+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.  (Przeczytany 64304 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #45 - Wtorek, 03.08.2010, 11:09:09 - NIEPRZECZYTANA »

Przy okazji...
Podawalem wyzej link z allegro przedstawiajacy srodek do czyszczenia EGR i kierownic turbiny.Mimo Waszych wypowiedzi postanowilem jednak zaryzykowac i przetestowac to cudo (w koncu kto nie sprawdzi ten nie wie) i wiecie co?  - Dalo rade  faja  Fakt ze wpsikalem tam pol flaszki na dwa ,trzy razy ,ale kosztem niecalych 50zl uporalem sie z tym irytujacym syfem. Swietne rozwiazanie dla kogos ,kto ma niewielkie doswiadczenie jak ja  :P
Zapisane
pestkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km

« Odpowiedz #46 - Niedziela, 12.12.2010, 11:03:29 - NIEPRZECZYTANA »

Hejka.Dawno nic na forum nie pisałem.Ale czesto zaglądam. :)

Problem.
Mianowicie wziąłem sie za czyszczenie turbo w aucie.Wiedziałem że bedzie ciężko ze srubami ale nie przypuszczałem że az tak. :-\ .Najgożej przy rozpolowieniu turbo.Śruby które łączą część zimną z ciepłą(chyba tak to moge nazwać) nie ustapiły.
Turbo moczyłem ze 2 dni w ropie i niccc.W końcu je obciąłem.Rozpołowiłem turbawke.
Sruby tj pozostałości po nich odkręciłem dzieki spawarce. Pomogło przyspawanie nakrętek i uzycie "morsa".

Teraz pytanie jakie powinny tam być uzyte nowe śrubki? Może mnie ktoś nakierować ?

zdjęcie pokazuje o które mi chodzi...

Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #47 - Niedziela, 12.12.2010, 12:07:14 - NIEPRZECZYTANA »

jak odkrecałeś tym oczkiem to się nie dziwie ze nie pusciły.. ja wbijałem nasadkę, wchodzi lekko pod kątem ale masz pewność że raczej puszczą. śrubki w aso albo w castoramie nię pamiętam rozmiaru, ale moze choc jedną udało Ci suę wykrecić całą to sobie dobierz.. jak były od oryginału to możliwe że na kleju dlatego nie chciały puścić  
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #48 - Niedziela, 12.12.2010, 14:24:06 - NIEPRZECZYTANA »

M6 klasy 8.8 lub10.9. Nie wkładaj tam zwykłych.
Co do kleju to mam zupełnie odmienne zdanie. Zastosowanie odpowiedniego środka znacznie ułatwia odkręcanie śrub. Nie występuje korozja i zapiekanie. Tylko trzeba to robić z głową.
Zapisane

pestkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km

« Odpowiedz #49 - Niedziela, 12.12.2010, 14:45:04 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris; dzieki właśnie chodziło mi o klasę śrub.
Nie wiem na czym one były skręcone.Ale tak jak pisze odrdzewiacze,wd40 i 2 dni w ropie nie pomogło.Próbowałem dorobic nasadki,piłowałem klucze itd.Dopiero spawarka pomogła.Takie to małe śrubki a takie dożarte  >:( .

A wkręcić je na paście ceramicznej?Czy bez niczego? Bo różne sa opinie.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #50 - Niedziela, 12.12.2010, 16:12:25 - NIEPRZECZYTANA »

Ja wkręcałem na miedzianej, a właściwie miedziano alumimiowej. Wytrzymuje większe temp niż miedziak. Czymś podobnym smarują świece żarowe i wtryski przy wkładaniu.
Zapisane

krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #51 - Piątek, 04.01.2013, 22:07:56 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
ja chcę dodać coś dla potomnych użytkowników diesli z turbinkami. Przez prawie rok jeźdźiłem swoim autkiem z efektem TURBO SURGE - odgłosy jak niżej na filmach:
http://www.youtube.com/watch?v=NGP01SH9aoo
http://www.youtube.com/watch?v=WBJxXwhjnnw

Co się naczytałem na forach. Jednym pomagało czyszczenie, inni szli od razu do turbiniarzy i Ci mówili, że się kończy. I niby się okazywało, że brudne były, ale też krzywe wałki wirnika, uszkodzone koła kopresji itp itd.
Ale ja proponuję zaoszczedzić trochę kaski i wyczyścić część gorącą. U mnie autko niby leciało 200km/h, ale szło to wolniej niż wcześniej. A to szorowanie (efekt SURGE) był denerwujący. Po czyszczeniu (nagaru było bardzo mało) autko śmiga jak ta lala  ;D  :ok:  :pub:  Ale kierowniczki były tak zablokowane, że chodziły w środkowym zakresie swojego ruchu. Polecam. Zamiast wydanych 1000 PLN nawet do 1500 PLN za niby regenerację dałem 300 PLN za wyciągnięcie, czyszczenie i założenie.
Pozdrawiam.
Zapisane

spider Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Goleniów
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #52 - Poniedziałek, 07.01.2013, 23:03:46 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie oddałem dziś auto do mechanika z tym problem + szarpanie podczas jazdy, ostatnio to już nawet na "4" biegu.
Zobaczymy co powiedzą. Turbo wcześniej było czyszczone w garażu ale po paru tyś km pojawił się ten dźwięk... Jak nie zapomnę podzielę się wrażeniami po odbiorze ;)
Zapisane

krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #53 - Wtorek, 08.01.2013, 06:35:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: spider
Właśnie oddałem dziś auto do mechanika z tym problem + szarpanie podczas jazdy, ostatnio to już nawet na "4" biegu.
Jeżeli chodzi Ci o taką jakby "czkawkę", jaką dostaje auto w czasie przyspieszania, to u mnie też to było. Nie ważne na jakim biegu. Podczas delikatnego przyspieszania to się działo. Jak mu wcisnąłem od razu do dechy, nie było tak źle. A po czyszczeniu jak ręką odjął  :ok:
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 08.01.2013, 06:37:13 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #54 - Wtorek, 08.01.2013, 09:28:07 - NIEPRZECZYTANA »

Takie szarpanie przy przyspieszaniu to może być nastawnik do czyszczenia.
Zapisane

spider Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Goleniów
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #55 - Wtorek, 08.01.2013, 17:55:15 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli chodzi Ci o taką jakby "czkawkę", jaką dostaje auto w czasie przyspieszania, to u mnie też to było. Nie ważne na jakim biegu. Podczas delikatnego przyspieszania to się działo. Jak mu wcisnąłem od razu do dechy, nie było tak źle. A po czyszczeniu jak ręką odjął  :ok:
U mnie też przy delikatnym przyspieszaniu było najbardziej odczuwalne ale jak mu wcisnąłem podczas tego dławienia to dopiero się działo... Jak by na 3 cylindry chodził i trzęsło całą budą  :o
Takie szarpanie przy przyspieszaniu to może być nastawnik do czyszczenia.
Najpierw trzeba ogarnąć turbo a później będziemy szukać dalej  :evil:
Na chwilę obecną wiem że był a mocno zasyfiona.
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
Skocz do: