+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Rozrząd (głównie silnik ALM)
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozrząd (głównie silnik ALM)  (Przeczytany 17431 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 29.06.2009, 13:25:35 - NIEPRZECZYTANA »

Różna jest szkoła jazdy. Ja przy 90kkm wymieniałem wszystko, łącznie z pompą wody. Jeśli gdzieś "po drodze" zacznie Ci cieknąć, to może być problem - zabawa w mechanika raz jeszcze, albo kolejna wydana w serwisie kasa... Teoretycznie bez bólu pompa powinna wytrzymać Ci 90kkm, niektórzy twierdzą że więcej...  Rozrząd generalnie wymienia się co ok. 60kkm...
Tak więc na Twoim miejscu nie czekałbym tylko wymienił cały komplecik.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 29.06.2009, 13:29:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam ALMa z 1999 roku i pompa bez wycieku wytrzymała mi do zeszłego tygodnia , w sumie 250 kkmów.
Mam jednak wrażenie ze te Seaty były wykonane solidniej , a po 1999 roku zaczeły sie modyfikacje.
Trudno jednak byc wrózka w tym przypadku .
ja zaryzykowałem i nie wymieniałem pompy przez 3 wymiany paska.
Teraz tez jej nie słychać ale cos ciekło.
Silnik pójdzie do wymiany razem z nią ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 29.06.2009, 14:18:29 - NIEPRZECZYTANA »

100zł na pompę wodną to dużo? Co jest kłopotliwego w wymianie pompy wodnej? Spuszczenie płynu z układu? Odkręcenie 2 śrub? Nie bardzo rozumiem :-\
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Witex1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 29.06.2009, 19:34:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Panie i Panów
Nadeszła pora, że i mnie należałoby wymienić rozrząd. Silnik AEX. Poprzednim razem zleciłem wymianę w ASO, teraz chciałbym zrobić sam, w związku z tym mam kilka pytań dotyczących podejścia do zadania. 1. Nie mam kanału, czy należy zdjąć prawe przednie koło? 2. Czy należy zdjąć krótką osłonę plastykową paska klinowego, całkowitej osłony pod silnikiem u mnie nie było ? 3. Przy wymianie pompy "wody"należy ją  kleić jakimś wynalazkiem czy wystarczy sama uszczelka O-ring która się na nowej znajduje? Jeśli komuś z Państwa, kto sam zmieniał rozrząd odpowiedzi nie sprawią kłopotu to byłbym wdzięczny za informację.
Pozdrawiam !
Zapisane

Witex1
Seat Cordoba 1.4 AEX '97
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 29.06.2009, 19:44:33 - NIEPRZECZYTANA »

Jak się postarasz, odkręcisz koło pasowe z góry, osłony musisz zdjąć, koła nie ma potrzeby ściągać, warto wykręcić świece, żeby lekko się wał kręcił przy ustawianiu na znaki i po zmianie kontrolny obrót. Znaki na wale i na wałku są widoczne, pompę osadzasz tylko na oringu dołączonym do pompy, zalezy też jaką kupisz, bo niektóre firmy oringów nie dają.
Ja jak wysyłam części, wszystko jest w pudełku, oringi, śruby, nakrętki itd.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Witex1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 14.07.2009, 17:26:40 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Leemarvin na Tobie można polegać. Jeszcze raz dziękuję za info. Co do pompy wody to chyba w ubiegłym roku radziłeś mi abym brał firmy Hepu, i taką właśnie wziąłem. Uszczelka O-ring gumowa jest w zestawie, śrub żadnych nie ma ale to są zwykłe śruby więc ich brak problemu nie stwarza. Pozdrawiam.

Napisano: Poniedziałek, 29.06.2009, 21:18:46


Witam Panów.
Dziś zrobiłem podejście do wymiany rozrządu wraz z pompą w moim silniku AEX i niestety utknąłem. Za cara Mikołaja nie mogę odkręcić tych imbusów 6 na kole pasowym wału. Podszedłem uczciwiej do tematu i oczywiście pierwsza już urwana. Na moje szczęście równo na łbie odpadła. Myślę, że po nawierceniu da się ją jakoś wykręcić. W tym miejscu mam pytanie do znawców lub posiadaczy etki, jaka to jest śruba? Poza tym zostały jeszcze trzy, co do których mam nijakie lęki przed ich szarpaniem. I tu znowu mam pytanie a właściwie gorącą prośbę. Poradźcie coś Waszmościowie jak to g...o odkręcić co by ponownie nie urwać.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi bądź jakoweś mechaniczne patenty.
Zapisane

Witex1
Seat Cordoba 1.4 AEX '97
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 14.07.2009, 17:45:47 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym jednak ponownie zabrał się za śruby bo tej nawiercanej ciezko bedzie ruszyc jako pierwszą więc ruszałbym czym innym, może warto dziś popsikać jakimś specyfikiem, ewentualnie zalać colą z lidla i próbować jutro
a może  tu coś znajdziesz albo jakiś pomysł CI zaświta:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6930.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10156.0
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 14.07.2009, 22:20:47 - NIEPRZECZYTANA »

A może warto najpierw stuknąć kilka razy z umiarem młotkiem w torxa włożonego w każdą ze śrub?
W dobrą stronę kręcisz? :eye:
Śruby to M8x12 tylko utwardzane, wytrzymałości chyba 10.9 jesli dobrze pamiętam, więc w tym miejscu gratuluję siły w rękach :eye:
Numer tej śruby to: N 0147067, więc przypadkiem nie wkręć zwykłej ze "stalowego".
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Witex1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 19.07.2009, 19:46:56 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Na wstępie chciałem przeprosić za namolność w temacie wymiany rozrządu, ale ja robię to tylko z "doskoku" parę minut dziennie i to jak mam czas. Jeździć mam czym i nic mie nie goni a innych spraw multum. Śruby pozostałe na kole pasowym udało się odkręcić. Z tą urwaną był problem ale w końcu udało się. Mały meselek + 250g młoteczek i powolutku poszła. Dla informacji, nowy komplet śrubek w ASO 4,80 zł. Kolejny problem jaki dostrzegam na tym etapie to, jakim sposobem zablokować koło wału rozrządu? U mnie śruba ma łeb 24mm, sądząc z poprzedniego problemu to pewno przykręcana była w serwisie udarem, czyli na max. Sposobem opisanym w "poradniku" nie mam szans. Nasadka założona na śrubę trzymającą wewnętrzną osłonę rozrządu poprostu wypada. Ten typ blokady może jest i dobry dla kogoś kto sam ręcznie dokręcał.
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 19.07.2009, 21:06:53 wysłane przez Witex1 » Zapisane

Witex1
Seat Cordoba 1.4 AEX '97
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Rozrząd (głównie silnik ALM)
Skocz do: