+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Strumienica w Ibizie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Strumienica w Ibizie  (Przeczytany 11416 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Niedziela, 12.03.2006, 21:55:05 - NIEPRZECZYTANA »

Zamontowałem ostatnio strumienice wylotu do mojej Izi i nie wiem jaki ma to wpływ na prace sondy lambda tym bardziej że strumienice zamontowałem zamiast katalizatora. Jeśłi ktos posiada fachową wiedze na ten temat to prosze o odpowiedź. :x
Zapisane

GOLIAT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 12.03.2006, 23:11:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mdavid"
i nie wiem jaki ma to wpływ na prace sondy lambda

sonda lambda znajduje się PRZED katalizatorem, więc zmiana katalizatora na strumienice nie wpływa na pomiary dokonywane przez sonde...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Krzysiek_RW Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Słoneczna KaLifornia
Samochód: IBI

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 13.03.2006, 07:40:32 - NIEPRZECZYTANA »

a jaką masz tę strumienice, jaki silnik?
JA miałem strumienice łuskowa i to jest ZŁO najgorsze
w dolnym zakresie obrotów różnicy nie odczuwałem ale w górnym była masakta. Strumienica łuskowa stwarza przy wysokiej prędkościu obrotowej silnika bardzo duże opory wieksze niż sprawny KAT, wyrzuciłem strumienice i wspawałem rurke i różnica jest ogromna auto ciągnie równo do samego końca.
Strumienic łuskowych niepolecam
srumienice naddzwiękowe zw nabojowymi sa najlepsze tylko strasznie drogie
Zapisane

masz12 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Żyrardów
Samochód: cordoba 6L z 2003 BBY 1,4 16V + LPG:vectra GTS

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 13.03.2006, 10:23:13 - NIEPRZECZYTANA »

[ Dodano: 2006-03-13, 10:25 ]
Cytat: "KYS"
Cytat: "mdavid"
i nie wiem jaki ma to wpływ na prace sondy lambda

sonda lambda znajduje się PRZED katalizatorem, więc zmiana katalizatora na strumienice nie wpływa na pomiary dokonywane przez sonde...

a co gdy sa dwie jedna przed a druga za katalizatorem
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 13.03.2006, 20:08:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "masz12"
a co gdy sa dwie jedna przed a druga za katalizatorem

to znaczy, że jest system OBD i usunięcie katalizatora spowoduję prace silnika w trybie awaryjnym...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Kiniu
Gość



« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 13.03.2006, 20:58:39 - NIEPRZECZYTANA »

Seaty nie mają trybu awaryjnego to jest tryb domyślny.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 13.03.2006, 23:40:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kiniu"
Seaty nie mają trybu awaryjnego to jest tryb domyślny.

oj czepiasz się słówek  :P

chodziło mi o to, że na pewno po wyrzucenia katalizatora (przy OBD) nie poprawią się osiągi samochodu  8)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 19.03.2006, 21:40:11 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem tak na strumienicy zrobiłem już 600 km i powiem wam tylko tyle spadło spalanie nie dużo ale spadło a  silnik lepiej się zbiera na niższych obrotacg to wywnioskowałem ze swoich obserwacji, wiec ja oceniam założenie strumienicy raczej w pozytywną strone.
Zapisane

GOLIAT
KoLor
Gość



« Odpowiedz #8 - Czwartek, 23.03.2006, 16:00:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Kontrowersyjne strumienice wydechowe jednych wpędzają w histerię a inni bardzo je chwalą. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach i w różnorodności modeli samochodów w jakich są stosowane.
Zacznijmy od stwierdzenia, że jeśli już decydujemy się na montaż strumienicy, to załóżmy ją w miejsce środkowego tłumika. Poważnie ! Owe często uchodzące za niepotrzebne, środkowe tłumiki, całkiem nieprzypadkowo znajdują się tam gdzie właśnie są.
Ponad 100 samochodów zostało przebadanych na hamowni z różnymi strumienicami, zamontowanymi w różnych miejscach. Zwykle chodzi o środkowy tłumik, lub miejsce wiecznego spoczynku katalizatora. Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika, nie większą jednak niż o około 6%. Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości.
Nie załamujmy się jednak tą nieszczęsną mocą ! Ponieważ równocześnie badany jest przebieg oraz wielkość momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak źle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielkości 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. Z reguły poprawa wielkości i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM.
Pomiary trakcyjne potwierdziły większą elastyczność silnika i zdolność do lepszych przyspieszeń. W kilku przypadkach także strumienica zamontowana w miejscu katalizatora przyczyniła się do poprawy przyspieszeń samochodu.
Ostatni zmierzony przypadek to Clio 1,4 z silnikiem 75 KM. Pomiar na hamowni wykazał 74 KM oraz 119 Nm. W stosunku do fabrycznego momentu 107 Nm była to istotna różnica. Wg. oświadczenia Klienta została zastosowana strumienica JONES w miejsce katalizatora oraz końcowy tłumik ULTER a do smaku zainstalowano filtr stożkowy na wlocie powietrza do oryginalnej obudowy filtra powietrza pozbawionej oczywiście seryjnego wkładu. Wykonano więc patent z filtrem, który z założenia nie powinien mieć istotnego wpływu na parametry silnika a poza tym nie naruszono fabrycznej pojemności układu ssącego silnika. Zatem cały efekt tuningu w zakresie zwyżki mocy jest generalnie nieistotny. I tu mam bardzo niemiłą niespodziankę dla piewców POWERA !
Otóż auto do 100 km/h rozpędza się w czasie 10,2 s zadawalając się obrotami silnika nie przekraczającymi 5500 RPM mając niezwykłą dla silnika o tej pojemności skokowej elastyczność i dynamikę.
Zatem - należy traktować montaż strumienicy w kategorii doświadczenia i jeśli nie ma pod ręką hamowni, wystarczy przed i po montażu wykonać pomiary trakcyjne samochodu z zachowaniem powtarzalności metody by skutecznie przekonać się o efektach tego rozwiązania.


źródło: www.chojnacki.tuning.pl

PS Chojnacki Tuning jest jednym z lepszych warsztatow tuningowych w Polsce, po wejsciu na strone polecam dzial filozofia.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 23.03.2006, 23:06:58 - NIEPRZECZYTANA »

Niezły wykład.
I dzieki za ostrzezenie - odnośnie strumiennicy łuskowej - przymierzałem się do takowej !!!
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Strumienica w Ibizie
Skocz do: