Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze (Przeczytany 22140 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
tomiq75
Świeżak
Offline
Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4
Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Piątek, 29.04.2011, 12:30:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Jestem posiadaczem Ibizy 1,4 16V + gaz (STAG 4) - od jakiegoś czasu mam problem z autkiem polegający na nierównej pracy na biegu jałowym a w konsekwencji "wypadaniem" zapłonu na jednym cylindrze. Dodam, że autko jest po wymianie świec, olejów filtrów. Problem występuje szczególnie przy pracy na gazie choć praca na benzynie też nie zadawala. Zamieniałem cewki zapłonowe między cylindrami, świece, wymieniłem kilkukrotnie wtryskiwacz gazowy na tym cylindrze i brak jakiejkolwiek poprawy. Wczoraj oddałem autko do gazownika, który próbuje znaleźć przyczynę. Dzwoniłem przed chwilą i narazie podmienił centralkę sterującą gazem i efekt taki sam.
W związku z tym mam zapytanie do Was czy ktoś spotkał się z takim problemem u siebie i co może być tego przyczyną?
Nadmienię że czytałem wątek na temat "Falujacych obrotów"
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 29.04.2011, 22:40:28 wysłane przez tomiq75
»
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #1 -
Piątek, 29.04.2011, 17:00:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Trzeba by podłączyć pod VAG-a i sprawdzić odpowiednie bloki. Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to cewka, ale piszesz, że podmieniałeś i bez efektu. A jak z przewodami WN bo nie napisałeś nic na ich temat?
Zapisane
tomiq75
Świeżak
Offline
Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #2 -
Piątek, 29.04.2011, 22:23:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeśli chodzi o przewody WN to ja takowych nie posiadam gdyż moduł zapłonowy jest zintegrowany i każda świeca ma swój
Dodam że gazownik oddał auto z występującym wyżej opisanym problemem z którym nigdy się nie spotkał
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #3 -
Piątek, 29.04.2011, 23:58:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wypadanie jest tylko na jednym konkretnym garze ? Co VAG powiedział, są jakieś nieprawidłowości w obwodach cewki ? Trzeba by zobaczyć bo może hall się przybrudził, albo coś się przestawiło... Najpierw trzeba całkiem bez gazu unormować wszystko a dopiero później się bawić z gazem...
Zapisane
tomiq75
Świeżak
Offline
Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #4 -
Niedziela, 01.05.2011, 12:57:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tak zapłon wypada tylko na trzecim cylindrze.
Gazownik sprawdzał także przez VAGa i powiedział że po pewnym czasie około 5 min na wolnych obrotach następuje brak zapłonu na tym garze, a co jest przyczyną nie ma pojęcia.
Prosiłbym o podpowiedź co mam podglądnąć na VAGu. Mam kabelek i oprogramowanie polski VAG
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #5 -
Niedziela, 01.05.2011, 13:16:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
A wtryskiwacz benzyny próbowałeś podmieniać ? Bo może coś się rozwiera i błąd łapie komp...
Zapisane
tomiq75
Świeżak
Offline
Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #6 -
Niedziela, 01.05.2011, 13:47:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dziękuje za sensowne podpowiedzi... o tym wtryskiwaczu już myślałem, lecz nie podmieniałem jeszcze gdyż nie mam pojęcia jak to się robi?
Poczytam i spróbuje ale dopiero po weekendzie świątecznym 1-3 maj
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #7 -
Niedziela, 01.05.2011, 13:50:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Musisz ściągnąć listwę wtryskową (przedtem przedmuchaj powietrzem by syfu nie naleciało) i potem zamieniasz np. 3 z 4 cylindrem czy np. z 2. Warto najpierw ściągnąć węże z listwy by paliwo niepotrzebnie nie tryskało
Jak to nie pomoże to przepatrz wiązki czy nie próchnieją (szczególnie przy ECU).
Zapisane
tomiq75
Świeżak
Offline
Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #8 -
Niedziela, 01.05.2011, 13:59:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ok, zrobie jak napisałeś i dam znać, narazie dziękuję za pomoc
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #9 -
Niedziela, 01.05.2011, 17:03:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kurcze, a może komputer sterujący pracą silnika? Jeżeli po 5 minutach coś się dzieje... to wygląda jak by komp coś nawalał, albo dostawał lewe informacje z czujników.
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #10 -
Niedziela, 01.05.2011, 17:18:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
No komp też możliwe, albo wtryskiwacz, bo po chwili pracy musi się rozgrzać, ew. połączenia przy listwie/kompie. Mogą być też zimne luty na płycie kompa.
Zapisane
Rynna83
Użytkownik
Offline
Skąd: PL
Samochód: Cordoba 1,4 16V AUA 2001
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #11 -
Czwartek, 05.05.2011, 07:54:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja też tak miałem, zimą jeszcze dało się jeździć, ale jak się juz zrobiło cieplej to już lipa. U mnie było przebicie na palcu cewki.
Wjedź do ciemnego garażu, podnieś maskę, a druga osoba niech przygazuje od najniższych obrotów i obserwuj czy nie ma przebicia. Sprawdzałeś świece?
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #12 -
Czwartek, 05.05.2011, 13:01:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
On nie ma palca rozdzielacza...
Zapisane
tomiq75
Świeżak
Offline
Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #13 -
Niedziela, 15.05.2011, 05:07:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam ponownie.
Po wykonaniu czynności zamiany wtryskiwaczy (3 z 1) praca na benzynie była w miarę poprawna, postanowiłem przełaczyć na gaz i tu ku mojemu zdziwieniu zaczęło autem rzucać na VAGu ukazały się błędy o losowym wypadaniu zapłonu - zarówno cylinder 1 jak i 3 a dodatkowo 4. Wpadłem na pomysł skoro na benzynie jest ok,że zrobię "reset" polegający na odłaczeniu klemy od akumulatora na około 10 min i po jezdzie kilkanaście kilometrów gdy już ustawi się mapa wtrysku benzyny przełącze na gaz. Gdy podłączyłem akumulator ukazał się ku mojemu zdziwieniu niewłaściwie podany licznik przebiegu kilometrów ogólny a mianowicie licznik wskazuje prawie o połowe mniej przejechanych kilometrów (z 112 000 zrobiło się 77500) Proszę o podpowiedź co mam zrobić aby stan przebiegu licznika wskazywał rzeczywistą ilość kilometrów. Dodam że jazda na gazie była dobra dopóki nie musiałem stać troszkę dużej na wolnych obrotach gdzie ponownie następowało rzucanie silnikiem oraz nierówna praca.
Dziękuję za odpowiedzi
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 15.05.2011, 06:28:05 wysłane przez tomiq75
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #14 -
Niedziela, 15.05.2011, 07:00:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
zobacz te swiece jeszcze raz...
masz problemy z zaplonem (wysokim napieciem)
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...