Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana płynu hamulcowego z ABS i hydraulicznym sprzęgłem  (Przeczytany 86801 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #15 - Środa, 22.06.2011, 09:34:38 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie to nie wiem, ale pompa jest sprzężona z serwem i podejrzewam że odpowietrzenie następuje tam...
U mnie było podobnie:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5193.msg254460#msg254460
po jakimś tygodniu jazdy albo się przyzwyczaiłem albo hamulce wróciły do normy, już nie odczuwam dyskomfortu.
Zapisane
martimer Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo, 2001, 1.9 TDI 110 KM

« Odpowiedz #16 - Środa, 22.06.2011, 22:23:10 - NIEPRZECZYTANA »

już zrobione. nikt nie napisał, że VAG nakaże nam cisnąć na pedał hamulca i trzymać itp itd.... jakby komuś było ciężko. u mnie kazał cisnąć pedał 1o razy i przytrzymać, wtedy odpowietrzyć przednie koła zaczynając od bodajże LP ( już nie pamiętam), potem PP. dodatkowo zrobiłem tył i też poszło powietrze. drugą grupę też zrobiłem i po tych zabiegach efekt kolosalny. dodam, iż przed VAGiem odpowietrzałem go tradycyjnie, tj. PT, LT, PP, LP i powietrze już nie leciało. jak zobaczyłem pęcherze powietrza w wężyku przy podłączonym VAGu byłem w szoku.
gdzieś wyczytałem, że pompę ABS spod VAGa odpowietrza się od d..y strony właśnie. mimo, że hamulce były już dobre, różnica odczuwalna po pierwszym przyciśnięciu hampla... pozdro
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #17 - Środa, 04.04.2012, 20:26:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
czy ktoś wymieniał płyn hamulcowy w samochodzie z ABS+ ESP?

Konkretnie : Golf 4 1.9TDI AXR.

Znajduje różnie informacje.
Jedna : Warsztat musi ciśnieniowo wydmuchać płyn i wtłoczyć pod ciśnieniem nowy.
Druga : Można samemu, metodą pompowania pedałem hamulca. Na włączonym zapłonie są otwarte zaworki w układzie ABS.

Czy ktoś ma konkretną wiedzę jak wymienić płyn?
Pozdrawiam.

EDIT: Przeniesione
« Ostatnia zmiana: Środa, 04.04.2012, 20:51:24 wysłane przez raby » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Środa, 04.04.2012, 20:30:58 - NIEPRZECZYTANA »

robilem wymiane w warsztacie, zbiorniczkiem prozniowym tak samo jak w zwyklym ukladzie chyba nawet bez wlaczania stacyjki
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #19 - Środa, 04.04.2012, 20:32:25 - NIEPRZECZYTANA »

hm, ale jesteś pewien, że to nie zaszkodzi w żaden sposób pompie?
Są nawet zalecenia aby nie pozwolić pracować pompie ABS przez dłużej niż 2 minuty i robić przerwy (odcinając jej zasilania poprzez zapłon)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Środa, 04.04.2012, 20:52:43 - NIEPRZECZYTANA »

a czemu ma szkodzic?
mac456x9, a skad masz takie informacje?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #21 - Środa, 04.04.2012, 20:58:26 - NIEPRZECZYTANA »

Forum golfa tak mówi o wymianie płynu w autach z ABS.
Natomiast ESP dodatkowo komplikuje sprawę, dlatego chciał bym to zrobić poprawnie.

Tu cytat:
Cytuj
Z ABS'em

Wskazowka
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego z ABS'em odbywa sie inaczej , jezeli podczas odpowietrzania poziom plynu w zbiorniku
obnizy sie za bardzo do ukladu dostanie sie zassane powietrze ktore moze dostac sie do pompy.Wtedy odpowietrzanie nalezy zlecic warrsztatowi ktory dysponuje przyrzadami do odpowietrzania i oprozniania ukladu ham.

Koła Przednie

1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. napelnic zbiornik do gornej krawedzi
3. nalozyc przezroczysty przewod na zawor odpowietrzajac hamulca prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu misi byc
zanurzony w naczyniu z plynem hamulcowym
4. zlecic drugiej osobie pompowanie pedalem hamulca az do wytworzenia sie przeciwcisnienia w ukladzie. Przytrzymac pedal i odkrecic
zawor odpowietrzajacy . Kiedy opor pedalu ustapi zakrecic zawor. Powtorzyc operacje z pompowaniem pedalem i spuszczaniem
plynu hamulcowego az w przewodzie przestana pokazywac sie pecherzyki powietrza
5.zakrecic zawor i napelnic zbiornik plynem
6. w taki sam sposob odpowietrzyc drugie przednie koło

Koła tylne

1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. wcisnac i przytrzymac pedal hamulca
3. wlaczyc zaplon , zalozyc przewod i odkrecic zawor odpowietrzajacy prawego hamulca, zamknac zawor dopiero wtedy kiedy w przewodzie przestana sie pokazywac pecherzyki powietrza.

Pompa ukladu ABS nie moze pracowac dluzej niz 120sek, robic co 10 minutowe przerwy na ochlodzenie pompy

4. Wylaczyc zaplon i przygotowac drugi hamulec do odpowietrzenia
5. w taki sam sposob odpowietrzyc hamulec 2koła
6. wlaczyc zaplon i zaczekac az pompa ABS sama sie wylaczy
7. Uzupelnic plyn hamulcowy do oznaczenia MAX

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=315610
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #22 - Środa, 04.04.2012, 21:11:34 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem skad gosc ma ta informacje ale nie slyszalem tego... troche sie kupy nie kleii z reszta nie odpowiedzial na pytania osob.
Grunt to nie dopuscic to wysuszenia zbiornika, skoro mi i pewnie nie tylko mi udalo sie wymienic w klasyczny sposob to jest to wykonalne, w grudniu pewnie zrobie to tak samo :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
green Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Seat Leon 2001

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 16.06.2014, 09:50:50 - NIEPRZECZYTANA »

hej na pewno z odpowietrzaniem układu hamulcowego każdy miał kiedyś do czynienia, ale oczywiście można to robić samemu :) tutaj od razu pozwolę sobie Wam podać taki link http://www.iparts.pl/artykuly/odpowietrzanie-ukladu-hamulcowego,51.html a może macie też jakieś własne rady rady przy tym?
Zapisane
kosa182 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2003 1.4 benzyna BBY

« Odpowiedz #24 - Piątek, 08.11.2019, 21:32:07 - NIEPRZECZYTANA »

Szanowni klubowicze poniżej przedstawiam mój problem, będę wdzięczny za pomoc.
Wymieniłem cylinderek rozpieracza w tylnym prawym kole oraz szczęki w obu tylnych kołach. Przy okazji tych robót postanowiłem wymienić płyn hamulcowy. Wymianę przeprowadziłem zgodnie z instrukcją z książki "Sam naprawiam samochód VW Polo/Seat Ibiza" H.R.Etzold, a więc w kolejności lewy przód, prawy przód, lewy tył, prawy tył. We wspomnianej książce zaraz za procedurą wymiany płynu hamulcowego jest procedura usuwania płynu hamulcowego z obwodu sprzęgła, postanowiłem ją przeprowadzić. Niestety okazało się, że podczas wypompowywania płynu hamulcowego z obwodu sprzęgła nagle pedał sprzęgła przestał odbijać, a płyn przestał wypływać przez zawór odpowietrzający. Zamknąłem zawór odpowietrzający przy wciśniętym pedale sprzęgła po czym okazało się, że w obwodzie sprzęgła nie mam płynu. Sądziłem, że wypompowując płyn przez zawór odpowietrzający jest on równocześnie zaciągany do obwodu ze zbiorniczka wyrównawczego, ale tak się nie stało. Reasumując pedał sprzęgła nie odbija, wygląda to tak jakby w obwodzie sprzęgła nie było płynu, gdyż sprzęgło nie działa. Co powinienem zrobić w tej sytuacji, jaki błąd popełniłem? Czy powinienem zrobić usuwanie płynu hamulcowego z obwodu sprzęgła przed wymianą płynu hamulcowego tak jak pisał Leemarvin? W instrukcji nie była podana kolejność.
Na dodatek po wszystkim, próbując coś zaradzić, ponownie odkręciłem zawór odpowietrzający lecz przy jego zakręcaniu za mocno go przykręciłem co spowodowało pęknięcie jego obudowy (zdjęcie poniżej). Czy powinienem wymienić wysprzęglik? Z racji braku płynu w obwodzie nie wiem czy to uszkodzenie spowodowało nieszczelność.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #25 - Piątek, 08.11.2019, 23:58:22 - NIEPRZECZYTANA »

To co pękło do wymiany, nie uratujesz.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kosa182 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2003 1.4 benzyna BBY

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 23.12.2019, 22:22:01 - NIEPRZECZYTANA »

Poradziłem sobie w następujący sposób. Z uwagi na pęknięcie przy odpowietrzniku wymieniłem wysprzęglik. Aby napełnić płynem hamulcowym układ sprzęgła należy wytworzyć nadciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu hamulcowego i odkręcić odpowietrznik wysprzęglika. Na odpowietrznik założyłem wężyk i tłoczyłem płyn do układu dopóki nie przestały wydobywać się pęcherzyki powietrza. Nadciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu hamulcowego wytworzyłem w następujący sposób. Zakupiłem na szrocie korek zbiornika wyrównawczego, wywierciłem w nim otwór w którym umieściłem wentylek z dętki rowerowej. Korek z wentylkiem nakręciłem na zbiorniczek, a do wentylka podłączyłem pompkę rowerową. Pompując pompką wytwarzałem nadciśnienie, które powodowało tłoczenie płynu do wysprzęglika.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wymiana płynu hamulcowego z ABS i hydraulicznym sprzęgłem
Skocz do: