+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» jakie sa objawy walnietego czujnika temperatury??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jakie sa objawy walnietego czujnika temperatury??  (Przeczytany 239324 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #30 - Piątek, 24.10.2008, 20:47:03 - NIEPRZECZYTANA »

diesle maja duza sprawnosc a dokladnie silniki i własnie diesla jest ciezko zagrzac zeby zlapal temperature
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #31 - Piątek, 24.10.2008, 20:59:56 - NIEPRZECZYTANA »

Ale Diesel ma wysoką komprechę a to mniej wiecej równoważy mniejsze straty cieplne. Termodynamika sie kłania :pub:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #32 - Piątek, 24.10.2008, 21:03:10 - NIEPRZECZYTANA »

szczegoly generalnie jest gorzej diesla zagrzac
a terme tez mialem
« Ostatnia zmiana: Piątek, 24.10.2008, 21:08:36 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #33 - Piątek, 24.10.2008, 21:28:36 - NIEPRZECZYTANA »

Ale Diesel ma wysoką komprechę a to mniej wiecej równoważy mniejsze straty cieplne. Termodynamika sie kłania :pub:
co kooliduje z praktyka :-X
nie ma opcji zagrzac diesla na odcinku 7km
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kamil
Gość



« Odpowiedz #34 - Piątek, 24.10.2008, 21:33:49 - NIEPRZECZYTANA »

Ale Diesel ma wysoką komprechę a to mniej wiecej równoważy mniejsze straty cieplne. Termodynamika sie kłania :pub:
co kooliduje z praktyka :-X
nie ma opcji zagrzac diesla na odcinku 7km
sorki. jezdzilem tym autem setki razy na tej trasie i widocznie zawsze mialem omamy. :rotfl:
wyobraz sobie, ze nawet temp. oleju osiaga 70-80 stopni na tej trasie.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #35 - Piątek, 24.10.2008, 21:36:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kamil
sorki. jezdzilem tym autem setki razy na tej trasie i widocznie zawsze mialem omamy
sorki to nie wziolem poprawki ze to krakow i tam sie nie jezdzi :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kamil
Gość



« Odpowiedz #36 - Piątek, 24.10.2008, 21:44:23 - NIEPRZECZYTANA »

nawet podczas jazdy w trasie na odcinku 7km wskazowka temperatury sie podnosi. moze w starszych silnikach bylo inaczej.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #37 - Piątek, 24.10.2008, 21:50:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: matii
Podpiać VAG i sprawdzic temp. na silniku jesli na wlaczonym ogrzewaniu zejdzie bodajże ponizej 70C to na bank termostat.
Na silniku i liczniku i porównać. Oczywiście piszę  o mdułach na VAGu.
Zapisane

kamil
Gość



« Odpowiedz #38 - Piątek, 24.10.2008, 23:23:53 - NIEPRZECZYTANA »

wlasnie wrocilem z pracy. zrobilem 6,8km po pustym miescie, praktycznie sie nie zatrzymujac. temperatura cieczy doszla do kolo 85.
mozliwe jest, ze termostat raz dziala a raz nie? wydaje mi sie, ze predzej w czujniku moze cos szwankowac, bo termostat ma chyba na tye prosta budowe, ze jak padnie to padnie, a nie swiruje. ale ja sie nie znam. :-\
« Ostatnia zmiana: Sobota, 25.10.2008, 10:34:08 wysłane przez kamil » Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #39 - Sobota, 25.10.2008, 00:46:57 - NIEPRZECZYTANA »

Ojjj Raby ta Twoja praktyka, spalanie w dieslu odbywa się przy wyższych temperaturach niż w bzynie, co za tym idzie więcej ciepła odprowadzane jest do płaszcza wodnego z procesów kompresji, zapłonu i spalania, co ma bezpośredni wpływ na szybkość nagrzewania się płaszcza wodnego. Większa ilość oleju również ma na to wpływ. To ile według Ciebie powinien sie diesel rozgrzewać? 15km jazdy? Jeśli tak, to znacznie zmniejszyła by się wytrzymałość takiego motoru, bo sporą część swojego przebiegu jeździłby niedogrzany, a to by go wykończyło. Przy obecnych temperaturach to na moje oko po około 5km silnik powinien być już około 80 st.C.
A co do termodynamiki, to ja miałem termodynamikę w odniesieniu do silników każdego rodzaju i mi nikt nie przetłumaczy.
Kamil, węże masz macać rano, jak zapalisz auto, stoisz chwilę nad silnikiem, trzymasz łapki na wężach, a nie jak przejechałeś 6-7km, bo wtedy to nic nie sprawdzisz. Na wolnych obrotach, albo lekko podwyższonych musisz sprawdzać równomierność grzania węży, ewentualnie w dwie osoby, jedna trzyma wyższe obroty w aucie, a druga trzyma łapę na wężu powrotnym z silnika. Jeśli czujesz od momentu odpalenia auta że wąż pęcznieje przy dodawaniu gazu, to znaczy że termostat jest do wyrzucenia. Takich metod jest jeszcze kilka, ale nie wszystko naraz :eye:
« Ostatnia zmiana: Sobota, 25.10.2008, 00:52:23 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #40 - Sobota, 25.10.2008, 11:16:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kamil
mozliwe jest, ze termostat raz dziala a raz nie?
Może tak być...
Spotkałem się już z przypadkiem, gdy termostat raz działał dobrze, a raz 'zacinał się' i nie otwierał się całkowicie.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #41 - Sobota, 25.10.2008, 11:28:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Spotkałem się już z przypadkiem, gdy termostat raz działał dobrze, a raz 'zacinał się' i nie otwierał się całkowicie.
To znaczy co? Wosk raz się rozszerzał, a raz nie? Przycinanie termostatu to i ja widziałem, ale spowodowane uszkodzonym kominkiem, lub obudową termostatu.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #42 - Sobota, 25.10.2008, 11:35:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
To znaczy co? Wosk raz się rozszerzał, a raz nie? Przycinanie termostatu to i ja widziałem, ale spowodowane uszkodzonym kominkiem, lub obudową termostatu.
Przyjąłem, że termostat to nie tylo czynnik rozszerzający się pod wpływem ciepła, ale też części mechaniczne...
np.
I właśnie któraś z części mechanicznych przycinała się i termostat nie otwierał się do końca.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #43 - Sobota, 25.10.2008, 11:42:25 - NIEPRZECZYTANA »

No ale Kamil w aucie nie ma mechanicznego, tylko woskowy zamknięty, więc tutaj w grę nie wchodzi awaria mechaniczna, to mi własnie nie leżało trochę, bo tak to owszem, jak są termostaty mechaniczne to zdarzają się zawieszki.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #44 - Sobota, 25.10.2008, 13:08:16 - NIEPRZECZYTANA »

nie ma to jak mieć termostat plastykowy  ;)
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» jakie sa objawy walnietego czujnika temperatury??
Skocz do: