+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Silnik 1.4 TSI - wady?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik 1.4 TSI - wady?  (Przeczytany 28571 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Środa, 08.09.2010, 13:36:57 - NIEPRZECZYTANA »

moze chodzi o odglosy turbosprezarki?? jakies piski czy cos w tym tonie
Qba, w sumie niecałe 3 miesiące przy takiej konfiguracji bo podstawowe wersje bez doposażenia są 3-4tyg.Na samo radio 510 czeka się 1 miesiąc

edo-ldz[/b, dokładnie jak piszesz-wszystkie  "160" mają z tym problem i nie da się z tym nic zrobić.

[

To nie są odgłosy turbosprężąrki tylko sprzęgiełka magnetycznego w pompie wodnej. Usterka ma tylko skutki akustyczne. Znajomy ma tsi 160 i już wyeliminowali mu na stałe ten problem ( 2 wymiany ) ale to w Niemcowni  ;)
« Ostatnia zmiana: Środa, 08.09.2010, 15:44:51 wysłane przez raby » Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #1 - Środa, 08.09.2010, 14:18:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
To nie są odgłosy turbosprężąrki tylko sprzęgiełka magnetycznego w pompie wodnej.

A nie chodzi przypadkiem o sprzęgiełko kompresora?
Pompa wodna chyba nie ma sprzęgła i chodzi non-stop.
Tym się różni wersja 122/125 KM od mocniejszych, że te mocniejsze mają kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym...
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #2 - Środa, 08.09.2010, 15:42:52 - NIEPRZECZYTANA »



Napisano: Środa, 08.09.2010, 15:44:46


Cytat: ExeoAlpine
To nie są odgłosy turbosprężąrki tylko sprzęgiełka magnetycznego w pompie wodnej.

A nie chodzi przypadkiem o sprzęgiełko kompresora?
Pompa wodna chyba nie ma sprzęgła i chodzi non-stop.
Tym się różni wersja 122/125 KM od mocniejszych, że te mocniejsze mają kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym...



Z tego co ja czytałem i tego co mi znajomy mówił pompa wodna, nie wiem jak to jest skonstruowane  :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=100&t=271582&sid=2bdd6e7f45f95b765644d59b00b40716&start=15

http://www.youtube.com/watch?v=GLu73I1QD7M

Napisano: Środa, 08.09.2010, 15:46:21


Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Środa, 08.09.2010, 15:44:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
Nie wiem co się stało w tym temacie, prośba do Admina o wyrzucenie tego
to sie stalo co Chcial Dominik

teraz mozecie pisac dalej
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #4 - Środa, 08.09.2010, 18:43:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dominik
wszystkie  "160" mają z tym problem i nie da się z tym nic zrobić.
Nie mogę się z tym zgodzić, jeśli faktycznie chodzi o odgłosy turbosprężarki, to u mnie w pasku 1.8 TSI nic takiego nie występuje..
Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #5 - Środa, 08.09.2010, 20:02:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dominik
wszystkie  "160" mają z tym problem i nie da się z tym nic zrobić.
Nie mogę się z tym zgodzić, jeśli faktycznie chodzi o odgłosy turbosprężarki, to u mnie w pasku 1.8 TSI nic takiego nie występuje..
...aby nie zaśmiecać mojego tematu o co prosiłem moda dot. wad w TSI dokończę tutaj
"160" miałem na myśli silniki 1.4 TSI co wynikało z ciągu konwersacji o wybranej
mocy silnika a nie 1.8TSI.

Mimo wymian turbo-kompresorów problem powraca i VW sobie nie radzi w tym temacie z mysimi piskami. Ciągłe wymiany części sprawy nie załatwiają bo problem powraca po kilku tysiącach kilometrów.Jednakże są egzemplarze których to zjawisko nie dotyka ,ale można je "policzyć na palcach jednej ręki"
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #6 - Środa, 08.09.2010, 20:04:00 - NIEPRZECZYTANA »

to będzie tak, jak klekotanie poczciwego 1.4  :-X
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #7 - Środa, 08.09.2010, 20:12:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dominik
wszystkie  "160" mają z tym problem i nie da się z tym nic zrobić.
Nie mogę się z tym zgodzić, jeśli faktycznie chodzi o odgłosy turbosprężarki, to u mnie w pasku 1.8 TSI nic takiego nie występuje..
...aby nie zaśmiecać mojego tematu o co prosiłem moda dot. wad w TSI dokończę tutaj
"160" miałem na myśli silniki 1.4 TSI co wynikało z ciągu konwersacji o wybranej
mocy silnika a nie 1.8TSI.

Mimo wymian turbo-kompresorów problem powraca i VW sobie nie radzi w tym temacie z mysimi piskami. Ciągłe wymiany części sprawy nie załatwiają bo problem powraca po kilku tysiącach kilometrów.Jednakże są egzemplarze których to zjawisko nie dotyka ,ale można je "policzyć na palcach jednej ręki"

Problem nie dot. turbo-kompresorów wszystko masz wyżej. I ciągłe wymiany części załatwiają sprawę (przynajmniej w DE) o której mówiłem - znajomy po 2 wymianach tych sprzegiełek (ostatnie podobno już bez wad) zrobił 10 tyś km i nic nie piszczy. A przedtem po 1-2 tyś piszczało.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 09.09.2010, 08:44:02 - NIEPRZECZYTANA »

no ale chyba nie po to się kupuje nowe auto żeby jeździć nim do serwisu...
tak jak pisałem w twoim wątku świetny silnik, na to autko w zupełności wystarczy a jak się zachce coś wiecej to 160ps spokojnie mozna zrobic
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 09.09.2010, 08:46:56 wysłane przez kacperix » Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 09.09.2010, 10:46:04 - NIEPRZECZYTANA »

160 raczej nie wyciśniesz. Ukręcisz turbineczkę. Przynajmniej tak twierdzi rob555, a ja mu wierzę.
Z dołu powyżej 260 Nm też mocno nie przeskoczysz, bo spalanie stukowe się pojawia chyba, że chcesz tylko na V-power Racing jeździć. Można też próbować zmany termostatu obiegu chłodzenia głowicy...

Także na seryjnych gratach wyżej niż 270Nm@2000rpm i 150KM@5400rpm bym nie oczekiwał.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 09.09.2010, 11:05:27 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie na serii można dołożyć 15%-20% poprzez program, ale nie więcej. z tego co wiadomo to 1.4TSI ma małą turbawkę :),
ale nie ma co wybrzydzać- 140KM wystarczy do normalnego poruszania się po świecie.
Zapisane
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 09.09.2010, 14:59:48 - NIEPRZECZYTANA »

160 oczywiście że wyciśniesz z 1.4 tsi 122, na mniej więcej strzelam 100 kilometrów  :)  a potem turbawka pomacha nam w tylnej szybie  :P . 160 konna wersja ma dużo większe możliwości podkręcania.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 12.09.2010, 20:48:40 - NIEPRZECZYTANA »

Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 13.09.2010, 08:33:50 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem rację. Chodzi oczywiście o sprzęgło kompresora. A to, że jest przymocowane do pompy wody nie znaczy, że ma z nią cokolwiek więcej wspólnego  :P
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 13.09.2010, 20:50:21 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem rację. Chodzi oczywiście o sprzęgło kompresora. A to, że jest przymocowane do pompy wody nie znaczy, że ma z nią cokolwiek więcej wspólnego  :P



Przepraszam w czym miałeś rację? Przecież nie napisałem, że oba elementy ze sobą współdziałają etc, tylko, że znajduje się w pompie wody, a to różnica  :) I tam nie jest napisane, że ww. wadliwa część nazywa się sprzęgiełkiem kompresora, tylko sprzęgięłkiem elektromagnetycznym znajdującym się na pompie wody, który WŁĄCZA/WYŁĄCZA NAPĘD kompresora - a to też różnica wbrew pozorom  :) Konkluzja jest taka samo: wymiana pompy wody wraz z sprzęgięłkiem elektromagnetycznym. Pozdrawiam  
[/quote]
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 13.09.2010, 20:56:52 wysłane przez ExeoAlpine » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Silnik 1.4 TSI - wady?
Skocz do: