Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Rozrząd (głównie silnik ALM)
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Rozrząd (głównie silnik ALM) (Przeczytany 17431 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
efmk
Master Of Silence
Użytkownik
Offline
Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #15 -
Poniedziałek, 29.06.2009, 13:25:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Różna jest szkoła jazdy. Ja przy 90kkm wymieniałem wszystko, łącznie z pompą wody. Jeśli gdzieś "po drodze" zacznie Ci cieknąć, to może być problem - zabawa w mechanika raz jeszcze, albo kolejna wydana w serwisie kasa... Teoretycznie bez bólu pompa powinna wytrzymać Ci 90kkm, niektórzy twierdzą że więcej... Rozrząd generalnie wymienia się co ok. 60kkm...
Tak więc na Twoim miejscu nie czekałbym tylko wymienił cały komplecik.
Zapisane
_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #16 -
Poniedziałek, 29.06.2009, 13:29:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja mam ALMa z 1999 roku i pompa bez wycieku wytrzymała mi do zeszłego tygodnia , w sumie 250 kkmów.
Mam jednak wrażenie ze te Seaty były wykonane solidniej , a po 1999 roku zaczeły sie modyfikacje.
Trudno jednak byc wrózka w tym przypadku .
ja zaryzykowałem i nie wymieniałem pompy przez 3 wymiany paska.
Teraz tez jej nie słychać ale cos ciekło.
Silnik pójdzie do wymiany razem z nią
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #17 -
Poniedziałek, 29.06.2009, 14:18:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
100zł na pompę wodną to dużo? Co jest kłopotliwego w wymianie pompy wodnej? Spuszczenie płynu z układu? Odkręcenie 2 śrub? Nie bardzo rozumiem
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Witex1
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #18 -
Poniedziałek, 29.06.2009, 19:34:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam Panie i Panów
Nadeszła pora, że i mnie należałoby wymienić rozrząd. Silnik AEX. Poprzednim razem zleciłem wymianę w ASO, teraz chciałbym zrobić sam, w związku z tym mam kilka pytań dotyczących podejścia do zadania. 1. Nie mam kanału, czy należy zdjąć prawe przednie koło? 2. Czy należy zdjąć krótką osłonę plastykową paska klinowego, całkowitej osłony pod silnikiem u mnie nie było ? 3. Przy wymianie pompy "wody"należy ją kleić jakimś wynalazkiem czy wystarczy sama uszczelka O-ring która się na nowej znajduje? Jeśli komuś z Państwa, kto sam zmieniał rozrząd odpowiedzi nie sprawią kłopotu to byłbym wdzięczny za informację.
Pozdrawiam !
Zapisane
Witex1
Seat Cordoba 1.4 AEX '97
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #19 -
Poniedziałek, 29.06.2009, 19:44:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak się postarasz, odkręcisz koło pasowe z góry, osłony musisz zdjąć, koła nie ma potrzeby ściągać, warto wykręcić świece, żeby lekko się wał kręcił przy ustawianiu na znaki i po zmianie kontrolny obrót. Znaki na wale i na wałku są widoczne, pompę osadzasz tylko na oringu dołączonym do pompy, zalezy też jaką kupisz, bo niektóre firmy oringów nie dają.
Ja jak wysyłam części, wszystko jest w pudełku, oringi, śruby, nakrętki itd.
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Witex1
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #20 -
Wtorek, 14.07.2009, 17:26:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Leemarvin na Tobie można polegać. Jeszcze raz dziękuję za info. Co do pompy wody to chyba w ubiegłym roku radziłeś mi abym brał firmy Hepu, i taką właśnie wziąłem. Uszczelka O-ring gumowa jest w zestawie, śrub żadnych nie ma ale to są zwykłe śruby więc ich brak problemu nie stwarza. Pozdrawiam.
Napisano: Poniedziałek, 29.06.2009, 21:18:46
Witam Panów.
Dziś zrobiłem podejście do wymiany rozrządu wraz z pompą w moim silniku AEX i niestety utknąłem. Za cara Mikołaja nie mogę odkręcić tych imbusów 6 na kole pasowym wału. Podszedłem uczciwiej do tematu i oczywiście pierwsza już urwana. Na moje szczęście równo na łbie odpadła. Myślę, że po nawierceniu da się ją jakoś wykręcić. W tym miejscu mam pytanie do znawców lub posiadaczy etki, jaka to jest śruba? Poza tym zostały jeszcze trzy, co do których mam nijakie lęki przed ich szarpaniem. I tu znowu mam pytanie a właściwie gorącą prośbę. Poradźcie coś Waszmościowie jak to g...o odkręcić co by ponownie nie urwać.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi bądź jakoweś mechaniczne patenty.
Zapisane
Witex1
Seat Cordoba 1.4 AEX '97
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #21 -
Wtorek, 14.07.2009, 17:45:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja bym jednak ponownie zabrał się za śruby bo tej nawiercanej ciezko bedzie ruszyc jako pierwszą więc ruszałbym czym innym, może warto dziś popsikać jakimś specyfikiem, ewentualnie zalać colą z lidla i próbować jutro
a może tu coś znajdziesz albo jakiś pomysł CI zaświta:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6930.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10156.0
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #22 -
Wtorek, 14.07.2009, 22:20:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
A może warto najpierw stuknąć kilka razy z umiarem młotkiem w torxa włożonego w każdą ze śrub?
W dobrą stronę kręcisz?
Śruby to M8x12 tylko utwardzane, wytrzymałości chyba 10.9 jesli dobrze pamiętam, więc w tym miejscu gratuluję siły w rękach
Numer tej śruby to: N 0147067, więc przypadkiem nie wkręć zwykłej ze "stalowego".
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Witex1
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Odp: Rozrząd (głównie silnik ALM)
«
Odpowiedz #23 -
Niedziela, 19.07.2009, 19:46:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Na wstępie chciałem przeprosić za namolność w temacie wymiany rozrządu, ale ja robię to tylko z "doskoku" parę minut dziennie i to jak mam czas. Jeździć mam czym i nic mie nie goni a innych spraw multum. Śruby pozostałe na kole pasowym udało się odkręcić. Z tą urwaną był problem ale w końcu udało się. Mały meselek + 250g młoteczek i powolutku poszła. Dla informacji, nowy komplet śrubek w ASO 4,80 zł. Kolejny problem jaki dostrzegam na tym etapie to, jakim sposobem zablokować koło wału rozrządu? U mnie śruba ma łeb 24mm, sądząc z poprzedniego problemu to pewno przykręcana była w serwisie udarem, czyli na max. Sposobem opisanym w "poradniku" nie mam szans. Nasadka założona na śrubę trzymającą wewnętrzną osłonę rozrządu poprostu wypada. Ten typ blokady może jest i dobry dla kogoś kto sam ręcznie dokręcał.
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 19.07.2009, 21:06:53 wysłane przez Witex1
»
Zapisane
Witex1
Seat Cordoba 1.4 AEX '97
Strony:
1
[
2
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Rozrząd (głównie silnik ALM)
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...