+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?  (Przeczytany 9414 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Środa, 22.03.2006, 17:42:48 - NIEPRZECZYTANA »

Na trasie normalnie podczas jazdy wskaznik pokazuje 100 st. (wskazanie pomiedzy pionem a nastepna kreska). Termastat juz 3 (oryginalny z allegro, podroba z ASO, original z ASO) wszystkie dzialaja tak samo. Czujnik temp. tez nowy ale zachowuje sie tak samo. Komputer w ASO nie wykazal uszkodzenia czujnika ale wyminnilem i nic nie dalo.
Co jeszcze jest zle? Juz skonczyly sie pomysly!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Środa, 22.03.2006, 18:06:54 - NIEPRZECZYTANA »

Mam jeszcze kilka pomysłów, chociaż wiem, że zrobiłeś już doktorat z termostatów:
Co do gęstości płynu, tzn ile wody wlałeś na litr płynu?
Czy wykluczasz przytkanie się kanalików w chłodnicy?
Przy takiej temp. płynu chłodnica powinna być bardzo gorąca i wentylator(y) powinny pracować na pełnych obrotach
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Środa, 22.03.2006, 19:41:10 - NIEPRZECZYTANA »

Plyn jest raczej OK wymieniony rok temu razem z uszczelka pod glowica. Za kazdym razem dolewalem plyn z woda 50 na 50.
Chlodnica raczej nie zatkana bo czym? W ukladzie jest czysto.
O to chodzi ze wentylator wlancza sie jakis czas po otwarciu termostatu ale wskaznik pokazuje 100 st.
Mam jeszcze taki plan zeby skolowac termometr z zakresem 100 st. i wpakowac do zbiorniczka wyrownawczego, o ile plynu nie wywali :/
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Środa, 22.03.2006, 21:19:59 - NIEPRZECZYTANA »

To raczej nie tego wina, ale jeżeli chodzi o płyn to ja leje G12 w stosunku 2/1 woda/płyn. Jeździłem kiedyś golfem td, który podobnie się tak grzał (do 100 i nie więcej) przyczyna było wlane 100% G11.
Oczywiście cały czas zakładam że z termostatem jest już ok
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Środa, 22.03.2006, 23:23:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "webi"
wlane 100% G11.

To wykluczone, za drogi interes :)

Cytat: "webi"
Oczywiście cały czas zakładam że z termostatem jest już ok

Nie zbadane sa wyroki termostatu, a mi sie niechce znowu wyciagac.
Zalatwie ten termometr po niedzieli i sprawdze na drugim jak zadziala. Jezeli bedzie chodzil OK to znowu wyciagne ten i tez sprawdze.
Ale ten pomysl ze zbiorniczkiem powinien chyba sie udac, przynajmniej bede pewny czy to jest te 100 zt. czy tylko tak pokazuje.

[ Dodano: 22-03-06, 23:25 ]
Jeszcze tak mysle (ubudowa termostatu) ale co tam moze byc zle?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 23.03.2006, 08:08:16 - NIEPRZECZYTANA »

Tzn. że nie wymieniałeś obudowy?
Trudno diagnozować na odległość, ale czasami przy uszkodzeniu termostatu trzeba wymienić go wraz z obudową z takim problemem spotkałem się w skodzie felicji 1,6 8V, gdzie termostat się nie domykał.
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 23.03.2006, 09:06:29 - NIEPRZECZYTANA »

Rozumiem ze sie nie domykal bo byla krzywa. A u mnie wyglada jakby sie nie chcial otwierac. A tak w srodku niema co go trzymac.

[ Dodano: 2006-03-23, 09:08 ]
Stary termostat sie otwieral za wczesnie. Jak nic sie nie da zrobic to bede zakladal stary na lato a nowy na zime ale takie rozwiazanie to do d...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 23.03.2006, 10:22:05 - NIEPRZECZYTANA »

w obudwie termostatu jest tzw. podstawa w niej stoi nozka termostatu, ja u siebie po wymianie termostatu wymienilem podstawe, bo ow podstawka sie wylamala, potem podwiercilem ja troszke, skrucilem nozke termostatu i bylo ok, dopoki nie zrobilem dziury w obudowie  :mad:  i musialem kupic nowa, dostalem za 110pln z termostatem, czujnikiem, zalozylem i znowu sie nie dogrzewa  :mad:  , przyjdzie cieplo bede walczyl od poczatku, teraz szkoda plynu.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 23.03.2006, 10:53:46 - NIEPRZECZYTANA »

Ale mi sie dogrzewa! To nawet barcziej niz pewne. Po zrobieniu 300 km caly syf na korku zniknol, w odmie pewnie tez.
Czujnik i termostat sa w jednej obudowie, wiec chyba nie mozliwe ze do termostatu nie doplywa plyn goracy a do czujnika tak.
Musze miec ten termometr i sprawdzic czy napewno jest te 100st. bo nic chyba nie ruszy w tej sprawie dalej.

[ Dodano: 2006-03-23, 10:55 ]
A jak sie robiu dziure w obudowie?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 23.03.2006, 13:24:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
A jak sie robiu dziure w obudowie?

specjalna technika garazowa dokrecania podstawy do obudowy, przekrecilem gwint i chcialem to inaczej skrecic ale sie okazalo ze jak przewiercilem obudowe to wiertlo przeszlo przez kanal i mialem wieloryba pod macha, tak to jest jak sie chce byc madrzejszym od fizyki hehehe
p.s.
nie robcie tego w swoich autach :satan:
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 23.03.2006, 13:39:01 - NIEPRZECZYTANA »

Nie moge sobie nawet tego wyobrazic ale wszystko jest mozliwe  :ok:

Dorwalem termometr wkoncu, wpakowalem w zbiorniczek i odpalilem. Przy 90st. na term. plyn sie przelewal a wskaznik pokazywal jakies 98stopni. Czyli wnioskuje ze tak moze byc ze w zbiorniczku troche zimniej. I to znaczy ze kolejny termostat o kant d... potłuc. I chyba czeka mnie kolejna wizyta w serwisie :(

[ Dodano: 2006-03-29, 14:12 ]
Dzisiaj przeprowadzilem "tuning" na starym termostacie, tym co sie nie domykal, spilowalem jakies 1-2mm ten bolczyk i podczas jazdy trzyma temp. 80 - 85st.
Co o tym sadzicie? 85st. to chyba lepiej niz 100zt. ?
Ale szkoda mi tych setek zlotych wydanych na nowe czesci, ciekawe czy mi cos przyjma spowrotem :(
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
Skocz do: