania.
Zapisane
Nightmare
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #12 -
Wtorek, 11.07.2006, 07:23:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Chciałem wrócić do tematu bo i mnie dopadł ten problem. Auto tłucze że aż mnie serce boli na każdej dziurze. Przebieg 91 tys wiec pewnie amortyzatory swoje wypracowały ale interesują mnie te gumy przy amortyzatorach. Czy wmienia sie je razem z amorkami, czy może się okazać że amorki są wporządu i trzeba samą gumę wymienić, i czy da się ją samą wymienić. I tak przy okazji jak się nazywa ta guma jeśli jakoś się nazywa bo spotkałem się z określeniem silen blocka
Zapisane
Poker
Nightmare
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4
WWW
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #13 -
Wtorek, 11.07.2006, 07:59:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Miro"
Najlepiej zrób gdzieś diagnostykę amorków
Amorki sprawdzą mi tylko w jakieś stacji na trzensawkach czy jak podjade do zwykłego mechaniora to też będzie w statnie powiedzieć co i jak.
A "te gumy" to są właśnie te silentbloki czy to jeszcze 2 różne sprwy. I gdzie to dokładnie jest.
Zapisane
Poker
Lato7
Gość
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
«
Odpowiedz #14 -
Wtorek, 11.07.2006, 10:51:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Amorki na szarpakach najlepiej sprawdzic. Ale u ciebie obstawiam wyrobione elementy gumowe
Amorki moga byc nadal ok.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
...
5
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Co zrobić z dobijaniem Ibizy na dziurach?
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...