+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaka instalacja gazowa do Seata?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaka instalacja gazowa do Seata?  (Przeczytany 114024 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
fenix Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 97

« Odpowiedz #90 - Wtorek, 08.02.2011, 11:08:43 - NIEPRZECZYTANA »

Ok - obiecuje poprawę  :)

Napisano: Czwartek, 27.01.2011, 16:18:16


Witam

Po rozeznaniu tematu i zasięgnięciu opinii znajomych ustaliłem że:

Instalacja kosztuje pomiędzy 2400-2700. Oczywiście sekwencja.

Co do firmy to ludzie nie narzekają na STagi ale polecają BRC jako lepsze technologicznie i mniej awaryjne. Pytałem także o Landi Renzo ale zarówno zakłady mechaniczne jak i ludzie odradzają ze względu na awaryjność instalacji. Spotkałem się także z opiniami że StAGi są montowane z kilku podzespołów od różnych wykonawców a naprzykład BRC są w całości od jednego producenta.

Co do reduktorów to czy 100 KM czy 140 KM powiedziano mi że niema co przesadzać. Jak auto ma 60 KM to taki na 80 wystarczy w zupełności. Spotkałem się z opinią że jak jest większy reduktor to dłużej się nagrzewa i przez to dłużej trzeba jechać na benzynie zanim się przełączy na gaz

Wtryskiwacze oczywiście nie na listwie ale każdy oddzielnie ze względu na ewentualna wymianę i dzięki temu ma się  mniejsze koszty.

Oczywiście należy pamiętać o homologacji na instalację i na sam zbiornik i o tym żeby wszystkie elementy składowe były wymienione w tych dokumentach.

Gwarancja na taka instalacje jest z reguły na 2 lata. W zakładzie  w którym pytałem taka gwarancja jest bez limitu kilometrów.Nie wiem czy to norma i czy jest tak samo gdzie indziej.

Montaż i regulacja instalacji to 24 godziny - jak was informują ze trwa to 3-4 dni to was naciągają

Mam nadzieję że to komuś coś pomoże
Janusz
Zapisane
mucosit Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: seat cordoba 1,4 2000

« Odpowiedz #91 - Niedziela, 13.03.2011, 13:58:51 - NIEPRZECZYTANA »

Chciałbym się dowiedzieć

jaki jest spadek mocy w silnikach 1,4 MPI (AKK) po zainstalowaniu instalacji IV generacji.

Zapisane

mucosit
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #92 - Niedziela, 13.03.2011, 14:03:34 - NIEPRZECZYTANA »

zaden
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #93 - Niedziela, 13.03.2011, 14:09:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
zaden
to jest silnik konstrukcji pamiętającej jeszcze 'wujka' Adofla :eye:
nie powinieneś odczuć żadnych strat. Ja swojego 1.4 gazem nie 'skrzywdzę' ale z opinii innych użytkowników wiem, że nie ma na co narzekać :eye:
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
mucosit Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: seat cordoba 1,4 2000

« Odpowiedz #94 - Niedziela, 13.03.2011, 14:28:12 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedzi

Przebieg ma znaczenie? Mój pojazd ma jeż 180 tyś na liczniku.

Wszystko jest w nim robione na czas, ale wczorajsze tankowanie dało mi do myślenia, 4,98 zł tyle jeszcze nie płaciłem



Zapisane

mucosit
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #95 - Niedziela, 13.03.2011, 14:52:24 - NIEPRZECZYTANA »

to i tak nie płacisz 'dużo'  :P  Tzn ceny są kosmiczne i to jest chore, ale na 'tu i teraz' 5zł z hakiem to niestety norma :(
jeśli silnik nie jest zamęczony, to nic się dziać nie powinno. Na marginesie, jesteś pewien przebiegu?
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #96 - Niedziela, 13.03.2011, 14:54:46 - NIEPRZECZYTANA »

ja zalozylem gaz przy 180 teraz ma 270 i zmienilem wtryski gazowe i dalej jezdzi jak ta lala
Spalanie gazu ok 7.5 litra , moj brat jezdzi mniej dynamicznie i jemu wychodzi kolo 7. Wtryski sa rozwiercone na 1.6
DO tego zadnych problemow tylko ze ja gazownikom nie ufam i robie wszystko sam, juz sie przejechalem na nich!
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 13.03.2011, 14:57:57 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
mucosit Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: seat cordoba 1,4 2000

« Odpowiedz #97 - Niedziela, 13.03.2011, 15:19:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Na marginesie, jesteś pewien przebiegu?

Tak, samochód był serwisowany od nowości w dwóch autoryzowanych serwisach (Kometa, Maran). Kupiłem go w październiku 2009. Wszystko potwierdzone w książce serwisowej, dodatkowo wszystkie faktury od 2006  i kontakt z serwisem Maran potwierdzającym wpisy od 2005.

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Zaraz pisze zapytanie do Energy Gaz Polska. www.egp.pl. W zapytaniu uwzględnię rady, które w tym wątku zostały udzielone (Szczególnie w stosunku do Doosi- ten sam silnik)



Napisano: Niedziela, 13.03.2011, 15:14:26


w poczcie znalazłem jeszcze to:


Witam,
Przesyłam historię wizyt w naszym serwisie wytypowanego przez Pana auta:

29.11.2005 - OT 89 tys. km + wymiana tulei wahaczy
22.08.06 - OT 103 tys. + wymiana klocków
27.09.07 - OT 120 tys. + wymiana lewego sworznia
13.05.08 - wymiana czujnika G28
28.07.08 - naprawa rozrusznika
10.09.08 - OT 135 tys. + wymiana tarcz hamulcowych
18.11.08 - OT 140 tys. - wymiana rozrządu i pompy wody
23.01.09 - naprawa wycieraczek
13.05.09 - OT 150 tys.
05.06.09 - wymiana amortyzatorów i łączników stabilizatora

Pozdrawiam
Anna Adamowicz


Napisano: Niedziela, 13.03.2011, 15:18:22


Generalnie polecam ten serwis i za obsługę i za cierpliwość w odpowiadaniu na telefoniczne pytania
Zapisane

mucosit
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #98 - Niedziela, 13.03.2011, 15:41:45 - NIEPRZECZYTANA »

Uszek mówisz o Cordi czy o Pasku ?
Gaz sam zakładałeś czy u gazownika? Sam rozważam założenie gazu ostatnio, bo sporo kilometrów stukam i też wolałbym sam sobie wszystko założyć, ponieważ jak mi na warsztat przyjeżdżają ludzie z gazem i widzę jak to jest zrobione to wolę nawet nie myśleć o gazownikach... Jedyną przeszkodą są papiery :)
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #99 - Poniedziałek, 14.03.2011, 11:32:58 - NIEPRZECZYTANA »

gaz w pasku zalozylem sam stag 4 z wtryskami valteka czerwonymi ... z gazownikami nie chcialem miec do czynienia... wczesniej przede mna byla zalozona 2 generacja gazu ale to byla tragedia i wywalilem to , koszt zamonotowania gazu(bez butli i zaworu) dla 6 garów wyszedl mi niecale 1100zł, nie czuje roznicy miedzy gazem a benzyna. Teraz mam nalatane jakies 350 tys sekwencje zalozylem przy 320 a gaz jest od jakich 250.

W seacie byl zalozony przez gazowników ale po walkach z nimi stracilem gwarancje u nich i zwrocili mi polowe instalacji...(powiedzieli ze oddadza mi polowe kasy ale zebym do nich nie przyjezdzal, sprawa juz byla u rzecznika konsumentów) jezdzilo to jakos w miare ale nie mogli sobie poradzic z wyjacym parownikiem.... Ja to zamocowalem na gumie i gralo przejechalo to jakies 100 tys i w tamtym tyg wymienilem wtryski tez na valteki czerwone i auto odzylo. Jedyne co zaluje ze tam jest zamontowany steronik gastecha i byly wtryski bluetechy jednym slowem nigdy wiecej... na razie to jezdzi poki nie padnie i bedzie stag....sterownik jest taki ze tam sie nic nie da zrobic jednym slowem jak nokia 5110 w porownianiu do nowych telefonow

Generalnie z gazem nigdy nie mialem problemow, jestem z tego rozwiazania bardzo zadowolony bo jest tanie i dobre. Koszt jazdy na LPG i ON jest koszystniejszy dla LPG z racji kosztów. Oba auta mi biora olej passat przy 300 tys mial zmieniony rozrzad i kapitalny remont silnika(glowica, pierscienie, pompa oleju) ale z tego co wiem to malo ktory vr6 nie je oleju, winny jest temu rzad cylindrów pochylony. Seat tez cos podpija no ale to nie sa nowe auta i wiem ze mnie nie zawioda a jak juz to sobie to zrobie w trasie.

Ostanio poza tym mam zle doswiadczenia z ON bo 2 auta kumpli robilem polo 6N z zwyklym 1.9D z padnieta pompa wtryskowa i vectre DTI z padnietymi wtryskami. I dochodze do wniosku ze ON spoko dopoki sie leje super paliwo i nie psuje sie, a jak sie psuje to wtedy koszty sa okropne!
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.03.2011, 11:40:10 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #100 - Poniedziałek, 14.03.2011, 20:20:59 - NIEPRZECZYTANA »

A jak z homologacją, bo w dowód by się przydało toto wbić :)  :-X

Sam do swojego myślałem o Stagu 300plus bo to bardzo dobry komp. Do tego Magic Jet'y i reduktor Zavoli. W sumie zestaw pod silnik za 880zł mogę kupić :) 20KM odemnie(w Skarżysku Kamiennym) jest firma która ma ceny niższe niż na allegro :) http://www.drypa.pl/produkt1004_WTRYSKI_STAG_-_Stag_Plus_4_cyl._-__-_Wtrysk_Stag_300_Plus_4cyl_MagicJet_Zavoli-kpl.html

Jedynym problemem jest to że Tolek wciąga mi olej 0,6l na 1000km, ogólnie uszczelniacze zaworowe zmieniłem niedawno i dalej bierze. Jak czytam to wina pierścieni zbierających(powinno się wrzucić z innego silnika i problem ustaje). Ogólnie kompresja na tłokach wszystkich ta sama (koło 12-13). Przemyślę czy jest sens robić te pierścienie, bo 400zł jak by nie patrzeć muszę wywalić na części. Zobaczę jak będzie po zalaniu 10W40, bo teraz leje 5W40. Fakt faktem że silnik u mnie pracuje z reguły parę godzin non stop, bo kilometry głównie nabijam na trasie Wrocław-Starachowice, a jak wiadomo długa trasa sprzyja apetytowi na olej.
Zapisane
sylwek86 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: łódzkie
Samochód: Ibiza FL 00/01 1.4 MPI 8V AKK

« Odpowiedz #101 - Czwartek, 17.03.2011, 16:28:26 - NIEPRZECZYTANA »

Chciałbym się dowiedzieć
jaki jest spadek mocy w silnikach 1,4 MPI (AKK) po zainstalowaniu instalacji IV generacji.
Posiadam identyczny silnik. Mam instalacje STag i jest OK. Roznica w mocy jest wlasciwie minimalna. Na benzynie wiadomo, troche zrywniejszy.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.03.2011, 21:10:02 wysłane przez sylwek86 » Zapisane

www.poloko.pl - wyszukiwarka połączeń komunikacyjnych MPK Łódź. Sprawdź rozkład jazdy MPK w Łodzi
oryel Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Cardiff
Samochód: seat leon

« Odpowiedz #102 - Sobota, 10.09.2011, 21:49:13 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Posiadam  Leona 1.8 20v silnik AGN ,jest tam 2 generacji GAZ  wmontowany,mam duże problemy ,ostatnio rozerwało filtr powietrza,strzały  :-( , mam pytanie czy mogę tam wmontować  stag 200 ,czy  może coś polecicie ,problem korektor ssący jest plastikowy ,czy to jakaś przeszkoda do sekwencji, ?. W omedze  instalowałem Lpg .od kiedy kupiłem tego Leona mam same problemy ,jedyne co mi pozostało to forum ,bo mechanicy w UK to dopiero utrapienie .

dzięki za info..
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #103 - Sobota, 10.09.2011, 22:09:43 - NIEPRZECZYTANA »

oryel, 2 generacja i plastikowy kolektor...
Narazie nie jeździj na gazie i jak najszybciej zamieniaj instalacje na 4rtej generacji.
Zapisane
oryel Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Cardiff
Samochód: seat leon

« Odpowiedz #104 - Sobota, 10.09.2011, 22:15:01 - NIEPRZECZYTANA »

co polecasz ?..
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaka instalacja gazowa do Seata?
Skocz do: