Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
3
[
4
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic. (Przeczytany 64304 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
hudy85
Użytkownik
Offline
Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #45 -
Wtorek, 03.08.2010, 11:09:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Przy okazji...
Podawalem wyzej link z allegro przedstawiajacy srodek do czyszczenia EGR i kierownic turbiny.Mimo Waszych wypowiedzi postanowilem jednak zaryzykowac i przetestowac to cudo (w koncu kto nie sprawdzi ten nie wie) i wiecie co? - Dalo rade
Fakt ze wpsikalem tam pol flaszki na dwa ,trzy razy ,ale kosztem niecalych 50zl uporalem sie z tym irytujacym syfem. Swietne rozwiazanie dla kogos ,kto ma niewielkie doswiadczenie jak ja
Zapisane
pestkos
Użytkownik
Offline
Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #46 -
Niedziela, 12.12.2010, 11:03:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hejka.Dawno nic na forum nie pisałem.Ale czesto zaglądam.
Problem.
Mianowicie wziąłem sie za czyszczenie turbo w aucie.Wiedziałem że bedzie ciężko ze srubami ale nie przypuszczałem że az tak.
.Najgożej przy rozpolowieniu turbo.Śruby które łączą część zimną z ciepłą(chyba tak to moge nazwać) nie ustapiły.
Turbo moczyłem ze 2 dni w ropie i niccc.W końcu je obciąłem.Rozpołowiłem turbawke.
Sruby tj pozostałości po nich odkręciłem dzieki spawarce. Pomogło przyspawanie nakrętek i uzycie "morsa".
Teraz pytanie jakie powinny tam być uzyte nowe śrubki? Może mnie ktoś nakierować ?
zdjęcie pokazuje o które mi chodzi...
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #47 -
Niedziela, 12.12.2010, 12:07:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
jak odkrecałeś tym oczkiem to się nie dziwie ze nie pusciły.. ja wbijałem nasadkę, wchodzi lekko pod kątem ale masz pewność że raczej puszczą. śrubki w aso albo w castoramie nię pamiętam rozmiaru, ale moze choc jedną udało Ci suę wykrecić całą to sobie dobierz.. jak były od oryginału to możliwe że na kleju dlatego nie chciały puścić
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #48 -
Niedziela, 12.12.2010, 14:24:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
M6 klasy 8.8 lub10.9. Nie wkładaj tam zwykłych.
Co do kleju to mam zupełnie odmienne zdanie. Zastosowanie odpowiedniego środka znacznie ułatwia odkręcanie śrub. Nie występuje korozja i zapiekanie. Tylko trzeba to robić z głową.
Zapisane
pestkos
Użytkownik
Offline
Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #49 -
Niedziela, 12.12.2010, 14:45:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
KKKKris; dzieki właśnie chodziło mi o klasę śrub.
Nie wiem na czym one były skręcone.Ale tak jak pisze odrdzewiacze,wd40 i 2 dni w ropie nie pomogło.Próbowałem dorobic nasadki,piłowałem klucze itd.Dopiero spawarka pomogła.Takie to małe śrubki a takie dożarte
.
A wkręcić je na paście ceramicznej?Czy bez niczego? Bo różne sa opinie.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #50 -
Niedziela, 12.12.2010, 16:12:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja wkręcałem na miedzianej, a właściwie miedziano alumimiowej. Wytrzymuje większe temp niż miedziak. Czymś podobnym smarują świece żarowe i wtryski przy wkładaniu.
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #51 -
Piątek, 04.01.2013, 22:07:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
ja chcę dodać coś dla potomnych użytkowników diesli z turbinkami. Przez prawie rok jeźdźiłem swoim autkiem z efektem TURBO SURGE - odgłosy jak niżej na filmach:
http://www.youtube.com/watch?v=NGP01SH9aoo
http://www.youtube.com/watch?v=WBJxXwhjnnw
Co się naczytałem na forach. Jednym pomagało czyszczenie, inni szli od razu do turbiniarzy i Ci mówili, że się kończy. I niby się okazywało, że brudne były, ale też krzywe wałki wirnika, uszkodzone koła kopresji itp itd.
Ale ja proponuję zaoszczedzić trochę kaski i wyczyścić część gorącą. U mnie autko niby leciało 200km/h, ale szło to wolniej niż wcześniej. A to szorowanie (efekt SURGE) był denerwujący. Po czyszczeniu (nagaru było bardzo mało) autko śmiga jak ta lala
Ale kierowniczki były tak zablokowane, że chodziły w środkowym zakresie swojego ruchu. Polecam. Zamiast wydanych 1000 PLN nawet do 1500 PLN za niby regenerację dałem 300 PLN za wyciągnięcie, czyszczenie i założenie.
Pozdrawiam.
Zapisane
spider
Użytkownik
Offline
Skąd: Goleniów
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #52 -
Poniedziałek, 07.01.2013, 23:03:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Właśnie oddałem dziś auto do mechanika z tym problem + szarpanie podczas jazdy, ostatnio to już nawet na "4" biegu.
Zobaczymy co powiedzą. Turbo wcześniej było czyszczone w garażu ale po paru tyś km pojawił się ten dźwięk... Jak nie zapomnę podzielę się wrażeniami po odbiorze
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #53 -
Wtorek, 08.01.2013, 06:35:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: spider
Właśnie oddałem dziś auto do mechanika z tym problem + szarpanie podczas jazdy, ostatnio to już nawet na "4" biegu.
Jeżeli chodzi Ci o taką jakby "czkawkę", jaką dostaje auto w czasie przyspieszania, to u mnie też to było. Nie ważne na jakim biegu. Podczas delikatnego przyspieszania to się działo. Jak mu wcisnąłem od razu do dechy, nie było tak źle. A po czyszczeniu jak ręką odjął
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 08.01.2013, 06:37:13 wysłane przez krumi1978
»
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #54 -
Wtorek, 08.01.2013, 09:28:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Takie szarpanie przy przyspieszaniu to może być nastawnik do czyszczenia.
Zapisane
spider
Użytkownik
Offline
Skąd: Goleniów
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
«
Odpowiedz #55 -
Wtorek, 08.01.2013, 17:55:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: krumi1978 Wtorek, 08.01.2013, 06:35:59
Jeżeli chodzi Ci o taką jakby "czkawkę", jaką dostaje auto w czasie przyspieszania, to u mnie też to było. Nie ważne na jakim biegu. Podczas delikatnego przyspieszania to się działo. Jak mu wcisnąłem od razu do dechy, nie było tak źle. A po czyszczeniu jak ręką odjął
U mnie też przy delikatnym przyspieszaniu było najbardziej odczuwalne ale jak mu wcisnąłem podczas tego dławienia to dopiero się działo... Jak by na 3 cylindry chodził i trzęsło całą budą
Cytat: KKKKris Wtorek, 08.01.2013, 09:28:07
Takie szarpanie przy przyspieszaniu to może być nastawnik do czyszczenia.
Najpierw trzeba ogarnąć turbo a później będziemy szukać dalej
Na chwilę obecną wiem że był a mocno zasyfiona.
Zapisane
Strony:
1
2
3
[
4
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Demontaż Turbo z TDI i czyszczenie kierownic.
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...