+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» TDI, TDI czy TDI...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: TDI, TDI czy TDI...  (Przeczytany 36173 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Poniedziałek, 03.04.2006, 15:16:19 - NIEPRZECZYTANA »

Czy może mi ktoś dokładnie wyjaśnić jaki silnik siedzi w seacie w zależności od oznaczenia TDI,  TDI, TDI, TDI :?:  :?:  :?:   :niewiem:

Z tego co zdążyłem zauważyć to np. w ibizach (lat 1999 - 2002) oznaczenie TDI to silnik 90KM (silniki AGR i ALH), TDI to 110KM, czyli silnik ASV...

Większy problem mam z nowszymi seacikami  :roll:

Z podanych na forum oznaczeń silnika wynika, że TDI występuję w 2 wersjach 100 i 130KM (chociaż wydaję mi się, że była/jest też wersja 160KM oznaczona Cupra R)?

Jak zatem przyporządkować ilość czerwonych literek do silnika?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
nieswiec
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 03.04.2006, 18:13:57 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem ale w skodzie i  volkswagenie 100 i 130 km jest oznaczone TDI a coś mocniejszego TDI 90km TDI a 110 km TDI
Zapisane

SEAT IBIZA 1.4 MPi SIGNO (99-02) 2002 AKK
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 03.04.2006, 19:09:33 - NIEPRZECZYTANA »

TDI, 90PH
TDI, 110PH
TDI, 130PH
TDI, 150PH
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 03.04.2006, 22:37:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
TDI, 90PH
TDI, 110PH
TDI, 130PH
TDI, 150PH


czyli w nowych ibizkach było by:
TDI  :arrow: 100KM
TDI  :arrow: 130KM (6 biegowa skrzynia)
TDI  :arrow: 160KM (6 biegowa skrzynia) - Cupra R :?:


a teraz co z takim "czymś"  :arrow:  przykład pierwszy z brzegu...
co do mocy, to stawiam na "ułańską fantazje"  :zakrecony: ale w opisie jest "6 biegowa skrzynia", co przy oznaczeniu TDI na obudowie silnika nie zgadza mi sie...  :niewiem:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
tobek
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 07.04.2006, 20:32:21 - NIEPRZECZYTANA »

nie jestem mechanikiem ale z tego co zauwazylem i wyczytalem to nowe diesle VW maja pojemnosc 2.0 i najczesciej 140KM natomiast stare 1.9 TDI maja zmniejszona ilosc koni np teraz jest 85 i 105 KM kiedys bylo 90 i 110 KM
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Piątek, 07.04.2006, 21:15:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "tobek"
natomiast stare 1.9 TDI maja zmniejszona ilosc koni np teraz jest 85 i 105 KM kiedys bylo 90 i 110 KM

To mi się trochę nie zgadza z tym co wyczytałem na forum (oznaczenia silników)  :niewiem:

Według oznaczeń modele 99-02 miały silniki 90KM (AGR i ALH), oraz 110KM (ASV), a modele od 2002 roku do dzisiaj 100KM (ATD) i 130KM (ASZ)... Wiem, że jeszcze jest wersja 160KM oznaaczona jako Cupra R, ale niestety nie znam oznaczenia literowego silnika  :neutral:

Ze "śledztwa" przeprowadzonego po necie wychodzi mi, że obecnie w seatach (ibizach) oznaczenie TDI stosowane jest do silników 100KM, a TDI do 130KM...  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 10.04.2006, 08:05:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "tobek"
nie jestem mechanikiem ale z tego co zauwazylem i wyczytalem to nowe diesle VW maja pojemnosc 2.0 i najczesciej 140KM natomiast stare 1.9 TDI maja zmniejszona ilosc koni np teraz jest 85 i 105 KM kiedys bylo 90 i 110 KM


nie tyle zmniejszona co inna technologia
90 i 110 byly na pompie rotacyjnej obydwa TDI z czego 110 posiada dodatkowo intercooler

100 130 i 150 to jusz PD ( pompowtryski )

a ja tam wole moja stara ucziwa pompe :D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 10.04.2006, 10:01:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "DeDeK"
90 i 110 byly na pompie rotacyjnej obydwa TDI z czego 110 posiada dodatkowo intercooler

100 130 i 150 to jusz PD ( pompowtryski )

Jeszcze jedno pytanie odnośnie TDI, bo jakoś nie wszystko jest dla mnie jasne...  :niewiem:

Czy w leonie występowały seryjnie silniki TDI o mocy 130KM :?:
Według spisu silników, podawanym na forum, w leonach z silników TDI były 90, 110 i 150KM, a spotkałem się kilka razy z ogłoszeniami sprzedaży leonów TDI 130KM ze skrzynią 6 biegową.

Strasznie to zakręcone  :hmm:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 10.04.2006, 10:30:03 - NIEPRZECZYTANA »

z tego co sie orientuje 130 tez bywaly w leonkach nie wiem dlaczego nie ma w spisie
moze te silniki nie bywaly w modelach sprzedawaych u nas w kraju
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 10.04.2006, 12:40:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "DeDeK"
z tego co sie orientuje 130 tez bywaly w leonkach nie wiem dlaczego nie ma w spisie moze te silniki nie bywaly w modelach sprzedawaych u nas w kraju

W takim razie będę musiał poszukać więcej informacji na ten temat...  :neutral:
A może wiecie gdzie najszybciej znaleźć takie informacje :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 10.04.2006, 21:13:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "DeDeK"
nie tyle zmniejszona co inna technologia
90 i 110 byly na pompie rotacyjnej obydwa TDI z czego 110 posiada dodatkowo intercooler
90 też ma intercooler różnica jest w turbinie 110 mają kierownice spalin i zmienną geometrie
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 10.04.2006, 21:21:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Jobski"
90 też ma intercooler różnica jest w turbinie 110 mają kierownice spalin i zmienną geometrie

A różnice pomiędzy 100 i 130KM w nowych ibizkach?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 11.04.2006, 07:17:06 - NIEPRZECZYTANA »

zapomnialem o kierownicach czyli tym co sie lubi zapiekac :)))

Jobski to Ty masz IC ? :test:
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 11.04.2006, 19:11:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "DeDeK"
Jobski to Ty masz IC ?
mam tak jak każde TDI, nawet najstarszy 1Z ma IC

[ Dodano: 2006-04-11, 20:13 ]
Cytat: "KYS"
A różnice pomiędzy 100 i 130KM w nowych ibizkach?
100 jest na pompie a 130 ma już pompowtryski
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 11.04.2006, 19:36:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Jobski"
100 jest na pompie a 130 ma już pompowtryski

Życie stało się trochę prostsze  ;-)

Rozumiem, ze w innych seatach (np. leonach) moża powiedzieć, że 90KM to wspólna pompa paliwowa na wszystkie wtryski, a w 110, 130, 150KM to pompowtryski?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» TDI, TDI czy TDI...
Skocz do: