Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czy to normalne - podstawa zespołu wtryskowego w IBIZIE  (Przeczytany 9293 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
romeo2
Gość



« Czwartek, 01.06.2006, 21:13:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Mam Problem z moim autkiem (IBIZA 1995r. silnik 1,4 b+g silnik ABD).
Ostatnio działo mi się coś takiego, że obroty mi falowały. Jak go zapaliłem i był całkiem zimny to równo chodził. Jak sie troche podgrzał to obroty falowały, dodawał sobie sam gazu (nawet do 3 tyś obr) itp. Przeczytałem gdzieś że trzeba wyczyścić przepustnicę. Kupiłem stosowny preparat i ją wyczyściłem na chodzącym silniku. Po zgaszeniu go jeszcze raz prysnołem preparatem na przepustnicę i zobaczyłem coś dziwnego - ten płyn wyciekał z pomiędzy obudowy przepustnicy a jej podstawy (ona jest chyba gumowa) od strony klawiatury. Tak chyba nie powinno być!!!! Dokończyłem jednak czyszczenie przepustnicy, założyłem filtr, zdjołem kleme z akumulatora na 0,5h po czym odpaliłem auto i poczekałem aż sie wentylator włączy. Obroty już nie falują jest wszystko niby ok (wolne obroty wahają się około 890 - 905 obr/min trochę chyba za dużo). ale ta podstawa gardzieli!!!!!

Tu moje pytanie. Czy powinna być jakaś luka pomiędzu gardzielą a jej podstawą?????? Czy ta uszczelka kwalifikuje sie do wymiany. Jeśli tak to ile takie coś kosztuje (Ta podstawa)i jak sie zabrać za jej wymianę??? Na co trzeba uważać itp. Jak to po kolei zrobić????
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 01.06.2006, 22:42:18 - NIEPRZECZYTANA »

Moze przepustnica jest niedokręcona.
Jakby tam był przpust to by Ci sie cuda z obrotami działy ,
bo by tamtedy silnik ssał "fałszywe powietrze.
Dokręć delikatnie ,z wyczuciem ,bo moze jak była zdejmowana przepustnica ,
to mechanik ją zapomniał dokręcić albo zrobił to za słabo .
...albo Ci się po prostu poluzowała.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
romeo2
Gość



« Odpowiedz #2 - Czwartek, 01.06.2006, 22:59:28 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedź.
Sprubuje dokręcić jak mówisz.
Tylko :
po pierwsze- rzeczywiście od jakiegoś czasu tak jakoś dziwnie mi świszcze w silniku jak by lewe powietrze zasysał.
po drugie - mam samochod już 4 lata. do przepustnicy nigdy sie nie dobierałem a mam ją dokręconą takimi zwykłymi śrubami na klucz 10-tkę. Takie powinny być orginalnie???? Czy ktoś tam coś kombinował.
po trzecie - jak polałem na zamkniętą przepustnice tym płynem do czyszczenia to tak jak pisałem po wyżej między przepustnicą a podstawą ten płyn wypłynoł - dosłownie. To nie to że sie to miejscs spociło - ten płyn sie wylał!!!!

Niby obroty się uspokoiły. Pojężdze tak trochę a jak będę miał wolną chwilkę to dokręcę.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Piątek, 02.06.2006, 06:01:32 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem czy rozmawiamy o tym samym
Przepustnica jest zamontowana na kolektorze ssącym ,
a na niej pucha filtru powietrza.
Do kolektora ssącego przymocowana jest srubami M10 na klucz 13.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
romeo2
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 02.06.2006, 12:36:26 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie to samo mam na myśli tylko między kolektorem ssącym a przepustnicą jest jeszczt tzw. podstawa (  jest to taka dość szeroka guma) i właśnie między tą podstawą a przepustnicą chyba jest prześwit. Jak się wymienia tą podstawę. Na co trzeba zwrócić uwagę???
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Piątek, 02.06.2006, 13:23:13 - NIEPRZECZYTANA »

Ta podstawa jest metalowo-gumowa. Mozliwe ze ulegla rozwarstwieniu - tak jak u mnie. Objawialo sie to lekkim falowaniem obrotow i swistem powietrza w silniku.
Najlepiej by bylo ja wyciagnac i poogladac czy nie ma dziur. Koszt tego to 70 - 100zl ja mialem problem z dostaniem tego od reki (trzeba bylo zamawiac)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
romeo2
Gość



« Odpowiedz #6 - Piątek, 02.06.2006, 13:29:38 - NIEPRZECZYTANA »

Jak to wyciągnąć (może tak krok po kroku co i jak zrobić). Przepustnica jest do tego przykręcona czy bezpośrednio do kolektora?? Dożo z tym roboty>>>
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Piątek, 02.06.2006, 14:10:27 - NIEPRZECZYTANA »

Odkreca sie 4 nakretki trzymajace obudowe filtra i wtrysk, zdejmuje wszystko z gory tej podstawy. Sama podstawa jest przykrecona do kolektora od dolu tez 4 srubami. 1-2h roboty

PS. Zmien silnik w profilu - napewno nie masz ABU !!!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
romeo2
Gość



« Odpowiedz #8 - Piątek, 02.06.2006, 14:53:35 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie filtr trzymają 3 śruby a przepustnica chyba przykręcona jest do tej podstawy  chyba 4 śrubami. Tak przynajmniej mi sie wydaje:) Co do silnika to masz rację - pomyłka.

A można tej podstawy narazie nie wymieniać tylko uszczelnić do okoła przepustnice siliconem????  bo na razie nie będę miał czasu sie bawić z wymianą.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Piątek, 02.06.2006, 15:03:08 - NIEPRZECZYTANA »

Tak 3 (idzie taki caly docisk blaszany). A pozniej 4 od wtrysku i jak sciagniesz to jeszcze 4 od podstawy. Lepiej tak nie uszczelniaj bo wciagnie ten silikon do silnika  :neutral:  Ja uszczelnialem tak ale z zewnatrz i jeszcze tego samoge dnia puscilo. Jezeli jest dziura to wymieniaj.
To chyba standardowe uszkodzenie  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #10 - Piątek, 02.06.2006, 20:53:45 - NIEPRZECZYTANA »

dokladnie wymien ta  podkladke  gumowo metalowa  u mnie tez kiedys pekla i auto  zwariowalo na wolnych obrotach  , wymiana  i po klopocie niema co tego rzezbic   zbytnio
Zapisane

Kossof
Gość



« Odpowiedz #11 - Niedziela, 04.06.2006, 21:01:18 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie do Joker. Sorry że w innym temacie.
Czytałem troche o Twoich przeróbkach, oglądałem fotki itd.
A czy nie dało sie u Ciebie wstawić mpi ? Od razu byś miał 75 km.  Sorry za może głupie pytanie. Pewnie trzeba by było tez zmienić głowicę. A może są jeszcze inne róznice.

Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czy to normalne - podstawa zespołu wtryskowego w IBIZIE
Skocz do: