+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Zapalająca się kontrolka oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zapalająca się kontrolka oleju  (Przeczytany 8443 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
dandreew Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza II, 2001, 1.4 MPI

« Niedziela, 19.03.2017, 22:41:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich,
jestem właścicielem Seata Ibizy II, po lifcie, rok 2001, 1.4 MPI.
Spróbuję opisać problem od początku.
Jeszcze w lutym wybrałem się Ibizą na myjnię, akurat był ciut cieplejszy dzień. Wszystko fajnie, auto umyte, wyjechałem z myjni i samochód zaczął się dławić, znacznie spadła moc, któraś ze świec się spartoliła. Woda gdzieś mi musiała podejść. Na drugi dzień podjechałem pod garaż, otwieram maskę i faktycznie. Jedna świeca spalona, jeden z przewodów zapłonowych też. Wymieniłem wszystkie świece + wszystkie przewody, ale w którymś momencie zapaliła mi się kontrolka od oleju. Sprawdziłem stan oleju, no faktycznie, mało. Samochód odkupiłem od rodziny w listopadzie, może faktycznie dawno nikt się olejem nie interesował. Kupiłem taki sam, który był wlany, dolałem, ale za jakiś czas kontrolka znów dała o sobie znać. I tak jest do teraz. Odpalam autko, wyjeżdżam w miasto, silnik zdąży się nagrzać i jest spokój. Minie jakieś 10/15 minut i kontrolka się włącza. Ale zdążyłem zaobserwować parę faktów: gdy stoję na nagrzanym silniku i mam bieg jałowy, kontrolka się nie świeci. Dopiero gdy zaczyna się normalna jazda to się odzywa, choć nie zawsze. Przykładowo gdy jadę 60/70 km/h na czwórce i obroty są już na poziomie 3000/m to ona się nie zapala, ale gdy wrzucę już 5 bieg to tak. To samo w trasie. Jadąc te 100 km/h i mam 3000/m obrotów to jest spokój, ale gdy zwalniam do np. 80 km/h, schodzę do 2500 obrotów i mam wciąż 5 bieg to kontrolka się zapala. Jakby przy wolniejszej pracy silnika coś było nie tak z ciśnieniem, przynajmniej tak mi się wydaje.
Dodam, że nigdzie nie widziałem plam od oleju, nie widzę żeby gdziekolwiek wyciekał i nie sądzę żeby np. była to uszczelka pod głowicą. Miska olejowa też jest sucha.
Czy myślicie, że pompa oleju jest powoli na wykończeniu?
Znam się tyle o ile na autach, ale nie na tyle żeby samemu tak stwierdzić.
A jeśli nie pompa to co?
Parę podobnych wątków na forum jest, jednak wydają mi się one dość różne i nie ma w nich jednoznacznej odpowiedzi.
Pozdrawiam. :)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 20.03.2017, 14:56:31 wysłane przez dandreew » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 20.03.2017, 07:10:49 - NIEPRZECZYTANA »

bez pomiaru cisnienia chcesz odpowiedz ze szklanej kuli?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
piotr12 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat altea

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 20.03.2017, 08:15:59 - NIEPRZECZYTANA »

gdy stoisz na rozgrzanym silniku i jest bieg jałowy kontrolka się nie włącza, a przy jeździe na biegu na niższych obrotach jest coś nie tak, z twojego opisu wynika że kontrolka zapala się i na niskich i na wysokich obrotach, myłeś może silnik albo nalałeś do niego wody skoro popaliło ci kable od świeć? jeśli tak to szukaj najpierw w elektronice, może czujnik przylałeś i jest walnięty, może syf do niego podszedł, wyczyść styki na kablach może zaśniedziały i daję za mały prąd a jak poruszysz autem jest ok, to nie maluch gdzie jak walnąłeś młotkiem to się naprawiało samo
Zapisane
Kanoa Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zielona Góra
Samochód: Leon 2006 2.0

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 20.03.2017, 12:01:37 - NIEPRZECZYTANA »

Oleju ubyło? Może coś z elektryką i wysyła tylko jakieś błędne informacje.
Zapisane
dandreew Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza II, 2001, 1.4 MPI

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 20.03.2017, 12:16:46 - NIEPRZECZYTANA »

Nie jestem w stanie stwierdzić czy go ubyło. Tak jak wspomniałem, w momencie kupna był do jazdy, wciąż był używany. Dopiero potem spojrzałem i faktycznie poziom oleju był niski.
@piotr12 - silnika nie myłem, ale jasne, że jest możliwość, że woda mi gdzieś tam wlazła. Tak jak mówiłem, po umyciu nie było iskry na jednej świecy. I zazwyczaj to się dzieje na niższych obrotach, choć jak stoję to nie dzieje.
A co do pomiaru ciśnienia oleju - jak mogę go sprawdzić? Manometru nie posiadam, a rzecz dzieje się tylko podczas ruchu. I nie wydaje mi się, że sprawdzenie ciśnienia podczas zwiększania obrotów na postoju było miarodajne. Można by spróbować na hamowni i dopiero wtedy sprawdzić ciśnienie, ale to znów pewnie kosztuje, dlatego najpierw pytam tutaj.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 20.03.2017, 17:14:01 - NIEPRZECZYTANA »

A jak kupiłeś to olej wymieniłeś ? :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
piotr12 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat altea

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 21.03.2017, 07:50:59 - NIEPRZECZYTANA »

to dolej oleju na maksa i zobacz czy świeci i czy oleju ubywa, jeśli go ubywa to gdzieś go bierze albo silnik albo gdzieś leje na simeringu na wale, pod deklem zaworów itd
Zapisane
sea333 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bielsko
Samochód: arosa

« Odpowiedz #7 - Środa, 17.05.2017, 20:57:39 - NIEPRZECZYTANA »

Zawsze można spróbować podpiąć auto pod komputer. parę złotych a może coś wykryje.
Zapisane
Pressu97 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rudzica (śląskie)
Samochód: Ibiza 2000 1.4 mpi 44 kw (60 km)

« Odpowiedz #8 - Środa, 14.06.2017, 03:44:21 - NIEPRZECZYTANA »

Siemanko mam ten sam problem.Sciagana była miska odma wyczyszczona 3razy smok też czujnik nowy i nadal to samo.Jest to bardzo denerwujące bo na dłuższe trasy głowa boli od tego piszczenia kontrolki jedynie w trasie na dwupasie spokój.Dandreew uporales się z tym problemem?  Pozdrawiam!
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #9 - Środa, 14.06.2017, 08:14:50 - NIEPRZECZYTANA »

A może silnik do remontu  :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Pressu97 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rudzica (śląskie)
Samochód: Ibiza 2000 1.4 mpi 44 kw (60 km)

« Odpowiedz #10 - Środa, 14.06.2017, 10:47:45 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie silnik pracuje elegancko jest elastyczny i swoją moc ma.Tylko coś przy tych obrotach :D ja stawiam na pompę.Mam nadzieję że kolega się uporal z problemem i zdradzi mi co trza zrobić :D
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 15.06.2017, 05:47:36 - NIEPRZECZYTANA »

Tak,tak jeżdzenie  z na czerwono zapalającą się lampką ciśnienia oleju jest niewyobrażalnie roztropne.
Najlepiej wyjmij żarówkę i rozepnij sygnał dzwiękowy. Ciekawe, po co producent to tak wymyślił  :?:  :-X
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 15.06.2017, 05:59:21 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Pressu97 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rudzica (śląskie)
Samochód: Ibiza 2000 1.4 mpi 44 kw (60 km)

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 15.06.2017, 11:45:55 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj był podpinany pod komputer.Cos z kablami poyebane.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Zapalająca się kontrolka oleju
Skocz do: