Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Wiercenie dziury w tlumiku
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Wiercenie dziury w tlumiku (Przeczytany 20732 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Czwartek, 30.03.2006, 14:43:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
witam,
wlasnie wymienilem tlumiki srodkowy i tylny. koles ktory to robil spytal czy ma mi wywiercic w koncowym tlumiku dziurke 1mm zeby woda splywala i tlumik dluzej wytrzymal.
przyznam ze wiercenie dziury w nowym tlumiku nie bardzo mi sie spodobalo wiec powiedzialem zeby odpuscil.
czy ktos z was robil cos takiegio i czy to rzeczywiscie przedluzy zywotnosc tlumika i nie zwiekszy halasu?
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 30.03.2006, 17:51:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mysle ze otwor 1mm szybko sie zapcha pomimo jakiegos cisnienia w tlumiku. A poza tym rdza zacznie go brac wlasnie w tym miejscu. Chyba ze go dadza do galwanizerni. Krotko mowiac nie jestem przekonany do tej metody.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 30.03.2006, 18:31:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dobry tlumik nie potrzebuje zadnych wiercen! Oryginalny wytrzymal u mnie prawie 10 lat i jakies 130 tys. km a zamiennik 50 tys. i rdzewieje
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
nieswiec
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 30.03.2006, 18:40:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
to miałeś naprewde dobry tłumik albo przy okazji dobrze użytkowany ja mam 4 lata auto i coś koło 70 tyś przebiegu i już musiałem łatać końcowy a cała reszta tak grzechocze w środku że mała głowa tam już chyba nic nie ma :zakrecony:
[
Dodano
: 2006-03-30, 19:42
]
ale co do zamienników w tej dziedzinie to masz racje kiedyś załążyłem taki rzemieślniczy tłumik to niecałe dwa lata wytrzymał i sie rozsypał!!!
Zapisane
SEAT IBIZA 1.4 MPi SIGNO (99-02) 2002 AKK
joker
Użytkownik
Offline
Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 30.03.2006, 18:51:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
zadnych otworow nigdy nic niewiertalem orginal wytrzymal 120 tys potem wsadzilem ultera wytrzymal 30 tys i padl teraz mam tlumik przelotowy robiony na zamowienie i wypuszczony na dwie strony narazie odpukac nic sie niedzieje , tlumiki tlumikami ale np. kolanka rur musze wymieniac co 1,5 roku bo na zagieciach leca dziury
pierwsze slysze zeby w nowym tlumiku wiertac dziury , dziwne ze producenci niewpadli na ten pomysl lub inaczej tego nierozwiazali
Zapisane
www.kamikazedriver.prv.pl
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 30.03.2006, 18:59:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
koles mi tlumaczyl ze niektorzy producenci maja tlumiki z takimi dziurkami (i oni w warsztacie tez zaczeli to stosowac - wiercac dziury) ale nie powiedzial konkretnie ktorzy.
to jednak dobrze ze nie dalem mu wiercic.
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 30.03.2006, 19:20:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "nieswiec"
to miałeś naprewde dobry tłumik albo przy okazji dobrze użytkowany
Jak sie nie myle to Made in Spain. Ale srodkowy byl 2 razy zpawany (ehh, nawet w szpitalu wyladawalem przez to spawanie) a z koncowego jedna warstwa blachy zeszla.
Ten zamiennik jeszcze sie trzyma ale rdze widac... koncowke musialem kupic bo rdzawo to wygladalo :neutral:
Dziwne ze katalizator jeszcze nie wymieniony i nie dzwoni a 190 tys. minelo
[
Dodano
: 2006-03-30, 20:41
]
Cytat: "joker"
tlumiki tlumikami ale np. kolanka rur musze wymieniac co 1,5 roku bo na zagieciach leca dziury
To pewnie przez te przerobki silnika
bo mi nic sie nie dzieje...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #7 -
Poniedziałek, 03.04.2006, 15:32:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
mam taki problem:
wlasnie wymienilem tlumiki srodkowy i koncowy ale chodza b. glosno - chyba glosniej niz stare (chociaz byly juz dziurawe, a koncowy nieoryginalny).
jezdze do reklamacji juz 4 dni. meches przymierzal mi juz 5 roznych tlumikow (sr. i koncowych) ale ciagle jest tak samo - chodza glosno (basowy pomruk). teraz mam srodkowy tlumik - jakis polski zamiennik a koncowy VFM (na podzespolach Bosal'a).
meches przyznal ze juz zglupial i nie ma pojecia czemu to tak chodzi. zarzeka sie ze uklad jest szczelny (sprawdzal wszystko kilkakrotnie). twierdzi ze przyczyna musi byc gdzies indziej - pytanie gdzie. tlumik nie ma w sumie gdzie rezonowac bo jest zawieszony na gumach.
no wlasnie, macie jakies pomysly bo przyznam ze powoli mnie juz trafia...
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #8 -
Poniedziałek, 03.04.2006, 16:22:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "4th_horseman"
(basowy pomruk)
Ja bym tak chcial! Kupilem koncowke ale jest tylko gwizd przy 3,5tys obr
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #9 -
Poniedziałek, 03.04.2006, 18:04:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "4th_horseman"
mam taki problem:
...chodza glosno (basowy pomruk)...
....no wlasnie, macie jakies pomysly bo przyznam ze powoli mnie juz trafia...
Zostaw TAK - to CUD , że bez dłubania masz efekt w jaki niektórzy wkładajaą ciężkie pieniądze....
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
4th_horseman
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #10 -
Poniedziałek, 03.04.2006, 19:25:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
ok panowie,
dzieki za slowa otuchy, ale powyzej 3k obrotow juz mi radio zaglusza
i szczerze mowiac jest to calkiem niefajne.
musze podlubac i sprawdzic czy jakies elementy przy kolektorze sie nie tluka. podejrzenie pada na ta blache do ktorej przyczepiona jest rura prowadzaca cieple powietrze do filtra. ona mi troche goni ale chyba nie jest w stanie az tak glosno rezonowac.
macie inne pomysly?
bede bardzo wdzieczny
Zapisane
'With the four horsemen ride...'
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #11 -
Poniedziałek, 03.04.2006, 20:02:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "4th_horseman"
powyzej 3k obrotow juz mi radio zaglusza
Wniosek: salbe naglosnienie
Cytat: "4th_horseman"
podejrzenie pada na ta blache do ktorej przyczepiona jest rura prowadzaca cieple powietrze do filtra
U mnie dzwoni ta blacha ale jest to wyrazny dzwiek od silnika (dzwonienia)
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Śmielu
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #12 -
Poniedziałek, 03.04.2006, 23:27:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
co do tanich zamienników to sie nie wypowiadam bo to taki shit że mała głowa ...
oryginały wytrzymały u mnie jakies 5 lat potem skusiłem się na tanie zamienniki które poleciały po 2 latach (najpierw dzwoniły potem całkowicie sie orwały
)... teraz juz musiałem wymienić wszytsko za katalizatorem (produkty BOSAL)... przy okazji powiększyłem średnice wydechu
... całość daje super efekt auto stało sie nieco dynamiczniejsze i przedewszystkim jest duzo ciszej niż na tanich "puszkach"
Zapisane
Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
Tysonq
Użytkownik
Offline
Skąd: Ostrołęka
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #13 -
Wtorek, 27.02.2007, 23:26:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
tak czytam i czytam i az musze sie pochwalic
moj koncowy tlumik ma prawie 7 lat i przejechal juz 212 000, fakt ze zaczyna cos w nim brzeczec szczegolnie przy odpalaniu, wiec juz pewnie dlugo nie pochodzi, ale mysle ze to wynik bardzo dobry. Srodkowy byl wymieniany gdzies przy 130-140 kkm
Zapisane
Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000,
zostałem w rodzinie....
VW Golf V 1.9 TDI BXE 2008
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Wiercenie dziury w tlumiku
«
Odpowiedz #14 -
Piątek, 02.03.2007, 13:02:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
z tą dziurką to prawda ja mam właśnie taką u siebie w tłumiku, nie wiem co to za firma bo sie nie przygladałem, ale jak zabezpieczałem auto przed zimą od spodu to własnie to zauważyłem i mnie bardzo zdziwiło.. mówie co jest??? ale wygląda na to że właśnie jest orginalna nikt przy nim nic nie grzebał średnica otworu własnie około 1mm.
a co do wiercenia to niektórzy tak robią tylko używają wierteł o większej średnicy żeby był bassssowy pogłos
Zapisane
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Wiercenie dziury w tlumiku
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...