Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla  (Przeczytany 56664 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #45 - Czwartek, 03.02.2011, 22:54:24 - NIEPRZECZYTANA »

Chrobotanie jest od alternatora .Ale czesto skutkiem rozwalonego sprzegla jest sypniecie napinacza.
 Zlym pomyslem jest zakladac nowa rolke alternatora przy zle dzialajacym napinaczu.
 W/g jednego z serwisu od alternatorow/rozrusznikow, zywotnosc rolki jest na 100 tys km

Reasumujac, Jak chrobocze to na bank sprzeglo alternatora.
Zapisane

lubie sobie pokierować
martimer Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo, 2001, 1.9 TDI 110 KM

« Odpowiedz #46 - Niedziela, 06.02.2011, 00:21:18 - NIEPRZECZYTANA »

a czy ktorys z was orientuje sie moze jak moge sprawdzic bez dobierania sie do niego oczywiscie uprzednio jakiej firmy mam alternator zebym mogl kupic odpowiedni klucz do jego rolki do wymiany?? bo gdzies wyczytalem ze 2 firmy je robily tylko ktory do ahf-a...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #47 - Niedziela, 06.02.2011, 08:23:52 - NIEPRZECZYTANA »

Po co ci klucz ktory pewnie nie bedzie tani jak wymiana rolki w aso 20zl
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
martimer Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo, 2001, 1.9 TDI 110 KM

« Odpowiedz #48 - Wtorek, 15.02.2011, 12:17:24 - NIEPRZECZYTANA »

w aso sie tym nie zajmuja, przynajmniej sami. wymontowuja alternator i zawoza go do "zaprzyjaznionego" serwisanta alternatorow. czyli place za wymontowanie alternatora, wymiane sprzegielka u goscia od alternatorow, potem znow za wmontowanie go w auto. koszt jak mi powiedzieli przez tel ok 300... wiec wole zdjac sobie samemu napinacz 9 wymienic jak dostane sam amortyzatorek (widzialem ze dostal juz w d..e), potem wyjme alternator i albo zawioze go sam do takowego kolesia (pytalem- koszt wymiany rolki ok 15 zl) albo kupie klucz i sam to zrobie. na yt sa nawet filmiki jak to zrobic w 1 min, szybko i sprawnie... tak wiec jak czas pozwoli rozejrze sie za tym silowniczkiem i wtedy bede wiedzial co dalej... pozdro
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #49 - Wtorek, 15.02.2011, 12:29:20 - NIEPRZECZYTANA »

no to napisz gdzie takie dobre ASO jest :rotfl: i wypelnij profil
Mi w Zamościu zrobili od reki chyba w 30 min :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
martimer Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo, 2001, 1.9 TDI 110 KM

« Odpowiedz #50 - Piątek, 18.03.2011, 11:27:31 - NIEPRZECZYTANA »

w poznaniu na lutuckiej wioza do kolesia na ul. Straży ludowej... za wszystko kazdy z osobna pobiera pieniadze. a drugi, tj. w Swarzędzu przy McDonaldzie powiedzial, ze musialbym zostawic im auto na dzien zeby sprawdzili, wyjeli, wymienili... cena z kosmosu... tak wiec kupie kluczi sam go wymienie

Napisano: Wtorek, 22.02.2011, 21:45:34


po wymianie rolki oraz amortyzatorka napinacza efekt kolosalny. ucichly te metaliczne dzwieki i slychac teraz sam silnik. dodam, ze sprzegielka sam nie dalbym rady odkrecic, robilismy to we 2 i to przy uzyciu sporej rurki...

Napisano: Czwartek, 03.03.2011, 11:28:17


ale po kilku dniach stuki znow powrocily. wyczytalem gdzies na necie ze jest to wina tulejek napinacza. niby mozna je wymienic rozkrecajac czarna rolke prowadzaca na napinaczu. mnie jednak sie to nie udalo wiec zmuszony bylem wymienic caly napinacz. oto efekt...
http://www.youtube.com/watch?v=mP0N_qBJmag
Zapisane
szynalu Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza 2003 1,9 tdi asz

« Odpowiedz #51 - Niedziela, 10.07.2011, 08:41:01 - NIEPRZECZYTANA »

W moim autku miałem i mam podobne problemy wymieniłem sprzęgiełko napinacz koło pasowe a okazało się że hałas dobiega ze sprężarki klimatyzacji może ktoś wie czy wymienia się tam jakieś łożyska
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #52 - Niedziela, 10.07.2011, 11:45:31 - NIEPRZECZYTANA »

Wyreguluj sobie "szczelinę" między sprzęgiełkiem spręzarki. To po pierwsze. A po drugie sprawdź czy nie ślizga Ci się pasek (serio mówię).
Zapisane
djtonka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Galicja
Samochód: Toledo 2001 1.9 TDi SE

« Odpowiedz #53 - Niedziela, 09.10.2011, 10:52:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Denerwujący mnie dźwięk dobiega z tego miejsca na zdjęciu. Nie wiem czy mogę wymienić to łożysko czy co tam jest czy cały napinacz i czy sam to zrobię? Dzięki za pomoc.
Zapisane

Tylko ten nie popełnia błędów co nic nie robi
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #54 - Niedziela, 09.10.2011, 18:31:05 - NIEPRZECZYTANA »

raczej caly napinacz i pewnie sam dasz rade
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #55 - Niedziela, 09.10.2011, 20:30:00 - NIEPRZECZYTANA »

niestety to gówno się nie da dokręcić wymienić itp trzeba wymieniać całość, roboty to zależy czy masz klime, bez klimy to 15min..
Zapisane
djtonka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Galicja
Samochód: Toledo 2001 1.9 TDi SE

« Odpowiedz #56 - Niedziela, 09.10.2011, 21:42:53 - NIEPRZECZYTANA »

Już kilka rzeczy wymieniałem w swoim aucie więc jeśli piszecie że da się wymienić samemu to spróbuje. A co do klimy to ją posiada i jaki ma to wpływ na tą czynność. Rozumiem, że ten pasek napędza sprężarkę także..tak?
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 09.10.2011, 21:43:59 wysłane przez djtonka » Zapisane

Tylko ten nie popełnia błędów co nic nie robi
jarek1983 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kłodzko
Samochód: LEON 2003 1.9 TDI

« Odpowiedz #57 - Poniedziałek, 10.10.2011, 17:25:40 - NIEPRZECZYTANA »

sczytaj nr z tego amortyzatorka to ci powiem czy występuje sam czy nie. Ale nie wydaje mi sie. Dobrze rozumiesz ze ten pasek napedza sprezarke. 
Zapisane
djtonka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Galicja
Samochód: Toledo 2001 1.9 TDi SE

« Odpowiedz #58 - Czwartek, 13.10.2011, 20:09:56 - NIEPRZECZYTANA »

Mam ten numer: 038145284
Zapisane

Tylko ten nie popełnia błędów co nic nie robi
eXxs Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Koszalin
Samochód: Ibiza 1.4 MR'00 6K Signo

« Odpowiedz #59 - Piątek, 01.06.2012, 09:38:43 - NIEPRZECZYTANA »

Skoro temat nie zamknięty to się podłącze.

Pojawiły się u mnie owe "stuki" na jałowym...

Dodam lekko gazu i to milknie...

Planuje na dniach wymienić rozrząd - to chyba najlepszy moment aby powymieniać te pierdoły...?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 01.06.2012, 09:41:03 wysłane przez eXxs » Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
Skocz do: