+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z odpalaniem na zimnym silniku  (Przeczytany 39783 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 28.11.2010, 11:18:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Ja mam wrażenie, że mój najgorzej odpala właśnie w takich przejściowych okresach ~ +5 do -5stC. Jak jest duży mróz pali z dotyku.
tak wlasnie jest, czytalem juz to nie raz
u mnie po 4 dniach pod chmurka zapalil opornie i chyba na 3 gary ale wazne ze pali bo aku jeszcze ori :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 28.11.2010, 22:07:26 - NIEPRZECZYTANA »

wiecie może jak świece sprawdzić??
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 28.11.2010, 22:13:18 - NIEPRZECZYTANA »

wiecie może jak świece sprawdzić??
no raczej...
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=991.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 28.11.2010, 22:37:51 - NIEPRZECZYTANA »

jeszcze jedno, przeczytałem że skoro niezależnie od temp otoczenia ( tak jak w lato) miałem problem z odpalaniem a teraz z kolei jakby problem znikł to raczej mało prawdopodobne że to świece, bo przeca ciągle by nie chciał palić porządnie
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 28.11.2010, 22:43:11 - NIEPRZECZYTANA »

mi sie wydaje ze ECU przy roznych temp otoczenia podaje rozne dawki paliwa
a z biegiem czasu silnik sie zuzywa i nie trzyma tych parametrow a pozniej wychodza takie rozne problemy...
u mnie temat odpalania na cieplym zostal juz przerobiony (korekta dawki) :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 29.11.2010, 06:18:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
mi sie wydaje ze ECU przy roznych temp otoczenia podaje rozne dawki paliwa
Tak jest, ale dawka zależy też od obrotów.
Cytat: raby
u mnie temat odpalania na cieplym zostal juz przerobiony (korekta dawki)
To jeszcze u Ciebie były złe? Moje trzy lata starsze i niewymagało.

Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 29.11.2010, 08:21:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Tak jest, ale dawka zależy też od obrotów.
czyli od tego z jaka predkoscia kreci rozrusznik?
Cytat: KKKKris
To jeszcze u Ciebie były złe?
od kupna cieply palil jak chcial, teraz pali zawsze :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 29.11.2010, 09:12:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
czyli od tego z jaka predkoscia kreci rozrusznik?
Dokładnie, to że auto nie pali na ciepłym to wina rozrusznika w 95% a nie dawki startowej, zimny rozrusznik ma większą sprawność, na ciepłym już jest gorzej, ponieważ mapa rozruchu to zależność prędkości obrotowej i podawanego paliwa, żeby nie iść w koszty naprawy/wymiany/regeneracji rozrusznika podnosi się dawkę paliwa  w zakresie 0-250rpm żeby osiągnąc zadaną wartość.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 29.11.2010, 10:28:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
Dokładnie, to że auto nie pali na ciepłym to wina rozrusznika w 95% a nie dawki startowej,
Tylko, że wymiana rozrusznika i całej wiązki pomaga na krótko. Winne są mapy startowej dawki w ECU. Przełożenie "niesprawnego" rozrusznika z silnika poprzecznego do wzdłużnego o takim samym kodzie powoduje "cudowną naprawę" rozrusznika.
Ale jak porównasz mapy to okaże się, że w jednym silniku na ciepłum silniku do 250 obr nie jest podawane paliwo w innym jest.

Napisano: Poniedziałek, 29.11.2010, 10:26:54


Cytat: raby
czyli od tego z jaka predkoscia kreci rozrusznik?
Piszę o obrotach silnka co w zasadzie przekłada się na obroty rozrusznika.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 29.11.2010, 10:29:48 wysłane przez KKKKris » Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 29.11.2010, 10:42:27 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, widzę że śledzimy ten sam wątek na innym forum.
Cytat: KKKKris
Winne są mapy startowej dawki w ECU
Moim zdaniem wina leży po obu stronach, program był dopasowany do sprawnego rozrusznika i nie wzięto po uwagę zuzywania się części w przyszłości, w nowszych modelach mapy zostały zmienio bo uwzględniono że po czasie zrobi sie stary kibel... ale auto ma odpalać
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 29.11.2010, 13:18:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
KKKKris, widzę że śledzimy ten sam wątek na innym forum.
Temat znany mi już od dawna, choć informacje mam sprzeczne jeśli chodzi o moje ECU. Wg tunera miałem już "dobry" soft a wg wątku śledzonego nie.
Zapisane

gienekdj Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bochnia
Samochód: Ibiza 2001r ASV +

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 30.11.2010, 13:09:18 - NIEPRZECZYTANA »

Chciałem się podzielić z wami moimi doświadczeniami otóż miałem taki sam problem jak autor tematu pisałem o tym na 1 stronie. Dzisiaj na morozie wziąłem  się za sprawdzanie świec JAK TO SIĘ ROBI !

- bierzemy miltimert zdejmujemy przewody ze świec ustawiamy na Ohm y i jeden przewód do masy a drugi do świecy mi pokazało na każdej świecy +/- 0,9 ohm ( należy porównać z rezystancją podaną przez producenta) 
- ale żeby mieć pewność ze świeca działa sprawdzamy ja podłączając do aku. NIE MUSIMY JEJ WYKRECAĆ wystarczy ze weźmiemy kabel jeden koniec do + aku a drugi  poodtykamy końcówki świecy i patrzymy czy iskrzy jak tak to powinno być ok

No nie do końca bo u mnie świece były w porządku ale nie palił tak jak powinien. Okazało się że winne sa lekko przyśniedziale końcówki przewodów. przeczyściłem włożyłem ze 2 razy i wyciągiem kable ze świec i na zimnym pali jak złoto od szczała. nie ma mowy o dymieniu podczas rozruchu w wcześniej miałem białą chmurę za sobą Co jeszcze zauważylem że kontrolka od świec zawsze świeciła się oko 3 s a puźniej gasła teraz ta kontrolka świeci sie oko 10 s a wystarczyło popsprawdzac kable. Pozdrawiam
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 30.11.2010, 15:35:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: gienekdj
zawsze świeciła się oko 3 s a puźniej gasła teraz ta kontrolka świeci sie oko 10 s
To akurat zależy od temperatury płynu. Tydzień temu było dobrze powyżej zera to i świece grzały krótko, albo wcale, teraz -10 to trwa to nieco dłużej.
Zapisane

gienekdj Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bochnia
Samochód: Ibiza 2001r ASV +

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 30.11.2010, 19:37:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
To akurat zależy od temperatury płynu. Tydzień temu było dobrze powyżej zera to i świece grzały krótko, albo wcale, teraz -10 to trwa to nieco dłużej.

tak zgadza się ale mi się świecila ta kontrolka przez 3s niezależnie czy było +10 czy -5
Zapisane
roniester Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Altea 2006 2.0TDI 140km

« Odpowiedz #29 - Sobota, 25.07.2015, 01:31:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Fachowców ,Forumowiczów
wiem że ktoś napisze,że pełno tego w internecie,ale ja zwracam się do was o Pomoc!
Mam problem z odpalaniem Seata Altea 2.0 TDi 140 km.
Problem od jakiś 2 tyg.
Autko jak postoi okolo 5,6 dni nie chce odpalać.a jak 2,3 dni postoi odpala bez problemow.
Czasem i po 5 dniach odpali ale czasem nie.Krece stacyjką slychac ze akumulator nie padniety bo kreci żywo
zresztą ładowałem bo myslalem ze akumulator może.Ale od początku
tak jak dziś miałem sytuacje:
Wsiadam kluczyki do stacyjki ,kręce i nic
krece drugi 3ci i kontroli wszystkie gasną kręce dluzej stacyjki gasną za chwile wlancza sie kontrolka z olejem(ale olej w aucie jest)
krece jeszcze raz dluzej troche i dociskam pedeal gazu kreci łapie łapie łapie i w koncu trzesie troche silnikiem i jast złapał i siwy dym przez chwile .Autko chodzi!gasze je i pozniej juz odpalam bez problemu po kilka razy i bez problemu,bez dymu.
I gdzie tu szukac przyczyny tego problemu z odpalaniem?
filtry byly wymieniane pol roku temu?
nie wiem czy to świece czy jakiś załącznik co podaje prąd czy filtr paliwa?
Jestem świeżakiem w tych sprawach:(
Pomocy!
Co moge sprawdzić samemu?Jestem za granicą ,w anglii
Auto z polski.
Pozdrawiam i z gory dzieki jak ktos pomoze,doradzi

od KYS: Czasami warto poszukać co jest na forum - poczytaj ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 25.07.2015, 12:41:34 wysłane przez KYS » Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Skocz do: