+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem: silnik bierze olej  (Przeczytany 157541 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #105 - Czwartek, 19.08.2010, 05:39:07 - NIEPRZECZYTANA »

Olej się sprawdza na zimnym silniku i najlepiej jak auto stoi na płaskiej powierzchni tzn. nie przechylone w żadnym kierunku.
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #106 - Czwartek, 19.08.2010, 08:09:57 - NIEPRZECZYTANA »

Olej się sprawdza na zimnym silniku i najlepiej jak auto stoi na płaskiej powierzchni tzn. nie przechylone w żadnym kierunku.
Też zawsze tak myślałem i tak mnie uczono, ale jednak nie jest tak jak piszesz, olej sprawdza się jak silnik jest rozgrzany, tzn. przyjeżdżasz, gasisz silnik, czekasz jakieś 5 min żeby olej osiadł i sprawdzasz. Jak jest zimny to może go być nawet więcej niż powinno, ważne żeby nie było więcej niż powinno jak jest ciepły
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #107 - Czwartek, 19.08.2010, 08:29:01 - NIEPRZECZYTANA »

toka - wiem, że w Oplu zalecają odczekać ok. 10 min po zgaszeniu auta. Właściwie - jeśli wszystko jest ok - to czy zimne czy ciepłe - ilość oleju powinna być taka sama, więc można sprawdzić i tak i tak (raz na jakiś czas)
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #108 - Czwartek, 19.08.2010, 09:14:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: efmk
to czy zimne czy ciepłe - ilość oleju powinna być taka sama, więc można sprawdzić i tak i tak (raz na jakiś czas)
Też tak myślałem ale właśnie tak nie jest..
Zapisane
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #109 - Czwartek, 19.08.2010, 09:20:29 - NIEPRZECZYTANA »

bardziej cały czas mnie zastanawia czemu olej wsiąkł  :-\ przez pałowanie na wys. obrotach  :-\
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #110 - Czwartek, 19.08.2010, 09:55:01 - NIEPRZECZYTANA »

jak kapie i ubywa to spoko... jak nie kapie i ubywa to się możesz martwić  :eye:
Zapisane
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #111 - Czwartek, 19.08.2010, 10:09:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
jak kapie i ubywa to spoko... jak nie kapie i ubywa to się możesz martwić  :eye:
nie wiem czy kapie bo mam osłonę pod silnikiem i nie mam przez to możliwości sprawdzenia + nie mam dostępu do kanału...będzie trzeba pokombinować...
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #112 - Czwartek, 19.08.2010, 10:11:00 - NIEPRZECZYTANA »

jak kapie i ubywa to spoko... jak nie kapie i ubywa to się możesz martwić  :eye:
pisał, że nie ma żadnej plamy...

edit: Mixer - ściąg tą osłonę i podjedź koniecznie na kanał, bo tak, to wróżenie z fusów...

Cytat: toka
Też tak myślałem ale właśnie tak nie jest..
czyli ilość oleju jest różna?  :-X chyba się nie zrozumieliśmy... :eye: jeśli i w jednym i drugim przypadku ilość oleju jest jak trzeba i się nie zmienia przy kolejnych sprawdzeniach, znaczy się, że jest ok ;-)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 19.08.2010, 10:12:01 wysłane przez efmk » Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #113 - Czwartek, 19.08.2010, 12:29:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: efmk
czyli ilość oleju jest różna?
Minimalnie, ale jest.. Na zimnym silniku jest inny poziom a na ciepłym inny.. Gdyby tak nie było, to nie było by zasadą że olej sprawdza się na ciepłym silniku..
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #114 - Czwartek, 19.08.2010, 12:36:43 - NIEPRZECZYTANA »

to może tak - jeśli dziś sprawdzę np. na zimnym i za tydzień też. potem sprawdzę na ciepłym i za kilka dni identycznie i nie zobaczę żadnych zmian w obydwu przypadkach, to chyba znaczy, że jest dobrze, prawda? oczywiście porównywał będę ilości adekwatne do siebie czyli zimny z zimnym, ciepły z ciepłym  ;)
jeżeli jednak w obydwu przypadkach ilość oleju jest taka jak ma być, nie ma się czym martwić... kończąc OT i wracając do sprawy Mixera - mówisz, że lekko go przypałowałeś - jakie obroty i ile tego było? bo fakt, jak go podmęczyłeś, to troszkę mógł chlapnąć, ale znowu bez przesady..
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #115 - Czwartek, 19.08.2010, 13:11:43 - NIEPRZECZYTANA »

no podmęczyłem parę razy do odcięcia...postaram się maksymalnie posprawdzać rzeczy które były opisane na poprzednich stronach...tzn. czy w wydechu nie ma...sprawdzę filtr powietrza czy olej do odmy nie pluje i czy z silnika mu nie cieknie ;)

porozkręcałem trochę i o to wynik...
filtr czysty ogólnie


to mi się udało wyskrobać z obudowy


wsadzony paluszek do rury wydechowej i 1% mojej skóry zmienił się w bambusa :D
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 19.08.2010, 20:47:44 wysłane przez Mixer » Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #116 - Piątek, 20.08.2010, 14:04:22 - NIEPRZECZYTANA »

to jest nic, ja ze swojej wylewałem olej, i uznałem to za standard,  a i tak nie zikał mi z miski :D
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
marklask Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo II (2000) 1.6 SR AKL

« Odpowiedz #117 - Wtorek, 13.09.2011, 13:45:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Mam Toledo II rok 2000, silnik 74kW 101 KM.
Wydaje mi się że pali mi dużo oleju. Zrobiłem 8 tyś km i jak do tej pory wlałem 2,5 l oleju. Wcześniej nie miałem problemów, dopiero jak zmieniłem olej na Castrol i z powrotem wróciłem do swojego oleju (Mobil Super 2000).
Jeden mechanik powiedział mi, że można sprawdzić czy silnik nie jest zajeżdżony przykładając dłoń wyjętego bagnetu oleju (na włączonym silniku) i sprawdzenie czy dmucha powietrze. Przyłożyłem rękę do wyjętego bagnetu oleju i nie czuć nic, aby dmuchało. Ale za to otworzyłem korek od wlewu oleju. Silnik był nagrzany. Widać było jak uchodzi lekki biały dym.
co to może oznaczać? Czy jeśli będzie zużyty silnik to co to znaczy? Czy silnik do wyrzucenia czy może do naprawy?
Dodam iż nie mam problemów ze zwiększonym spalaniem paliwa, czy też spadkiem mocy.
proszę Was o info.

od KYS: Po raz kolejny - zapoznaj się z regulaminem forum i stosuj się do niego!
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 13.09.2011, 22:00:20 wysłane przez KYS » Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #118 - Wtorek, 13.09.2011, 14:16:53 - NIEPRZECZYTANA »

To, że dmucha nie zawsze oznacza, że jest "zajeżdżony" tylko, że jest nieszczelny. Czasami wystarczy wymiana uszczelki pod głowicą, czasem trzeba ją planować, czasem trzeba wymienić pierścienie tłoków.
Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju w układzie chłodzenia (np. w zbiorniczku wyrównanwczym). Może tam ucieka.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
marklask Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo II (2000) 1.6 SR AKL

« Odpowiedz #119 - Wtorek, 13.09.2011, 15:05:59 - NIEPRZECZYTANA »

To, że dmucha nie zawsze oznacza, że jest "zajeżdżony" tylko, że jest nieszczelny. Czasami wystarczy wymiana uszczelki pod głowicą, czasem trzeba ją planować, czasem trzeba wymienić pierścienie tłoków.
Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju w układzie chłodzenia (np. w zbiorniczku wyrównawczym). Może tam ucieka.

Nie ma wycieków (na parkingu żadnych śladów), olej nie zbiera się w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia, z układu wydechowego nie ulotnia się biały dym.

Jedyne ślady oleju: przy odmie, na tej rurce odpowietrzającej poniżej odmy (rurka nie jest zapchana),
z tyłu silnika na samej górze

Uploaded with ImageShack.us
(na zdjęciu na elemencie nr 17 - w tych granicach jest mokre od oleju)
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Skocz do: