Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze  (Przeczytany 22144 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
tomiq75 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4

« Piątek, 29.04.2011, 12:30:15 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Jestem posiadaczem Ibizy 1,4 16V + gaz (STAG 4) - od jakiegoś czasu mam problem z autkiem polegający na nierównej pracy na biegu jałowym a w konsekwencji "wypadaniem" zapłonu na jednym cylindrze. Dodam, że autko jest po wymianie świec, olejów filtrów. Problem występuje szczególnie przy pracy na gazie choć praca na benzynie też nie zadawala. Zamieniałem cewki zapłonowe między cylindrami, świece, wymieniłem kilkukrotnie wtryskiwacz gazowy na tym cylindrze i brak jakiejkolwiek poprawy. Wczoraj oddałem autko do gazownika, który próbuje znaleźć przyczynę. Dzwoniłem przed chwilą i narazie podmienił centralkę sterującą gazem i efekt taki sam.

W związku z tym mam zapytanie do Was czy ktoś spotkał się z takim problemem u siebie i co może być tego przyczyną?
Nadmienię że czytałem wątek na temat "Falujacych obrotów"
« Ostatnia zmiana: Piątek, 29.04.2011, 22:40:28 wysłane przez tomiq75 » Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #1 - Piątek, 29.04.2011, 17:00:13 - NIEPRZECZYTANA »

Trzeba by podłączyć pod VAG-a i sprawdzić odpowiednie bloki. Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to cewka, ale piszesz, że podmieniałeś i bez efektu. A jak z przewodami WN bo nie napisałeś nic na ich temat?
Zapisane
tomiq75 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4

« Odpowiedz #2 - Piątek, 29.04.2011, 22:23:41 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli chodzi o przewody WN to ja takowych nie posiadam gdyż moduł zapłonowy jest zintegrowany i każda świeca ma swój

Dodam że gazownik oddał auto z występującym wyżej opisanym problemem z którym nigdy się nie spotkał
Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #3 - Piątek, 29.04.2011, 23:58:43 - NIEPRZECZYTANA »

Wypadanie jest tylko na jednym konkretnym garze ? Co VAG powiedział, są jakieś nieprawidłowości w obwodach cewki ? Trzeba by zobaczyć bo może hall się przybrudził, albo coś się przestawiło... Najpierw trzeba całkiem bez gazu unormować wszystko a dopiero później się bawić z gazem...
Zapisane
tomiq75 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 01.05.2011, 12:57:06 - NIEPRZECZYTANA »

Tak zapłon wypada tylko na trzecim cylindrze.

Gazownik sprawdzał także przez VAGa i powiedział że po pewnym czasie około 5 min na wolnych obrotach następuje brak zapłonu na tym garze, a co jest przyczyną nie ma pojęcia.

Prosiłbym o podpowiedź co mam podglądnąć na VAGu. Mam kabelek i oprogramowanie polski VAG

Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 01.05.2011, 13:16:18 - NIEPRZECZYTANA »

A wtryskiwacz benzyny próbowałeś podmieniać ? Bo może coś się rozwiera i błąd łapie komp...
Zapisane
tomiq75 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 01.05.2011, 13:47:13 - NIEPRZECZYTANA »

Dziękuje za sensowne podpowiedzi... o tym wtryskiwaczu już myślałem, lecz nie podmieniałem jeszcze gdyż nie mam pojęcia jak to się robi?
Poczytam i spróbuje ale dopiero po weekendzie świątecznym 1-3 maj
Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 01.05.2011, 13:50:59 - NIEPRZECZYTANA »

Musisz ściągnąć listwę wtryskową (przedtem przedmuchaj powietrzem by syfu nie naleciało) i potem zamieniasz np. 3 z 4 cylindrem czy np. z 2. Warto najpierw ściągnąć węże z listwy by paliwo niepotrzebnie nie tryskało :P Jak to nie pomoże to przepatrz wiązki czy nie próchnieją (szczególnie przy ECU).
Zapisane
tomiq75 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 01.05.2011, 13:59:34 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, zrobie jak napisałeś i dam znać, narazie dziękuję za pomoc
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 01.05.2011, 17:03:19 - NIEPRZECZYTANA »

Kurcze, a może komputer sterujący pracą silnika? Jeżeli po 5 minutach coś się dzieje... to wygląda jak by komp coś nawalał, albo dostawał lewe informacje z czujników.
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 01.05.2011, 17:18:12 - NIEPRZECZYTANA »

No komp też możliwe, albo wtryskiwacz, bo po chwili pracy musi się rozgrzać, ew. połączenia przy listwie/kompie. Mogą być też zimne luty na płycie kompa.
Zapisane
Rynna83 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: PL
Samochód: Cordoba 1,4 16V AUA 2001

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 05.05.2011, 07:54:09 - NIEPRZECZYTANA »

Ja też tak miałem, zimą jeszcze dało się jeździć, ale jak się juz zrobiło cieplej to już lipa. U mnie było przebicie na palcu cewki.
Wjedź do ciemnego garażu, podnieś maskę, a druga osoba niech przygazuje od najniższych obrotów i obserwuj czy nie ma przebicia. Sprawdzałeś świece?
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 05.05.2011, 13:01:47 - NIEPRZECZYTANA »

On nie ma palca rozdzielacza...
Zapisane
tomiq75 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 15.05.2011, 05:07:27 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie.
Po wykonaniu czynności zamiany wtryskiwaczy (3 z 1) praca na benzynie była w miarę poprawna, postanowiłem przełaczyć na gaz i tu ku mojemu zdziwieniu zaczęło autem rzucać na VAGu ukazały się błędy o losowym wypadaniu zapłonu - zarówno cylinder 1 jak i 3 a dodatkowo 4. Wpadłem na pomysł skoro na benzynie jest ok,że zrobię "reset" polegający na odłaczeniu klemy od akumulatora na około 10 min i po jezdzie kilkanaście kilometrów gdy już ustawi się mapa wtrysku benzyny przełącze na gaz. Gdy podłączyłem akumulator ukazał się ku mojemu zdziwieniu niewłaściwie podany licznik przebiegu kilometrów ogólny a mianowicie licznik wskazuje prawie o połowe mniej przejechanych kilometrów (z 112 000 zrobiło się 77500) Proszę o podpowiedź co mam zrobić aby stan przebiegu licznika wskazywał rzeczywistą ilość kilometrów. Dodam że jazda na gazie była dobra dopóki nie musiałem stać troszkę dużej na wolnych obrotach gdzie ponownie następowało rzucanie silnikiem oraz nierówna praca.

Dziękuję za odpowiedzi
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 15.05.2011, 06:28:05 wysłane przez tomiq75 » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 15.05.2011, 07:00:33 - NIEPRZECZYTANA »

zobacz te swiece jeszcze raz...
masz problemy z zaplonem (wysokim napieciem) :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
Skocz do: