+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwny hałas w okolicy miski olejowej :(
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwny hałas w okolicy miski olejowej :(  (Przeczytany 9585 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
dziuber Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN

« Czwartek, 22.04.2010, 06:44:38 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam mały problem. Szukałem dość długo na forum ale mojego przypadku nie napotkałem :( moje maleństwo to Ibi 1.9 TDi AFN, a więc od jakiegoś czasu około 3 dni pojawił mi się dziwny hałas w okolicy miski olejowej ( tak mi się przynajmniej wydaje, tam jest najgłośniej:) ). Jest to hałas przypominający chrobotanie,od czasu do czasu lekkie ocieranie,klekotanie. Występuje on zarówno zaraz po odpaleniu jak i na rozgrzanym silniku.Olej wymieniałem około 4 tysiące temu, a szklanki jakieś 30 tysięcy temu. Zauważyłem też że po przekroczeniu 2500 obr. włącza mi się piszczyk i mruga kontrolka oleju. Wszystko wyłącza się po około 10 sek. oczywiście poniżej tych obr. Nie znam się na mechanice za bardzo w samochodach ale może to rzeczywiście pompa oleju :/ czy pompa oleju mogła by wydawać takie dziwne dźwięki ? Czy da się ją jakoś samodzielnie naprawić czy trzeba się rozglądać za nową ? Jak ewentualnie w tym silniku AFN podłączona jest pompa olejowa ? Widziałem różne pompy olejowe, jedna ma jakiś trzpień wystający, inna ma zębatkę i łańcuch :/ Z góry dziękuje za jakiekolwiek informacje :)
Zapisane

:)
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 22.04.2010, 07:51:28 - NIEPRZECZYTANA »

Mi to wygląda na uszkodzoną panewkę. Lepiej nie jeździj tylko odstaw do mechanika, bo może się skończyć remontem silnika(o ile będzie co remontować).
Zapisane
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 22.04.2010, 13:11:19 - NIEPRZECZYTANA »

podobnie jak aboz, uważam, że to typowy objaw zatartych panewek  :ninja: bez mechanika to się na pewno nie obędzie a jeśli to panewki to remont kosztowny  :huh:  ... Z ciekawości - jaki przebieg?
Zapisane
dziuber Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 22.04.2010, 13:16:03 - NIEPRZECZYTANA »

czyli nie pompa ? Cholera jasna. A jak jeszcze można ocenić to na 100% że to panewki ?
Zapisane

:)
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 22.04.2010, 13:17:49 - NIEPRZECZYTANA »

Pojechać do mechanika  8)  ... w benzynie jest trochę łatwiej bo towarzyszy temu "odgłos diesla"  :-X
Zapisane
dziuber Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 22.04.2010, 13:27:33 - NIEPRZECZYTANA »

ok czyli tak będę musiał zrobić... myślałem że jest jakiś domowy sposób. A jeszcze zastanawia mnie ten piszczyk i kontrolka :(
Zapisane

:)
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 22.04.2010, 13:29:00 - NIEPRZECZYTANA »

Przy panewkach tak właśnie jest ... Silnik się zaciera - brak smarowania - brzęczyk się odzywa ... Oby mechanik wywróżył Ci tą pompę oleju  :-X
Zapisane
dziuber Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN

« Odpowiedz #7 - Piątek, 23.04.2010, 16:26:02 - NIEPRZECZYTANA »

Byłem właśnie u mechanika, w sumie to się nic nie dowiedziałem :( słowa mechanika : " trzeba wszystko pokolei zrzucać aż ucichnie " pewnie chodziło mu o osprzęt silnika. Muszę chyba poszukać innego mechanika :(
Jarek, przebieg to około 280000 km. Dokładnie nie wiem ponieważ zenony rozwaliły mi chyba pamięć EPRROM i zamiast licznika TOTAL mam 5 poziomych kresek :)

Napisano: Czwartek, 22.04.2010, 16:02:50


Dzisiaj znów byłem u innego mechanika i znów usłyszałem to samo... już sam nie wiem co robić i już sam nie wiem co to moze byc :( czy ktoś się spotkał z takim problemem lub ktos wie gdzie w warszawie moge znalezc dobrego mechanika od Seatów ?
Zapisane

:)
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 26.04.2010, 14:28:46 - NIEPRZECZYTANA »

Niekoniecznie od seatów  ;) Akurat masz taki silnik, który jest popularny w prawie każdym VAG'u  :eye:
Zapisane
dziuber Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 27.04.2010, 19:09:22 - NIEPRZECZYTANA »

Odświeżam lekko temat :) nadal nie wiadomo co to tak naprawdę stuka, byłem u 3 mechaników i wszyscy mówią to samo, że nie dają 100-u % pewności że jest to pompa aczkolwiek jest duże prawdopodobieństwo że to właśnie ona tak hałasuje :-\ . Zdaje się na razie na własną intuicję i chce wymienić pompę :) koszt od 90 do 160 zł. Stąd moje zapytanie, mają kilka rodzai tych pompek :) a ja potrzebuje samochodu non-stop :) więc nie mam czasu na wyjęcie pompy, zawiezienie jej do sklepu i dobranie odpowiedniej. Jeżeli chciał bym zamówić pompę to muszę im podać jakiś numer najpóźniej do godziny 12:00 w jutrzejszym dniu to ściągną ją gdzieś na 16:00 :) a więc, czy jest możliwość sprawdzenia takiego numeru pompy po VIN-ie :) ? Mi się komp popsuł więc mam zapytanie do wszystkich czy ktoś ma może ETKE lub inny program aby sprawdzić ten cholerny numer ?

Dla ścisłości jest to Ibiza 99r. 1.9 GTTDi 110KM AFN
nr.VIN - VSSZZZ6KZXR297331
z góry wielkie dzięki za info :)

Napisano: Poniedziałek, 26.04.2010, 16:55:34


Witam, dzisiaj postanowiłem znaleźć trochę czasu dla swojej IBI :) a więc zrobiłem tak jak chciało zrobić 3-ech machaników :) a więc pościągałem wszystkie paski, koło pasowe paska wielorowkowego, osłonę górnej części rozrządu :) i nagle moim oczom ukazał się zmielony pył aluminium :) był wszędzie na pasku rozrządu, na rolce i na napinaczu :( pył ten powstał w wyniku złego skręcenia koła pasowego przy mojej wymianie rozrządu jakieś półtora miesiące temu :( nie trafiłem na jeden wypust który jest w wale na tym kole zębatym od rozrządu i stąd całe koło było krzywo skręcone i tarło o tą grubą plastikową dolną osłonę rozrządu :) wszystko zostało dokładnie wyskrobane i wyczyszczone :) poskręcałem wszystko do kupy i odpaliłem :) i co ? Przestało trzeć,gruchotać,klamotać i wydawać inne różne dźwięki :) zobaczyłem jedynie luz osiowy na pompie wody :) ale to już pikuś :) założyłem stare paski i tylko zaczęło lekko piszczeć :)
Oczywiście musiałem się przejechać i sprawdzić :)
Piszczyk oraz kontrolka raz się zaświeciła na jakieś 10 minut jazdy powyżej 2000 obr. Jutro jeszcze zmienię olej i filtr i się okażę czy wszystko ucichnie :)
tak więc :
TEMAT UWAŻAM ZA ZAMKNIĘTY :)
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 27.04.2010, 19:13:09 wysłane przez dziuber » Zapisane

:)
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwny hałas w okolicy miski olejowej :(
Skocz do: