+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» silnik gasnie po odpieciu akumulatora
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: silnik gasnie po odpieciu akumulatora  (Przeczytany 17872 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #15 - Środa, 06.06.2007, 12:04:48 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli normalnie aku daje Ci 11.5-12.5V a po odpaleniu miernik (przyłożony chociazby do aku) podaje więcej to znaczy, że takie jest właśnie napięcie ładowania. Jakby dalej zostało te 12V to znaczy że regulator podaje a wtedy oznaczałoby to nie mniej nie więcej jak to, że nie mieści się już w zalecanych granicach - bodajże 13.8 - 14.4
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #16 - Środa, 06.06.2007, 13:04:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "petro_m"
a nie pomyśleliście że aby sprawdzić prawidłowe ładowanie (napięcie i prąd z alternatora ) potrzebne jest odpięcie akumulatora i sprawdzenie jaki prąd i napięcie podaje


Nic bardziej błędnego. Nawet jesli aku jest padnięty to kasuje przepięciaa w instaalaacji ponieważ ma i tak mniejsze Rw niz inne odbiorniiki.
W autach naaszpikowaanych elektroniką taakich rzeczy sie nie robi.

Żeby sprawdzic czy aku jest ładowany wysarczy podpiąć UM-ke i sprawdzic napięcie  czy jest wiiększe od 12 V najlepiiej 13,8-14,4.
mozna dodatkowo właczyć swiatła.

Urzadzenia elektroniczne  ABS, komp, radio drogie są i szkoda je załaatwic w taki sposób.
 :!:  :!: Jesli tak ktoś robi to na własną odpowiedzialność i niech nie doradza tego innym :!:  :!:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #17 - Środa, 06.06.2007, 18:40:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Żeby sprawdzic czy aku jest ładowany wysarczy podpiąć UM-ke i sprawdzic napięcie czy jest wiiększe od 12 V najlepiiej 13,8-14,4.

Dokladnie. A nawet zmierzyc rano przed odpaleniem i po. Drugi pomiar powinien byc wyzszy. Jeszcze lepszym rozwiazaniem jest miernik cegowy.
Zapisane

p4sst00h
Gość



« Odpowiedz #18 - Środa, 06.06.2007, 20:23:41 - NIEPRZECZYTANA »

polecam UM3-a ... stary.. dobry... miernik uniwersalny... :) mysle ze kazdy elektronik/elektrotechnik uczyl sie o nim w szkole :)

odpinac akku.. bosz.. ludzie.. czy Wy nie kochacie swoich aut ?! co to za metoda... haha ?

przeciez KAZDY wie, ze napiecie mierzone miernikiem miedzy dwoma punktami, jest rowne WIEKSZEMU napieciu oczka miedzy tymi punktami !

a co za tym idzie... nie wazne czy macie akku, czy nie i tak miernik pokaze napiecie ladowania !

bosz.. Ci co odpinaja akku zeby to sprawdzic.. to naprawde im gratuluje.. pomyslu... i chyba wam oltazyk postawie w swoim miescie.... AMEN  :zakrecony:  :zakrecony:
Zapisane
ARKOW Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WARSZAWA
Samochód: Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))

« Odpowiedz #19 - Środa, 06.06.2007, 20:43:03 - NIEPRZECZYTANA »

Nieźli z Was kombinatorzy :ny: . Może niech ktoś wymontuje chłodnice przy pracującym silniku, albo może zbiornik paliwa.
Zapisane

Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))
e.jacek Mężczyzna
...teeen-tego...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: Ibiza 6K2 '00 1.9 AGP

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 07.06.2007, 05:04:34 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer, coś powiedział-powiedziałeś,ja się z tym zgadzam w całej rozciągłości,ale oczywiscie innym pozwalamy,na eksperymenty oczywiście-ich auta-ich pieniądze eeech... :hmm:    :pub:    :pub:
Zapisane

IBIZA ...A MRUCZY JAK PRAWDZIWA KOBIETA
-------------------------------------------------------
WSZELKIE POTRZEBNE ZEZWOLENIA
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 07.06.2007, 07:12:44 - NIEPRZECZYTANA »

no jakby ktos cos zepsuł to chetnie odkupie całe wspomaganie
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
staypumped Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 97, 1.0 AER

« Odpowiedz #22 - Środa, 14.05.2008, 18:21:51 - NIEPRZECZYTANA »

Moim zdaniem wystarczy tak jak ktos napisal pomiar napiecia na zaciskach akumulatora przy wlaczonym silniku zeby spradzic czy alternator z regulatorem napiecia sa sprawne powinno byc najlepiej 14V-14,4V (max14,8V). Jesli ktos koniecznie chcialby sprawdzic prad ladowania aku to najlepiej to zrobic miernikiem cegowym, zwyklego multimetru raczej nie da rady podlaczyc bo przy rozruchu akumulator daje z siebie te kilkaset A (zeby go nie spalic), a dopiero po rozruchu alternator zacznie ladowac i prad powinien spadnac do kilku amper . Co do zwierania klem po odlaczeniu aku to taki zabieg zpowoduje zwarcie i napewno porzadnie zaiskrzy, alternator i reg. napiecia moze sie uszkodzic .
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» silnik gasnie po odpieciu akumulatora
Skocz do: