Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Problem z silnikiem 2.0 8V 2E
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Problem z silnikiem 2.0 8V 2E (Przeczytany 4886 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Securitate
Świeżak
Offline
Samochód: golf II, teraz z sercem Seata GT
Problem z silnikiem 2.0 8V 2E
«
Sobota, 03.04.2010, 22:19:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam wszystkich Forumowiczów. Po trzech miesiącach walki połączonej z lekturą wcześniejszych porad na forach golfa, seata i passata proszę o pomoc światłych Kolegów. Przełożyłem do mojego golfa "dwójki" (92r.) silnik 2E z Seata Toledo I GT, rocznik 95, VIN znany. Dawca był cały do dyspozycji, silnik pracował, operacje przeprowadzili doświadczeni mechanicy. I co się porobiło: Po rozgrzaniu silnika autko szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością i przy hamowaniu silnikiem. Przyspiesza płynnie i rewelacyjnie. Szarpnięcia mają charakter hamujący, coś jakby przerwy w zapłonie. Bestia pali 14l na setkę. Obroty biegu jałowego nieregularne - albo falują, albo wysokie, a jak czasem normalnieją, to silnik nie pracuje równo. Nie mogę podać zakresu, bo obrotomierz "nie widzi" nowego silnika (... na razie). I jeszcze jeden objaw, też podobno niepożądany: gdy przy pracującym na wyższych obrotach silniku zdejmie się wtyczkę z silniczka krokowego, auto gaśnie i nie można go odpalić.Dotychczas wykonałem (tzn. zaprzyjaźnione warsztaty):
- wymiana czujnika temperatury, niebieskiego, w króćcu nad świecami (czarny bez zmian)
- wymiana przepływomierza, dwukrotna dla pewności
- wymiana silniczka krokowego, też dwukrotna
- wymiana przepustnicy z potencjometrem
- wymiana listwy wtryskowej
- wymiana cewki zapłonowej
- kable wysokiego napięcia nowe dedykowane BERU
- świece nowe
- wymiana komputera
- wymiana sondy lambda na nową, "uniwersalną" Bosch; wymieniona sonda lambda cały czas, jednostajnie wskazuje wysokie napięcie, bodajże 0.9V. Nie oscyluje, a podobno powinna.
- kontrola aparatu zapłonowego, kopułki, palca
- kontrola szczelności rur i rurek
- kontrola "drożności" połączeń elektrycznych
Rozrząd, zapłon kontrolowany, choć to kontrowersyjny temat na tym forum.
W okolicach Krakowa stawiam się z autkiem na każde wezwanie. No i najważniejsze: jestem mechanicznym barbarzyńcą, więc odnoście się ze zrozumieniem do mojej niekumatości. Pomożecie???
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 03.04.2010, 23:51:47 wysłane przez Securitate
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Problem z silnikiem 2.0 8V 2E
«
Odpowiedz #1 -
Niedziela, 04.04.2010, 01:25:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Securitate
- wymiana sondy lambda na nową, "uniwersalną" Bosch; wymieniona sonda lambda cały czas, jednostajnie wskazuje wysokie napięcie, bodajże 0.9V. Nie oscyluje, a podobno powinna.
wyglada na to ze lambda nie pracuje
komp moze starac sie to opanowac i zdejmuje dawke paliwa i dlatego masz te problemy
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
burbur
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci
Odp: Problem z silnikiem 2.0 8V 2E
«
Odpowiedz #2 -
Niedziela, 04.04.2010, 12:09:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Odepnij sondę lambda i zobacz jak wtedy będzie chodził. Z postu zakładam że na zimnym silniku samochód pracuje bez zarzutu?
Zapisane
Securitate
Świeżak
Offline
Samochód: golf II, teraz z sercem Seata GT
Odp: Problem z silnikiem 2.0 8V 2E
«
Odpowiedz #3 -
Wtorek, 06.04.2010, 22:35:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Krótko po uruchomieniu jest dobrze. Ale obroty biegu jałowego bardzo szybko wariują, szarpanie pojawia się na końcu, tak po pięciu minutach jazdy. W warsztacie odpinali wtyczkę sondy i nie było znaczącej poprawy.
Napisano: Niedziela, 04.04.2010, 23:57:59
Wszystko się wyjaśniło! Dzięki wątkowi Kolegi t-tas, który na forum golfa
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=290269
napisał: "Jak się okazało walnięty był przekaźnik ECU- trzeci od lewej w górnym rzędzie- oznaczony u mnie jako 30, i sterownik nie dostawał napięcia na piny 36 i 38, pracował ciągnąc napięcie przez zawór biegu jałowego, dlatego jego odpięcie powodowało zgaśnięcie silnika nawet przy otwartej przepustnicy."
U mnie było znacznie ciekawiej - po prostu przekładając silnik nie przełożyli mi tego przekaźnika. Trzy miesiące przetrząsania wszystkiego... Dziękuję wszystkim, którzy pochylili umysł nad moim problemem!
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Problem z silnikiem 2.0 8V 2E
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...