Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przekładka wiązki przewodów (komp<->skrz. bezp.<->komora silnika z AEE na 1F  (Przeczytany 7804 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
dafior01 Mężczyzna
Dołożyłem sobie sam klimatyzacji - superrrrr ;-)
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zawiercie
Samochód: Cordoba 1997, SX, 1.6 AEE

« Sobota, 12.05.2012, 18:18:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, to pierwszy mój post -  proszę o wyrozumiałość.

Temat taki - mam cordobę 97r, 1.6 litr, silnik AEE. Jest to wersja SX - dwu drzwiowa. Ściemnione mam szyby i przez to jak jest słońce to tragedia - bardzo gorąca, a klimy nie mam.
Kupiłem okazyjnie klimatyzację ale od cordoba 1.6, monowtrysk, kod silnika 1F. Sprzedawca oprócz elementów klimy, chłodnicy czy łapy dał mi również wiązkę elektryczną. Czyli cały zestaw przewodów łączący wewnątrz skrzynkę bezpieczników (też mi ją dał) ze sterownikiem silnika oraz przewody idące do komory silnika (przewody do silnika, oświetlenia). To jeden cały warkocz jest.

Wtyczki z tej wiązki na poszczególne elementy jak ta okrągła na silnik, czy lamy, migacze są zgodne jak w tej mojej. Inne jest na pewno jej rozprowadzenie. Mojej część idzie np. w podszybiu do prawego światła, migacza. A w tej od 1F idąc od strony akumulatora. Ale to jest pierdoła.

Pytanie mam takie - czy instalacja oprócz widomego sposobu rozłożenia (długości) kabli jest taka sama w silnikach benzynowych? A co najwyżej dokładane są pary względem wyposażenia - np kable klimy?

Najbardziej obawiam się tego okrągłego złącza przy silniku czy połączenie z ECU jest takie samo jak w moich obecnych kablach. Nie umiem niestety znaleźć czym się różnie silnik AEE od 1F pod kątem elektrycznym czyli okablowania. -  - czy kable idące na silnik do/z kompa (poprzez bezpieczniki) są standardowe?

Klima jest manualna, więc wyrzeźbię jej sterowanie jakby co (tu nawet na forum jest schemat).

PS. Skrzynka bezpiecznikowa to standard chyba we wszystkich cordobach 1.6 - co jedynie jakieś przekaźniki się wkłada lub nie - tak?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 12.05.2012, 18:19:18 wysłane przez dafior01 » Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #1 - Sobota, 12.05.2012, 20:10:32 - NIEPRZECZYTANA »

A po co chcesz wymieniać całą wiązkę? Co ma klima do silnika... na twoim miejscu wyprułbym to co potrzebne jest do klimy a reszty nie ruszał. Takie zabawy to można robić ale jak masz pełną dokumentacje, jezeli nie to odpuść temat bo bedziesz miesiąc siedział przy kablach. Na twoim miejscu poszukałbym instrukcji serwisowej tego auta, ori sterownika i włożył tylko i wyłącznie tą część wiązki która jest ci niezbędna.
Zapisane

dafior01 Mężczyzna
Dołożyłem sobie sam klimatyzacji - superrrrr ;-)
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zawiercie
Samochód: Cordoba 1997, SX, 1.6 AEE

« Odpowiedz #2 - Sobota, 12.05.2012, 23:35:09 - NIEPRZECZYTANA »

Może to i racja? Do przemyślenia w sumie.

Jeszcze jedna rzecz mnie trapi - w tej klimie jest opcja obieg zamknięty i klapka jest zamykana podciśnieniem - nie wiesz może skąd to podciśnienie? Mam centralne zamki pneumatyczne, ale czy to stamtąd? Ewentualnie można to czymś zastąpić?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 13.05.2012, 04:56:39 - NIEPRZECZYTANA »

Od serwa się bierze. W autach z klima jest taki  trójnik zakładanu na wężyk co idzie do serwa . Przekładanie wiązki nie jest konieczne.
Natomiast nie wiem,jak sobie poradzi silnik AEE na wolnych obrotach z włączeniem klimy
i zwiększonym obciążeniem, bo w ALM sam sobie to kompensował nieco je zwiększająć.
Wyjdzie w praniu
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
dafior01 Mężczyzna
Dołożyłem sobie sam klimatyzacji - superrrrr ;-)
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zawiercie
Samochód: Cordoba 1997, SX, 1.6 AEE

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 14.05.2012, 13:20:26 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm ... no chyba nie powinno być problemu z obrotami. Powinien je sam utrzymywać - nie tak jest? Przecież to nie gaźnik.

Co do podciśnienia - gdzie (w którym miejscu) można się wpiąć do niego? Zakładam że potrzebuje jakiś Elektro zaworek który będzie reagował na guzik obiegu zamkniętego.

Dziękuję
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 14.05.2012, 13:24:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dafior01
Powinien je sam utrzymywać - nie tak jest?
komp sam ustabilizuje obroty
Cytat: dafior01
Co do podciśnienia - gdzie (w którym miejscu) można się wpiąć do niego?
Cytat: Tracer
Od serwa się bierze. W autach z klima jest taki  trójnik zakładanu na wężyk co idzie do serwa .
ale ze swojego przykladu dodam ze szkoda zachodu dla tej funkcji, potrzebna tylko przy mega upale aby szybciej schlodzic wnetrze lub jak jedziesz za kims a den dymi  :ninja:
a tak poza tym nie potrzebne i powoduje parowanie szyb
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 14.05.2012, 13:28:42 - NIEPRZECZYTANA »

raby, a ja się z Tobą nie zgodzę. Sam miałem auto z opcją obiegu zamkniętego i BEZ klimy.
Używałem tej opcji dość często. Głównie w mieście.
Zapisane
dafior01 Mężczyzna
Dołożyłem sobie sam klimatyzacji - superrrrr ;-)
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zawiercie
Samochód: Cordoba 1997, SX, 1.6 AEE

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 14.05.2012, 14:16:28 - NIEPRZECZYTANA »

Zatem gdzie mogę się wbić aby uzyskać podciśnienie w silniku AEE? Jakoś tak w oczach nie kojarzę ....

Gdzie taki przewód byłby (w okolicach czego) gdzie się włączę z przewodem do klimy i elektrozaworkiem?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 15.05.2012, 04:46:51 - NIEPRZECZYTANA »

Zaworek to jest w pudle nagrzewnicy, a podłacza się do rozgałęznika przy serwie.
Trzeba poszukać na szrocie.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
dafior01 Mężczyzna
Dołożyłem sobie sam klimatyzacji - superrrrr ;-)
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zawiercie
Samochód: Cordoba 1997, SX, 1.6 AEE

« Odpowiedz #9 - Sobota, 25.08.2012, 21:24:19 - NIEPRZECZYTANA »

W zasadzie skończyłem - tzn, środek auta przełożony, porozprowadzałem kable i mam problem

Od klimy idą dwa przewody na kompa:
jeden - który równolegle idzie na kompa i na samą sprężarkę (jest na nim 12V)
drugi - który wychodzi ze sterownika klimy i tylko do kompa

Jak się okazuje, moja oryginalna instalacja i sama wtyczka przy kopie nie ma tych przewodów.

Czy są one jakoś koniczne? Czy sterownik, nie wiem - strzelam, na przykład po nich wie ze klima chodzi i ma podnieść obroty na przykład?

Ja mam AEE, instalacja jest z 1F - ma ktoś może schemat ideowy kompów?

Napisano: Poniedziałek, 28.05.2012, 14:50:47


Sam odpowiem - może się komuś przyda - te dwa przewody są bardzo ważne.

Jak się okazuję jeden z nich informuje o załączeniu kompresora, przez co ECU zmienia uchył przepustnicy i nieco mieszankę. Efekt - przy zmianie biegów obroty nie spadają za nisko, autem nie szarpie i nie gaśnie. Drugi przewód - przy nadmiernym obciążeniu silnika, sterownik klimy w komorze silnika dostaje sygnał o tym że na chwile ma wyłączyć sprężarkę.

Zatem, podłączajcie te przewody. 33 i 35. Co ciekawe - nie trzeba było nic załączać/dołączać w ECU. Działało od razu - widać po działaniu silnika oraz na VAGu też - ładnie pokazuje bit obecności sprężarki oraz zmienia parametry.

Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Przekładka wiązki przewodów (komp<->skrz. bezp.<->komora silnika z AEE na 1F
Skocz do: