A tak to się prezentuje:
sam je zrobiłeś
Heh... nie ma jak dobry przekaz i odpowiednie zrozumienie
Napisano: Niedziela, 25.05.2008, 09:41:25
Przy okazji wymiany tarcz na nowe zrobiłem kilka fotek – nie jest to skomplikowana operacja ale może uławi komuś pracę i skróci poświęcony czas…
Pomijam demontaż zegarów z auta, ponieważ wystarczy jedynie odkręcić dwie śrubki mocujące ramkę do konsoli, następnie odkręcamy dwie śrubki przytrzymujące bezpośrednio zegary z konsolą. W przypadku kierownicy z airbagiem zegary przy odpowiednim ułożeniu można wyjąć bez jej demontażu, pamiętając jednocześnie o odpięciu jednej złączki.
Uwaga: Dla późniejszego wyskalowania poszczególnych zegarów warto zapamiętać wartości prędkościomierza przykładowo dla 3000 obrótów na V biegu, oraz poziomu wskaźnika paliwa.
Wymontowane zegary zabieramy do domu i przystępujemy kolejno do planowanych zmian:
1) Należy odkręcić kilka śrubek kluczem imbusowym w celu zdjęcia przedniej pokrywy zegarów.
2) Kiedy uzyskamy już dostęp do tarcz powinniśmy przygotować widelec, płaski śrubokręt oraz suszarkę.
a) Widelec umieszczamy pod wskazówką, podgrzewając dokładnie miejce jej mocowania prze około 30 sekund.
b) Pod widelcem podkładamy płaski śrubokręt w celu uniknięcia zbytnich odchyleń osi danej wskazówki, wykonując delikatne ruchu podważające…
(Jeżeli za pierwszym razem poczujemy lekki opór powtarzamy opcję z suszarką kilkakrotnie. W moim przypadku po max. 2-3 ogrzaniach wszystkie wskazówki zeszłu bez trudności)
3) Po zdjęciu wskazówek pozostaje demontaż standardowych tarcz zegarów – wyłamując delikatnie śrubokrętem plastikowe zaślepki.
4) Przymierzamy nowe tarcze, sprawdzamy czy nie ma konieczności dopasowania krawędzi.
5) Jeżeli wszystko pasuje smarujemy spodnią część tarczy cienką warstwą kleju (np. kropelka) dociskając w odpowiednim miejscu.
6) Pozostaje jedynie najprostsza a zarazem wymagająca ogromnej dokładności czynność – montaż wskazówek. W przypadku wskaźników temperatury oraz paliwa wystarczy jedynie ustawić wskazówkę w pozycji zerowej korzystając z ogranicznika. W przypadku prędkościomierza oraz obrotomierza wskazówkę umieszczamu w miejscu z którego ją wymontowaliśmy – jeżeli nie zmienimy jej położenia regulacja nie będzie potrzebna. W przeciwnym wypadku należy zamontować zegary w aucie i sprawdzić obroty przy danej prędkości, którą wcześniej ustaliliśmy.
Skoro już wymontowaliśmy zegary warto zadbać o odpowiednie oświetlenie – ja zamontowałem listwę diodową:
W celu montażu listwy diodowej zdejmujemy osłonę z górnej części licznika (mocowana jest na czterech zatrzaskach), zdejmujemy również widoczne na zdjęciu blaszki, z których podłączymy zasilanie listwy diodowej oraz czerwoną folię.
Listwa pasuje idealnie w miejsce poprzednich żarówek oświetlających, można również krawędzie posmarować klejem w celu pewniejszego mocowania.
Powodzenia