Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle? (Przeczytany 9398 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Środa, 22.03.2006, 17:42:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Na trasie normalnie podczas jazdy wskaznik pokazuje 100 st. (wskazanie pomiedzy pionem a nastepna kreska). Termastat juz 3 (oryginalny z allegro, podroba z ASO, original z ASO) wszystkie dzialaja tak samo. Czujnik temp. tez nowy ale zachowuje sie tak samo. Komputer w ASO nie wykazal uszkodzenia czujnika ale wyminnilem i nic nie dalo.
Co jeszcze jest zle? Juz skonczyly sie pomysly!
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
webi
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #1 -
Środa, 22.03.2006, 18:06:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mam jeszcze kilka pomysłów, chociaż wiem, że zrobiłeś już doktorat z termostatów:
Co do gęstości płynu, tzn ile wody wlałeś na litr płynu?
Czy wykluczasz przytkanie się kanalików w chłodnicy?
Przy takiej temp. płynu chłodnica powinna być bardzo gorąca i wentylator(y) powinny pracować na pełnych obrotach
Zapisane
Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #2 -
Środa, 22.03.2006, 19:41:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Plyn jest raczej OK wymieniony rok temu razem z uszczelka pod glowica. Za kazdym razem dolewalem plyn z woda 50 na 50.
Chlodnica raczej nie zatkana bo czym? W ukladzie jest czysto.
O to chodzi ze wentylator wlancza sie jakis czas po otwarciu termostatu ale wskaznik pokazuje 100 st.
Mam jeszcze taki plan zeby skolowac termometr z zakresem 100 st. i wpakowac do zbiorniczka wyrownawczego, o ile plynu nie wywali :/
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
webi
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #3 -
Środa, 22.03.2006, 21:19:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
To raczej nie tego wina, ale jeżeli chodzi o płyn to ja leje G12 w stosunku 2/1 woda/płyn. Jeździłem kiedyś golfem td, który podobnie się tak grzał (do 100 i nie więcej) przyczyna było wlane 100% G11.
Oczywiście cały czas zakładam że z termostatem jest już ok
Zapisane
Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #4 -
Środa, 22.03.2006, 23:23:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "webi"
wlane 100% G11.
To wykluczone, za drogi interes
Cytat: "webi"
Oczywiście cały czas zakładam że z termostatem jest już ok
Nie zbadane sa wyroki termostatu, a mi sie niechce znowu wyciagac.
Zalatwie ten termometr po niedzieli i sprawdze na drugim jak zadziala. Jezeli bedzie chodzil OK to znowu wyciagne ten i tez sprawdze.
Ale ten pomysl ze zbiorniczkiem powinien chyba sie udac, przynajmniej bede pewny czy to jest te 100 zt. czy tylko tak pokazuje.
[
Dodano
: 22-03-06, 23:25
]
Jeszcze tak mysle (ubudowa termostatu) ale co tam moze byc zle?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
webi
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 23.03.2006, 08:08:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tzn. że nie wymieniałeś obudowy?
Trudno diagnozować na odległość, ale czasami przy uszkodzeniu termostatu trzeba wymienić go wraz z obudową z takim problemem spotkałem się w skodzie felicji 1,6 8V, gdzie termostat się nie domykał.
Zapisane
Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 23.03.2006, 09:06:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Rozumiem ze sie nie domykal bo byla krzywa. A u mnie wyglada jakby sie nie chcial otwierac. A tak w srodku niema co go trzymac.
[
Dodano
: 2006-03-23, 09:08
]
Stary termostat sie otwieral za wczesnie. Jak nic sie nie da zrobic to bede zakladal stary na lato a nowy na zime ale takie rozwiazanie to do d...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #7 -
Czwartek, 23.03.2006, 10:22:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
w obudwie termostatu jest tzw. podstawa w niej stoi nozka termostatu, ja u siebie po wymianie termostatu wymienilem podstawe, bo ow podstawka sie wylamala, potem podwiercilem ja troszke, skrucilem nozke termostatu i bylo ok, dopoki nie zrobilem dziury w obudowie :mad: i musialem kupic nowa, dostalem za 110pln z termostatem, czujnikiem, zalozylem i znowu sie nie dogrzewa :mad: , przyjdzie cieplo bede walczyl od poczatku, teraz szkoda plynu.
Zapisane
Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #8 -
Czwartek, 23.03.2006, 10:53:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ale mi sie dogrzewa! To nawet barcziej niz pewne. Po zrobieniu 300 km caly syf na korku zniknol, w odmie pewnie tez.
Czujnik i termostat sa w jednej obudowie, wiec chyba nie mozliwe ze do termostatu nie doplywa plyn goracy a do czujnika tak.
Musze miec ten termometr i sprawdzic czy napewno jest te 100st. bo nic chyba nie ruszy w tej sprawie dalej.
[
Dodano
: 2006-03-23, 10:55
]
A jak sie robiu dziure w obudowie?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #9 -
Czwartek, 23.03.2006, 13:24:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "raby"
A jak sie robiu dziure w obudowie?
specjalna technika garazowa dokrecania podstawy do obudowy, przekrecilem gwint i chcialem to inaczej skrecic ale sie okazalo ze jak przewiercilem obudowe to wiertlo przeszlo przez kanal i mialem wieloryba pod macha, tak to jest jak sie chce byc madrzejszym od fizyki hehehe
p.s.
nie robcie tego w swoich autach
Zapisane
Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
«
Odpowiedz #10 -
Czwartek, 23.03.2006, 13:39:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie moge sobie nawet tego wyobrazic ale wszystko jest mozliwe
Dorwalem termometr wkoncu, wpakowalem w zbiorniczek i odpalilem. Przy 90st. na term. plyn sie przelewal a wskaznik pokazywal jakies 98stopni. Czyli wnioskuje ze tak moze byc ze w zbiorniczku troche zimniej. I to znaczy ze kolejny termostat o kant d... potłuc. I chyba czeka mnie kolejna wizyta w serwisie
[
Dodano
: 2006-03-29, 14:12
]
Dzisiaj przeprowadzilem "tuning" na starym termostacie, tym co sie nie domykal, spilowalem jakies 1-2mm ten bolczyk i podczas jazdy trzyma temp. 80 - 85st.
Co o tym sadzicie? 85st. to chyba lepiej niz 100zt. ?
Ale szkoda mi tych setek zlotych wydanych na nowe czesci, ciekawe czy mi cos przyjma spowrotem
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Chlodzenie silnika po raz kolejny. Co jeszcze jest zle?
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...