+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Jak sprawdzić ABS
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak sprawdzić ABS  (Przeczytany 19915 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 18.04.2006, 17:03:19 - NIEPRZECZYTANA »

hehe, to ja dodam jeszcze coś do tego OT.

Piszecie że z ABSem auto nie hamuje cały czas. A zauważyliście że jak się hamuje bez ABSu to opony piszczą a z ABSem nie??

A to tylko dlatego że nie doprowadza do długiego przyhamowania autka. A gdyby ktoś poczytał troche o tarciu to by zromumiał dlaczego tak jest. Koło po zablokowaniu gorzej hamuje niż tuż przed. To coś na zasadzie pchnięcia czegoś. Najpierw trzeba pokonać tarcie statyczne a potem już jest lżej :) tyle, że tu jest na odwrót i ma nie być lekko hamulcom ;)

A co do zakładania ABSu to nie wiem czy gra warta świeczki.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 18.04.2006, 18:05:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "erixon"
abs to nic innego jak hamowanie pulsacyjne tylko, ze z taka czestotliwoscia jakiej nie ma zadna noga kierowcy
tu nie chodzi o częstotliwość ABS ma możliwość odblokowywania pojedyńczych kół jeżeli stwierdzi, że ono stoi a reszta nie, wprawny kierowca zahamuje tak samo dobrze z jak i bez ABSu, ja się wychowałem na autach bez ABSu i potrafię zachować w nich kierowlaność przy hamowaniu
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
erixon
Gość



« Odpowiedz #17 - Wtorek, 18.04.2006, 18:19:15 - NIEPRZECZYTANA »

ja wlasnie testowalem ABS w taki sposob ze najezdzalem jedna strona samochodu na lod a druga jechalem normalnym asfaltem, po czym wszystkimi kolami wjezdzalem na asfalt. powiem wam, ze zdecydowanie szybciej reaguje sie samemu poprzez puszczenie pedalu i po jego ponowne wcisniecie niz mialby ABS"odkyc", ze znow sie jedzie po czyms bardziej przyczepnym. podobna historia jest na dziurach/koleinach czesto przy dojezdzaniu do skrzyzowan. gdy wjedzie sie w taka koleine i kolo na chwile podskakuje (ma w tym momencie slabsza stycznosc z asfaltem) ABS odczytuje to jako utrate przyczepnosci i wlacza sie, wtedy tez trzeba go "zresetowac" odpuszczajac i wciskajac ponownie pedal. duza w tym "zasluga" twardych zawieszen w seatach...
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #18 - Środa, 19.04.2006, 11:27:31 - NIEPRZECZYTANA »

1. Mam SXa gdzie jest twardsze zawieszenie i jakoś nie spotkała mnie taka dolegliwość
2. Nigdy nie hamuje na dziurach, progach etc - trzeba patrzeć i myśle do przodu
3. Może masz wywalone amorki, że Ci odrywa koło :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #19 - Środa, 19.04.2006, 13:10:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
1. Mam SXa gdzie jest twardsze zawieszenie i jakoś nie spotkała mnie taka dolegliwość
2. Nigdy nie hamuje na dziurach, progach etc - trzeba patrzeć i myśle do przodu
3. Może masz wywalone amorki, że Ci odrywa koło :)

Czy aby na pewno odpowiedni temat??  :chytry:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
erixon
Gość



« Odpowiedz #20 - Środa, 19.04.2006, 21:30:44 - NIEPRZECZYTANA »

ja tez nie hamuje na dziurach tylko przed albo po jesli da rade, jednak czasami po prostu trzeba. amory sa ok bo bylo tak od nowosci. kolo wcale sie nie odrywa, tylko tak jak napisalem zmniejsza sie jego przyczepnosc z asfaltem, przez ulamek sekundy nieco podnosi sie, jednak caly czas stycznosc z asfaltem posiada, tylko, ze ta stycznosc jest mniejsza (chyba ze najedziesz na jakas hope z duza predkoscia to wtedy stycznosci miec nie bedzie, ale ja czegos takiego zdecydowanie nie praktykuje)
Zapisane
serek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '00 1.9 TDI 90 KM

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 28.04.2008, 23:29:47 - NIEPRZECZYTANA »

optycznie: zobacz jakie masz serwo ze zwykłą rurką to nie masz ABSu jezeli jest to sześcian z podłączonymi kablami to masz, wtedy też powina się przy uruchamianiu zapalać na chwilę kontrolka
fizyczna ostro zahamuj jak zacznie pulsować pedał hamulca to masz

A gdzie tego serwo szukać bo też chciałbym się upewnić co do tego czy mam ABS czy nie, a nawet nie wiem gdzie jest te serwo!!!
Zapisane

Cordoba '00 1.9 TDI 90 KM
karambus
Gość



« Odpowiedz #22 - Wtorek, 29.04.2008, 08:44:11 - NIEPRZECZYTANA »

jak podniesiesz maske to po prawej stronie przy ściance grodziowej jest bęben ze zbiorniczkiem jeżeli jest tam aluminiowa kostka(ok 10x10cm) i wychodzi z niej wiąska kabli to masz ABS jak jest bęben tylko ze zbiokniczkiem bez kabli to lipa
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 29.04.2008, 09:07:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: karambus
jest tam aluminiowa kostka(ok 10x10cm) i wychodzi z niej wiąska kabli
i 6 przewodów hydraulicznych.
Zapisane

serek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '00 1.9 TDI 90 KM

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 05.05.2008, 00:34:32 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdziłem, mam kostke od ABS pod maska, wiec jest ABS, hmm... tylko nie wiem czy działa, bo kontrolka raczej żadna mi sie nie zapala podczas uruchamiania silnika, a jak hamuje tez zadych ruchow pedalu hamulca nie czuje (moze za lekko hamuje albo na plaskiej powierzchni.... nie wiem)
prosze mi napisac jak wyglada kontrolka od ABS, ktora zaswieca sie na chwile podczas uruchamiania silnika (czy to jest taki zygzak?) i w ktorym miejscu jest na desce, ewentualnie przy jakiej kontrolce i czy musi sie zaswiecac przy uruchamianiu silnika czy nie koniecznie?
w sumie to w nosie mam ten ABS bo dobrze mi jak jest, ale chcialbym wiedziec czy on mi dziala czy nie
a auto mam od niedawna dlatego sorki za tak glupie pytania
pozdro
Zapisane

Cordoba '00 1.9 TDI 90 KM
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 05.05.2008, 05:57:40 - NIEPRZECZYTANA »

Po włączeniu zapłonu powinna się zapalić na kilka sekund. Jest w zestawie kontrolek między zegarami, kolor żółty z napisem ABS.
Może jest spalona.
Aby sprawdzić ABS musisz doprowadzić do zablokowania kół. Jeśli uda się to coś jest nie tak. Spróbuj na jakiejś śliskiej drodze, np w piasku, czy błocie, lub mokrej trawie.
Tylko, żebyś nie musiał potem do blacharza.
Zapisane

Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 05.05.2008, 07:08:20 - NIEPRZECZYTANA »

To czy masz ABS wogule, to zobacz czy masz czujniki ABS w kołach (kabelek). Jak teraz chcesz sprawdziś czy układ ABS działa poprawnie to możesz pójść kabelkiem do końca tegoż kabelka i rozpiąć go na wtyczce. W tym momencie, jak układ działa poprawnie pod względem elektrycznym powinna zapalić się kontrolka ABS (chyba żę żarówka spalona). Możesz tak zrobić dla każdego czujnika z osobna. Będziesz miał pewność że czujniki dobre. Warunek. Dobra żarówka w kontrolce.
Zapisane

stan
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 05.05.2008, 07:31:39 - NIEPRZECZYTANA »

ABS działa już przy kilku km/h jesli najedzie się jednymi kołami na piasek ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
hahaha Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba, 2001, 1,9Tdi 110Km

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 05.05.2008, 21:27:24 - NIEPRZECZYTANA »

Rozpędz się do 60km/h i depnij mocno na hamulec powinneś czuć wibracje na pedale.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Jak sprawdzić ABS
Skocz do: