Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Strumienica w Ibizie
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Strumienica w Ibizie (Przeczytany 11492 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
mdavid
Użytkownik
Offline
Skąd: Tychy
Strumienica w Ibizie
«
Niedziela, 12.03.2006, 21:55:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zamontowałem ostatnio strumienice wylotu do mojej Izi i nie wiem jaki ma to wpływ na prace sondy lambda tym bardziej że strumienice zamontowałem zamiast katalizatora. Jeśłi ktos posiada fachową wiedze na ten temat to prosze o odpowiedź. :x
Zapisane
GOLIAT
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Strumienica w Ibizie
«
Odpowiedz #1 -
Niedziela, 12.03.2006, 23:11:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "mdavid"
i nie wiem jaki ma to wpływ na prace sondy lambda
sonda lambda znajduje się PRZED katalizatorem, więc zmiana katalizatora na strumienice nie wpływa na pomiary dokonywane przez sonde...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Krzysiek_RW
Świeżak
Offline
Skąd: Słoneczna KaLifornia
Samochód: IBI
Strumienica w Ibizie
«
Odpowiedz #2 -
Poniedziałek, 13.03.2006, 07:40:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
a jaką masz tę strumienice, jaki silnik?
JA miałem strumienice łuskowa i to jest ZŁO najgorsze
w dolnym zakresie obrotów różnicy nie odczuwałem ale w górnym była masakta. Strumienica łuskowa stwarza przy wysokiej prędkościu obrotowej silnika bardzo duże opory wieksze niż sprawny KAT, wyrzuciłem strumienice i wspawałem rurke i różnica jest ogromna auto ciągnie równo do samego końca.
Strumienic łuskowych niepolecam
srumienice naddzwiękowe zw nabojowymi sa najlepsze tylko strasznie drogie
Zapisane
masz12
Użytkownik
Offline
Skąd: Żyrardów
Samochód: cordoba 6L z 2003 BBY 1,4 16V + LPG:vectra GTS
WWW
Strumienica w Ibizie
«
Odpowiedz #3 -
Poniedziałek, 13.03.2006, 10:23:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
[
Dodano
: 2006-03-13, 10:25
]
Cytat: "KYS"
Cytat: "mdavid"
i nie wiem jaki ma to wpływ na prace sondy lambda
sonda lambda znajduje się PRZED katalizatorem, więc zmiana katalizatora na strumienice nie wpływa na pomiary dokonywane przez sonde...
a co gdy sa dwie jedna przed a druga za katalizatorem
Zapisane
http://republika.pl/vwgroup/
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Strumienica w Ibizie
«
Odpowiedz #4 -
Poniedziałek, 13.03.2006, 20:08:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "masz12"
a co gdy sa dwie jedna przed a druga za katalizatorem
to znaczy, że jest system OBD i usunięcie katalizatora spowoduję prace silnika w trybie awaryjnym...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Kiniu
Gość
Strumienica w Ibizie
«
Odpowiedz #5 -
Poniedziałek, 13.03.2006, 20:58:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Seaty nie mają trybu awaryjnego to jest tryb domyślny.
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Strumienica w Ibizie
«
Odpowiedz #6 -
Poniedziałek, 13.03.2006, 23:40:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Kiniu"
Seaty nie mają trybu awaryjnego to jest tryb domyślny.
oj czepiasz się słówek
chodziło mi o to, że na pewno po wyrzucenia katalizatora (przy OBD) nie poprawią się osiągi samochodu
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
mdavid
Użytkownik
Offline
Skąd: Tychy
Strumienica w Ibizie
«
Odpowiedz #7 -
Niedziela, 19.03.2006, 21:40:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
Powiem tak na strumienicy zrobiłem już 600 km i powiem wam tylko tyle spadło spalanie nie dużo ale spadło a silnik lepiej się zbiera na niższych obrotacg to wywnioskowałem ze swoich obserwacji, wiec ja oceniam założenie strumienicy raczej w pozytywną strone.
Zapisane
GOLIAT
KoLor
Gość
Strumienica w Ibizie
«
Odpowiedz #8 -
Czwartek, 23.03.2006, 16:00:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
Kontrowersyjne strumienice wydechowe jednych wpędzają w histerię a inni bardzo je chwalą. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach i w różnorodności modeli samochodów w jakich są stosowane.
Zacznijmy od stwierdzenia, że jeśli już decydujemy się na montaż strumienicy, to załóżmy ją w miejsce środkowego tłumika. Poważnie ! Owe często uchodzące za niepotrzebne, środkowe tłumiki, całkiem nieprzypadkowo znajdują się tam gdzie właśnie są.
Ponad 100 samochodów zostało przebadanych na hamowni z różnymi strumienicami, zamontowanymi w różnych miejscach. Zwykle chodzi o środkowy tłumik, lub miejsce wiecznego spoczynku katalizatora. Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika, nie większą jednak niż o około 6%. Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości.
Nie załamujmy się jednak tą nieszczęsną mocą ! Ponieważ równocześnie badany jest przebieg oraz wielkość momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak źle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielkości 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. Z reguły poprawa wielkości i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM.
Pomiary trakcyjne potwierdziły większą elastyczność silnika i zdolność do lepszych przyspieszeń. W kilku przypadkach także strumienica zamontowana w miejscu katalizatora przyczyniła się do poprawy przyspieszeń samochodu.
Ostatni zmierzony przypadek to Clio 1,4 z silnikiem 75 KM. Pomiar na hamowni wykazał 74 KM oraz 119 Nm. W stosunku do fabrycznego momentu 107 Nm była to istotna różnica. Wg. oświadczenia Klienta została zastosowana strumienica JONES w miejsce katalizatora oraz końcowy tłumik ULTER a do smaku zainstalowano filtr stożkowy na wlocie powietrza do oryginalnej obudowy filtra powietrza pozbawionej oczywiście seryjnego wkładu. Wykonano więc patent z filtrem, który z założenia nie powinien mieć istotnego wpływu na parametry silnika a poza tym nie naruszono fabrycznej pojemności układu ssącego silnika. Zatem cały efekt tuningu w zakresie zwyżki mocy jest generalnie nieistotny. I tu mam bardzo niemiłą niespodziankę dla piewców POWERA !
Otóż auto do 100 km/h rozpędza się w czasie 10,2 s zadawalając się obrotami silnika nie przekraczającymi 5500 RPM mając niezwykłą dla silnika o tej pojemności skokowej elastyczność i dynamikę.
Zatem - należy traktować montaż strumienicy w kategorii doświadczenia i jeśli nie ma pod ręką hamowni, wystarczy przed i po montażu wykonać pomiary trakcyjne samochodu z zachowaniem powtarzalności metody by skutecznie przekonać się o efektach tego rozwiązania.
źródło:
www.chojnacki.tuning.pl
PS Chojnacki Tuning jest jednym z lepszych warsztatow tuningowych w Polsce, po wejsciu na strone polecam dzial filozofia.
Zapisane
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Strumienica w Ibizie
«
Odpowiedz #9 -
Czwartek, 23.03.2006, 23:06:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Niezły wykład.
I dzieki za ostrzezenie - odnośnie strumiennicy łuskowej - przymierzałem się do takowej !!!
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Strumienica w Ibizie
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...