+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» białe tarcze zegarów???!!!!!
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: białe tarcze zegarów???!!!!!  (Przeczytany 41330 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Dura Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI

« Odpowiedz #15 - Sobota, 01.04.2006, 20:02:40 - NIEPRZECZYTANA »

sory ale sprawdzilem tylko adres linka a nie wchodzilem na niego   :pub:
Zapisane

Marcin12
Gość



« Odpowiedz #16 - Niedziela, 21.05.2006, 11:43:35 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich , wie moze ktos jak wymienic tracze przy liczniku z czarnych na biale. Jak ktos to robil to prosze o napisanie. Z gory dziekuje
P.S mam tolledo 1  Pozdro dla wszystkich klubowiczow
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 21.05.2006, 11:59:02 - NIEPRZECZYTANA »

Przykleiłem 2 ostatnie posty :test: bo znowu komuś (Marcin to do Ciebie  :mrgreen: ) się nie chciało poszukać   :chytry:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 21.05.2006, 16:02:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Zaraz ci punchoo napisze  ;-)


Nie wim jak to się ma w Toledo. Znam temat tylko Ibizy/Cordoby od '93 do '99.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 21.05.2006, 16:16:51 - NIEPRZECZYTANA »

Zapewne tak samo. Filozofia koncernu VAG nie zmienia się od wielu wielu lat :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 21.05.2006, 16:26:32 - NIEPRZECZYTANA »

---> Istniejący temat o zegarach <---

---> Instrukcja demontarzu na podstawie VW Polo <---

To jest ten link, co niedziała w temacie o: zmiana oświetlenia tablicy..
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 22.05.2006, 18:27:49 - NIEPRZECZYTANA »

Jak nie działa, to zaraz poprawię.. przepraszam, bo to chyba ja dodawałem..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 10.04.2007, 16:50:55 - NIEPRZECZYTANA »

Posiada ktos moze skan tarcz z ibizy/cordoby 99-02 ?? pozdrawiam

[ Dodano: 2007-05-05, 01:28 ]
pytanko, czy moze ktos powiedziec jak zdjac wskazowki z tarcz ?? Jest jakis sposob na nie, czy trzeba na "sile" ? ;)
Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #23 - Sobota, 03.05.2008, 17:06:22 - NIEPRZECZYTANA »

Kolejny z serii kotletów...  :)
Mam pytanko odnośnie tarcz zegarów ale zamiennych, np:
http://moto.allegro.pl/item348816348_biale_zegary_vw_golf_3_wiele_modeli.html

Czy ktoś już takie montował? Miałem zakładać papierowane nakładki na tarcze ale wolałbym zrobić coś bardziej solidnego. Czy dużo jest roboty z wyjęciem starych tarcz i wskazówek? Jak to później poskładać do kupy?  :-\
Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #24 - Sobota, 03.05.2008, 17:25:05 - NIEPRZECZYTANA »

Banalnie prosto:

wykręcasz zegary trzymające się na 4 śrubach. 2 od ramki i 2 docelowe od zegarów - z tyłu jak masz elektroniczne wyświetlacze odpinasz kostkę od zegarów i zabierasz je do domu.



W domu odkręcasz wierzchnią osłonę z przeźroczystą szybką i dostajesz się do tarcz:



Na które montujesz nowe tarcze - wydaje mi się , ze można je zamontować bez ściągania wskazówek.

Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #25 - Sobota, 03.05.2008, 17:27:26 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki punchoo  :pub:
Jednak wydaje mi się, że bez zdjęcia wskazówek się nie obejdzie... ;(
Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #26 - Sobota, 03.05.2008, 19:24:19 - NIEPRZECZYTANA »

No tak - bo ja miałem większe otwory środkowe ;D
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 25.05.2008, 07:45:58 - NIEPRZECZYTANA »

Hm... Jak zamierzałem tak zrobiłem  ;D
Białem tarcze na pokładzie - jeżeli ktoś chciałby jakieś porady odnośnie zmiany tarcz na nowe z wyjęciem wskazówek, bądź montażu listwy diodowej służę pomocą i fotkami.
A tak to się prezentuje:
Zapisane

Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 25.05.2008, 08:22:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: widget
A tak to się prezentuje:
sam je zrobiłeś :rotfl:
Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #29 - Niedziela, 25.05.2008, 19:29:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: widget
A tak to się prezentuje:
sam je zrobiłeś :rotfl:

Heh... nie ma jak dobry przekaz i odpowiednie zrozumienie  ;D

Napisano: Niedziela, 25.05.2008, 09:41:25


     Przy okazji wymiany tarcz na nowe zrobiłem kilka fotek – nie jest to skomplikowana operacja ale może uławi komuś pracę i skróci poświęcony czas…
Pomijam demontaż zegarów z auta, ponieważ wystarczy jedynie odkręcić dwie śrubki mocujące ramkę do konsoli, następnie odkręcamy dwie śrubki przytrzymujące  bezpośrednio zegary z konsolą. W przypadku kierownicy z airbagiem zegary przy odpowiednim ułożeniu można wyjąć bez jej demontażu, pamiętając jednocześnie o odpięciu jednej złączki.
Uwaga: Dla późniejszego wyskalowania poszczególnych zegarów warto zapamiętać wartości prędkościomierza przykładowo dla 3000 obrótów na V biegu, oraz poziomu wskaźnika paliwa.

Wymontowane zegary zabieramy do domu i przystępujemy kolejno do planowanych zmian:
1)   Należy odkręcić kilka śrubek kluczem imbusowym w celu zdjęcia przedniej pokrywy zegarów.
2)   Kiedy uzyskamy już dostęp do tarcz powinniśmy przygotować widelec, płaski śrubokręt oraz suszarkę.
a)   Widelec umieszczamy pod wskazówką, podgrzewając dokładnie miejce jej mocowania prze około 30 sekund.
b)   Pod widelcem podkładamy płaski śrubokręt w celu uniknięcia zbytnich odchyleń osi danej wskazówki, wykonując delikatne ruchu podważające…
(Jeżeli za pierwszym razem poczujemy lekki opór powtarzamy opcję z suszarką kilkakrotnie. W moim przypadku po max. 2-3 ogrzaniach wszystkie wskazówki zeszłu bez trudności)

3)   Po zdjęciu wskazówek pozostaje demontaż standardowych tarcz zegarów – wyłamując delikatnie śrubokrętem plastikowe zaślepki.

4)   Przymierzamy nowe tarcze, sprawdzamy czy nie ma konieczności dopasowania krawędzi.

5)   Jeżeli wszystko pasuje smarujemy spodnią część tarczy cienką warstwą kleju (np. kropelka) dociskając w odpowiednim miejscu.
6)   Pozostaje jedynie najprostsza a zarazem wymagająca ogromnej dokładności czynność – montaż wskazówek. W przypadku wskaźników temperatury oraz paliwa wystarczy jedynie ustawić wskazówkę w pozycji zerowej korzystając z ogranicznika. W przypadku prędkościomierza oraz obrotomierza wskazówkę umieszczamu w miejscu z którego ją wymontowaliśmy – jeżeli nie zmienimy jej położenia regulacja nie będzie potrzebna. W przeciwnym wypadku należy zamontować zegary w aucie i sprawdzić obroty przy danej prędkości, którą wcześniej ustaliliśmy.
Skoro już wymontowaliśmy zegary warto zadbać o odpowiednie oświetlenie – ja zamontowałem listwę diodową:

W celu montażu listwy diodowej zdejmujemy osłonę z górnej części licznika (mocowana jest na czterech zatrzaskach), zdejmujemy również widoczne na zdjęciu blaszki, z których podłączymy zasilanie listwy diodowej oraz czerwoną folię.
Listwa pasuje idealnie w miejsce poprzednich żarówek oświetlających, można również krawędzie posmarować klejem w celu pewniejszego mocowania.

 
Powodzenia  :pub:
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 25.05.2008, 19:46:13 wysłane przez widget » Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» białe tarcze zegarów???!!!!!
Skocz do: