Cześć!
Panowie, mam pytanie.
Pacjent : Seat Ibiza(6L1) 1.4V, 16V + LPG.
Przy zakładaniu instalacji gazowej warsztat badał komputerem błędy - był błąd katalizatora. Zamontowali mi emulator drugiej sondy lambda - jako rozwiązanie problemu z wskakującym chceck engine wyraźnie zaznaczając że prędzej czy później wymiana katalizatora mnie czeka. 10k km poźniej nadszedł ten moment - auto traci moc, wyje, silnik odcina przy różnych obrotach (np. przy gazie w podłodze wkręca się do maks do 4.5k obrotów i spada) - czyli objawy chyba wskazuję jednoznacznie na kata. Tylko okazało się że w silnikach BXW są prawdopodbnie dwa :
1) pierwszy za kolektorem wydechowym i sondą lambda 1 :
https://i.imged.pl/skoda-fabia-1-4-bxw-katalizator-kolektor-wydechowy-3603075351.jpg2) drugi w tłumiku przed sondą lambda 2 :

Komputer sygnalizuje błąd katalizatora na podstawie różnicy sygnałów z obu sond - czyli chyba nie wskazuje który jest do wymiany.
Jest sposób, który pozwoli mi się upewnić który wymieniać ?