Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana płynu hamulcowego z ABS i hydraulicznym sprzęgłem  (Przeczytany 87124 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Niedziela, 23.08.2009, 15:35:34 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Zamierzam wymienić płyn hamulcowy w mojej IBI. Spotkałem się z opiniami, że posiadając system ABS tradycyjna wymiana(przy użyciu drugiej osoby) jest niebezpieczna dla pompy ABS. Dodatkowo dochodzi hydraulika sprzęgła, którą trzeba też odpowietrzyć. Od czego zacząć - sprzęgło czy hamulce? Chciałbym, żebyście podzielili się swoimi doświadczeniami - jak to zrobić żeby było dobrze i bezpiecznie dla nas i dla pompy ABS. Pozdrawiam
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 23.08.2009, 15:59:38 - NIEPRZECZYTANA »

Najpierw wysprzęglik, potem hamulce, zaczynając od koła najbliższego pompie ABS-u, wszystko na załączonej stacyjce, lub zapalonym silniku, jak kto woli.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 23.08.2009, 19:15:52 - NIEPRZECZYTANA »

a specjalnej procedury na vagu nie ma?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 23.08.2009, 20:09:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
a specjalnej procedury na vagu nie ma?
Gdzieś mi tylko przeleciało coś nt. odpowietrzania pompy abs VAGiem. Wykonywało się je przy całkowitym spuszczeniu płynu z pompy.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 23.08.2009, 21:00:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Gdzieś mi tylko przeleciało coś nt. odpowietrzania pompy abs VAGiem. Wykonywało się je przy całkowitym spuszczeniu płynu z pompy.
Dzisiaj bawiłem się VAG'iem w samochodzie i zwróciłem uwagę, że jest coś takiego jak "odpowietrzanie pompy ABS" - poszukałem w necie i znalazłem coś takiego:
http://www.vag-com.pl/odpowietrzanie-pompy-abs.htm

Najbardziej podoba mi się zdanie "Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze." ;D

Napisano: Niedziela, 23.08.2009, 21:55:57


Cytat: Leemarvin
Najpierw wysprzęglik, potem hamulce, zaczynając od koła najbliższego pompie ABS-u, wszystko na załączonej stacyjce, lub zapalonym silniku, jak kto woli.

Jak zmieniam płyn hamulcowy bez całkowitego spuszczania płynu to też trzeba odpowietrzać sprzęgło? I odpowietrzać z włączonym zapłonem?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 23.08.2009, 21:20:22 - NIEPRZECZYTANA »

Podałem metodę stosowaną przy problemach z odpowietrzeniem układu tradycyjnym sposobem> Jak się przy tym robi, to czasami takie kłopoty wychodzą, najlepszy przykłąd Volvo S/V40, spore problemy są z odpowietrzeniem układu metodą klasyczną bez stacyjki.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 24.08.2009, 22:43:19 - NIEPRZECZYTANA »

więc wymieniając sposobem - odessać płyn ze zbiorniczka nie do końca, dolać świeżego a potem przy pomocy drugiej osoby i węzyka na odpowietrzniku(każde koło osobno) trzeba odpowietrzać pompę ABS? Czy ta cała wymiana musi odbywać się z włączoną stacyjką? Czy na odpowietrznik wysprzęglika trzeba nasunąć też wężyk i pompować sprzęgłem - tak jak przy hamulcach aż pójdzie nowy płyn?

Napisano: Niedziela, 23.08.2009, 22:29:30


nikt nie wie jak to zrobić? nie wierzę...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 25.08.2009, 10:10:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
nikt nie wie jak to zrobić? nie wierzę..
zacznij czytac!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #8 - Sobota, 26.06.2010, 19:28:18 - NIEPRZECZYTANA »

Pozwólcie, że odgrzeję kotleta..
wymieniłem klocuszki i chciałbym wymienić także płyn hamulcowy. Mam teraz nieco więcej wolnego czasu a przy okazji nie uśmiecha mi się jechać do mechanika i płacić (bodaj 50zł) za wymianę płynu. W związku z tym prośba o potwierdzenie "jak się do tego zabrać i co trzeba zrobić" :eye:
w bodaj 2 poście lee podał co robić, ale mamy też tutaj procedurkę co i jak ;-)
ps. Autko posiada ABS.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 09.09.2010, 22:06:04 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie. Ja rowniez przymierzam sie do wymiany plynu hamulcowego w swoim Toledo. Przeczytalem wszystkie powyzsze posty i odnosniki i nie pasuje mi tylko jeden maly szczegol. W autach z ABS i hydraulicznym sprzeglem (powtarzajac za Leemarvin-em) zaczyna sie od wysprzeglika a nastepnie kola usytulowanego najblizej pompy ABS a skonczywszy na kole najdalej od pompy ABS (rozumiem ze wlaczona stacyjka lub uruchomiony silnik to sprawa sterowania pompa, wspomaganie pracy ukladu hamulcowego). Natomiast w odnosniku w poscie (efmk) znalazlem ze powinno zaczac sie od kola usytulowanego najdalej od zbiorniczka z plynem hamulcowym. Czyli zupelnie cos innego. Czy ta odmiennosc wynika z roznic pomiedzy opcjami: ABS z hydraulicznym sprzeglem a zwykly uklad hamulcowy, czy moze w poscie Leemarvin'a wkradl sie blad co do kolejnosci kol?Dzieki za wszelkie wyjasnienia  :pub:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Piątek, 10.09.2010, 06:36:49 - NIEPRZECZYTANA »

wymieniaj od kola najdalszego, stacyjka tez jest nie potrzebna
sprawdzone
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #11 - Piątek, 10.09.2010, 07:56:00 - NIEPRZECZYTANA »

ja robie wlasnie tak jak raby pisze, tak jak sie robilo w starych autach, hamulce mam i kotwice na wszelki wypadek w bagazniku zaczepiona do haka :rotfl:
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #12 - Piątek, 10.09.2010, 14:14:26 - NIEPRZECZYTANA »

wymieniaj od kola najdalszego, stacyjka tez jest nie potrzebna
sprawdzone
Dokładnie. Odpowietrzanie w kolejności: tylne (pasażer), tylne (kierowca), przód (pasażer), przód (kierowca)
Miłego pompowania :eye:
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #13 - Piątek, 10.09.2010, 18:12:33 - NIEPRZECZYTANA »

Podany przeze mnie sposób wykorzystywał na przykład Tominator ostatnim czasem, gdy nie mógł odpowietrzyć hamulców tradycyjnym sposobem i pomogło.
Tak jak pisałem, są auta w których odpowietrzenie tradycyjnym sposobem nie jest skuteczne, można wtedy spróbować w taki sposób jak opisałem. Ja w ten sposób odpowietrzam auta z ABS i nie było żadnych problemów, a jak Wy sobie będziecie odpowietrzać i z jakim efektem, to Wasza sprawa i Wasze bezpieczeństwo na drodze.
Inna sprawa jest gdy wymienia się płyn na nowy na zasadzie uzupełniania w zbiorniku, wtedy raczej nie ma potrzeby odpowietrzania układu, ponieważ napewno się nie zapowietrzy. Inaczej wygląda sprawa gdy odpowietrzenie następuje po wymianie szczęk hamulcowych, cylinderków, uszczelnień tłoczka, pęknięcia przewodu hamulcowego itd... gdy faktycznie mogło dojśc do zapowietrzenia elektrozaworów, bo przykładowo zniknął płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, lub pompa hamulcowa daje powietrze do układu z serwa/vacupompy..
« Ostatnia zmiana: Piątek, 10.09.2010, 18:20:35 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
martimer Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo, 2001, 1.9 TDI 110 KM

« Odpowiedz #14 - Środa, 22.06.2011, 09:13:59 - NIEPRZECZYTANA »

a ja mam taki dylemat. zmieniałem uszczelki na tłoczkach z tyłu i siłą rzeczy uleciało mi trochę płynu. po robocie przepłukałem cały układ hamulcowy nowym płynem, odpowietrzyłem tradycyjnym sposobem (PT, LT, PP, LP) jednak to jeszcze nie to. chcę podłączyć się Vagiem i odpowietrzyć pompę abs. i tutaj nachodzi mnie pytanie:
procedura wygląda następująco:
? Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża. :bajer:

? Włączony zapłon ( w pozycji ON )

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "001"

[Idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.


Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.


[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "002"

[Idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

Pytanie brzmi- co w momencie gdy pompa zaczyna pracować? którędy ma ulecieć powietrze? nikt nic o tym nie pisze a przecież samo stamtąd nie ucieknie. jak dokładnie mają wyglądać wykonywane przy tym czynności i w jakiej kolejności??? jeśli jest ktoś kto wie co i jak, prosiłbym o poradę
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wymiana płynu hamulcowego z ABS i hydraulicznym sprzęgłem
Skocz do: