+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Wymiana płynu chłodniczego
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana płynu chłodniczego  (Przeczytany 17328 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KukiLukiDarkMan Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Crodoba 1.4 1997r

« Niedziela, 18.10.2015, 15:01:00 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Dziś postanowiłem samodzielnie po raz pierwszy wymienić płyn chłodniczy. Zapoznałem się z tematami na forum, zaopatrzyłem się w 5l płynu i przystąpiłem do działania. Zdjąłem dolny wąż z chłodnicy i poczekałam aż płyn zleci. Wąż założyłem na swoje miejsce i uzupełniłem płyn. Teraz zaczyna się problem, ku mojemu zdziwieniu wlałem 2l i już maks. Odpaliłem silnik ogrzewanie na maksa i nic się nie zmieniło nadal max. Zrobiłem mała przejarzdzkę jakieś 10km i płynu nie ubyło. Teraz moje pytania czy 2 litry to wystarczająco? Czy coś jest nie tak bo niby wychodzi, że układ się nie zapowietrzył? Dodam ze górny wąż układu jest garący a dolny letni. Moje autko to seat cordoba 97r 1.4 w sekwencji. Prosze o rady,
Zapisane
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 18.10.2015, 17:51:40 - NIEPRZECZYTANA »

Odkreciłeś też korek na naczyniu wyrównawczy, bo jeżeli nie to powstał efekt zasysania i cały płyn nie zleciał. Jężeli jednak zleciał cały, to układ się nie odpowietrzył, czyli termostat się nie otworzył. Albo jakiś zator w układzie chłodzenia, albo zawiesił się termostart. Sprubój jeszcze na otwartym zbiorniczku na postoju odpowietrzy układ, czyli poczekaj na załączenie wentylatora chłodnicy.
Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 18.10.2015, 18:50:58 - NIEPRZECZYTANA »

Najpierw wypadałoby rozgrzać silniki, żeby termostat puścił
Zapisane

KukiLukiDarkMan Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Crodoba 1.4 1997r

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 18.10.2015, 18:53:08 - NIEPRZECZYTANA »

A ile tego płynu powinno wejsc?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 18.10.2015, 18:56:18 - NIEPRZECZYTANA »

Jak spuszczane było na zimnym to też mógł cały płyn nie zlecieć, bo termostat był zamknięty ....?
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 18.10.2015, 18:57:50 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie w TDI weszło prawie 6l, ale wymieniałem chłodnicę na większą. Weszło by więcej, ale nie miałem czasu zagrzać silnika i spuszczałem na zimnym
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 19.10.2015, 17:07:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ale Kolega ma 1,4 podobny do 1,6 co miałem kiedyś i na nim spuszczałem płynna rozgrzanym silniku.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KukiLukiDarkMan Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Crodoba 1.4 1997r

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 20.10.2015, 16:29:34 - NIEPRZECZYTANA »

Po wymianie płunu kilka dni jezdy i nie ubywa. Nie wiem chyba silnik sie nie dogrzewa. Wskazowka temp dochodzi do srodka i koniec dalej nie da rady nawet na postoju. Wiec nie wiem czy uklad jest zapowietrzony czy po prostu caly plyn nie zlecial a moze jakis zator jest. Dzis jednak mam nowy problem. Od filtra powietrza idzie krotki przewod czy waz i jest pekniety z niego sie kopci. Czy to jest przewod odmy? Jesli tak to jaki kupic chodzi mi o rozmiary czy numer katalogowy bo w sklepie nie moglem sie dogadac.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 26.10.2015, 20:37:36 - NIEPRZECZYTANA »

KukiLukiDarkMan, zachęcam do przeczytania regulaminu forum - nie mieszamy różnych problemów w jednym wątku!
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
mochnacki Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Słupsk
Samochód: Seat Ibiza 1,9 TDI 110 KM 2001

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 18.09.2017, 23:35:52 - NIEPRZECZYTANA »

Na zimnym zdejmujesz wąż, odkręcasz korek na zbiorniczku i zlatuje z 2l. Ja biorę i dmucham w otwarty zbiorniczek wyrównawczy i wylatuje dodatkowe 2-3L.
Odkręcam termostat i wylewa się dodatkowe 0,5l
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Wymiana płynu chłodniczego
Skocz do: