+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» po montażu LPG padła cewka...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: po montażu LPG padła cewka...  (Przeczytany 5069 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pawel_lom
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba vario 2002 1.6 ALM

« Piątek, 29.08.2008, 18:34:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Jest tak sprawa po kilku dniach od montażu LPG padła cewka (była jeszcze od nowości).
Instalacja sekwencja BRC, silnik 1.6 ALM75 KM, 6 lat, 160 tyś przebiegu.

W czasie instalacji gazu padły też przewody zapłonowe, po zdjęciu i ich założeniu auto już przerywało... teraz założone są  BREMI 989. Przewody też były od nowości...

Jakiś związek może być między tą padniętą cewką, a gazownikami ? Co do kabli to się im nie dziwię, były jeszcze fabryczne.

Aha za kable wołają ok 150, a za cewkę 250 zł. za fabryczną, czy może lepiej BERU zamiast tej fabrycznej dać ?

pozdrawiam,
Zapisane
Wojtach Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI

« Odpowiedz #1 - Piątek, 29.08.2008, 18:40:11 - NIEPRZECZYTANA »

Generalnie kable i cewka na gazie dostają bardziej po tyłku, przy 160 tys. czas na wymianę kabli...z gazem czy bez gazu.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #2 - Piątek, 29.08.2008, 19:34:41 - NIEPRZECZYTANA »

związek ma taki, że temp spalania gazu jest dużo większa od temp spalania paliwa,
dlatego przy zakładaniu instalki lpg poleca się wymienić te rzeczy do kabli i cewki dorzuć palec i kopułke koszt razem jakies 60pln..
całość polecam Beru ceny i jakość bardzo przystępne i dobre, ewentualnie bosch ale bedzie drożej.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Piątek, 29.08.2008, 20:12:55 - NIEPRZECZYTANA »

Energia zgromadzona w cewce musi mieć ujście. Jak kable dostały przerwy to przebiło w cewce  :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Piątek, 29.08.2008, 21:43:25 - NIEPRZECZYTANA »

ma to zwiazek z zalozeniem gazu ale mozliwy jest tez blad mechanikow :-X
cos spore awarie jak na poczatek
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pawel_lom
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba vario 2002 1.6 ALM

« Odpowiedz #5 - Piątek, 29.08.2008, 22:30:49 - NIEPRZECZYTANA »

coś mi się wydaje że cewka to poszła po tym jak przewód od świecy był nie tak założony (nie nachodził jakby do końca), auto szarpało, a iskra przeskakiwała z końcówki kabla do świecy....

a temperatura spalania z cewką to raczej nic wspólnego nie ma, cewka nie wiem co jest spalane....
« Ostatnia zmiana: Piątek, 29.08.2008, 22:45:21 wysłane przez pawel_lom » Zapisane
Wojtach Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI

« Odpowiedz #6 - Sobota, 30.08.2008, 00:29:45 - NIEPRZECZYTANA »

a na marginesie czytałem gdzieś, że ALM nie lubi zbytnio instalacji gazowych, może Gruby się wypowie coś  w temacie, on posiada ALM z gazem.
Zapisane
Lagus Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Piekary Śląskie
Samochód: Cordoba SX '96 1.6

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 04.09.2008, 09:27:35 - NIEPRZECZYTANA »

Mam podobny problem jak pawel_lom.. Z tym ze jeszcze na warsztacie zostala uszkodzona cewka, kable wymienili, na dodatek jeszcze komputer uszkodzili i sami nie wiedza co do konca mu jest.. Oni oczywiscie jak twierdza ze ich instalacja nie miala wiekszego wplywu na te uszkodzenia itd, ze u nich jest wsio ok.. Teraz siedza.. deb... (sory) od poniedzialku przy moim aucie i go robia, a raczej usiluja..
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 04.09.2008, 18:11:52 - NIEPRZECZYTANA »

Krytyczna jest sytuacja kiedy jest przerwa na obwodzie VN. Wtedy ikskra nie ma gdzie przeskoczyć a nagromadzona energia może spowodować przebicie w cewce i cofniecie się VN do obwodów niskiego napięcia i komputera.
Dlatego nie można "kotłować" auta jak nie zapala w nieskonczonośc jesli jest ryzyko uszkodzenia lub nie podpiecia kabli VN.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» po montażu LPG padła cewka...
Skocz do: