Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak dostać sie do wentylatora nawiewu  (Przeczytany 85725 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
badu1910 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1.4 benzyna '97

« Odpowiedz #30 - Niedziela, 20.02.2011, 08:34:39 - NIEPRZECZYTANA »

W moim seacie problem z wentylatorem wyglądał następująco: Wentylator buczał po wjechaniu w dziurę. Na niższych stopniach nie chodził wcale. Okazało się, że pod maską mam pęknięta maskownicę filtra przeciwpyłkowego i przez to wlewała mi się woda do środka lecąc na wentylator. Z tego powodu padł opornik od wentylatora (ta płytka pod która go się podłącza) a wentylator umarł z powodu luzu na ośce silniczka. Wytarł się, przez co łopatki wentylatora miały spory luz i latały na boki jak zabawka "bączek" W ibize 97' pod nogami pasażera, po prawej jest okrągła wypukłość, wystarczy ją przekręcić a wentylator wypada sam. Opornik jest bardziej na środku w plastikowej szynie, również łatwy dostęp i trafimy do niego po kablu od wentylatora albo go po prostu zobaczymy.

Mimo, że to nie cordoba, ale może pomoże.
Zapisane
Daniels96 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba '95 1.9 D

« Odpowiedz #31 - Czwartek, 30.10.2014, 18:07:41 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Mam podobny problem. Wczoraj zauważyłem, że nawiew nie daje oznak życia na żadnym ze stopni, jest jedynie zauważalny spadek napięcia po włączeniu nawiewu. Obawiam się, że mógł się spalić silniczek, gdyż przez chwilę czułem zapach przepalonych przewodów. Jak można sprawdzić, czy z tego wentylatora można jeszcze coś wykrzesać? Nie wiem, czy to ma związek z układem wentylacyjnym, ale od jakiegoś czasu w mokre dni ni stąd ni zowąd mam wodę na wycieraczce pasażera. Szukałem źródła w karoserii, ale takiego nie znalazłem, czy jest to możliwe, że woda dostaje się do układu a potem do wnętrza?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 30.10.2014, 18:19:47 wysłane przez Daniels96 » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #32 - Czwartek, 30.10.2014, 23:17:40 - NIEPRZECZYTANA »

Obstawiam, że lała się na niego woda i zardzewiały łożyska do tego stopnia, że nie miał siły ruszyć. Wyjmij go i spróbuj przekręcić ręką. Powinien się kręcić z małym oporem.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #33 - Czwartek, 30.10.2014, 23:27:09 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdz czy masz plastikowa rynienke na podszybiu w jednym kawalku, bo jak nie to leje sie do silnika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Daniels96 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba '95 1.9 D

« Odpowiedz #34 - Piątek, 31.10.2014, 21:54:22 - NIEPRZECZYTANA »

Co się okazało dziś rano to wentylator po części odżył, ale działa tylko na 4 stopniu.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #35 - Sobota, 01.11.2014, 10:08:59 - NIEPRZECZYTANA »

mial ciezko wiec pewnie opornica spalona
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Klik218 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Śmiertny Dąb
Samochód: Seat Leon I 1,6Mpi 2004r

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 08.12.2015, 14:30:07 - NIEPRZECZYTANA »

Witam a ja mam Ibizę 95rok silnik nawiewu strasznie piszczy,buczy na każdym biegu jakby się zacierał?
Jest to Raczej nie rozbieralne,możecie mi pokazać na foto co wy przekręcacie w lewo? aby wyszedł
żadnego zaczepu nie widzę nic,dodam ze jak prysnę na wiatrak od góry smarem w sparu to czasem na chwilę pomoże.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #37 - Poniedziałek, 03.10.2016, 19:54:17 - NIEPRZECZYTANA »

Co się okazało dziś rano to wentylator po części odżył, ale działa tylko na 4 stopniu.
Spalony bezpiecznik  termiczny na opornicy. Taki srebrny. 140 stopni. koszt kilka PLN.
Słabo kręcił mi sie wiatrak w Ibizie z 2004 i nie mogłem sie do niego dostać ,zeby go wyjąc tak jest zabudowany.
w zwiazku z tym wywierciłem otwór w obudowie tak żeby dostać się choć do jednego łozyska , tego od strony kabiny. Wydmuchałem kurz sprężarką.
Popryskałem tam WD40 a potem wsadziłem kawałek gąbki nasączonej olejem i zakleiłem taśmą , żeby nie wiało tamtędy powietrze.
Silniczek kreci sie teraz lżej i nie pali się ten termiczny bezpiecznik  :P
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03.10.2016, 19:58:21 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Binkov Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 2000r 1.4 MPI

« Odpowiedz #38 - Piątek, 06.10.2017, 09:11:17 - NIEPRZECZYTANA »

W moim modelu jest poducha 2000r s.ibiza 2000r bez klimy czy opornik jest za poduszką bo wnetylator wykręciłem i nigdzie go tam nie widzę. o to fota.
https://zapodaj.net/fc256607f82a6.jpg.html
« Ostatnia zmiana: Piątek, 06.10.2017, 09:43:09 wysłane przez Binkov » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #39 - Piątek, 06.10.2017, 18:57:55 - NIEPRZECZYTANA »

A ta wtyczka z lewej strony od silnika co ja ramka przysłania  :?:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Binkov Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 2000r 1.4 MPI

« Odpowiedz #40 - Piątek, 06.10.2017, 23:58:45 - NIEPRZECZYTANA »

To jest tylko wtyczka wchodząca do górnego wejścia wentylatora. Jutro zrobię lepsze zdjęcie rano. Zastanawia mnie jeszcze to czerwone co widać na zdjęciach do tego idą kable odpiąłem je lecz tego prostokącika nie da się ruszyć tak jakby był przyklejony tam.

Dziś o 7 sprawdziłem. Silnik i wiatrak działa na panelu od radia nie da sie temp ustawić. Na wyświetlaczu wyświetla się cały czas OFF i nie da się tego zmienić żadnymi przyciskami plusem , minusem itp.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 07.10.2017, 10:18:08 wysłane przez Binkov » Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Jak dostać sie do wentylatora nawiewu
Skocz do: