+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» cisnienie oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: cisnienie oleju  (Przeczytany 22936 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #30 - Środa, 21.01.2009, 12:49:01 - NIEPRZECZYTANA »

To ja radze przestac jeździć narazie tym autem, sprawdzić pompę olejową. Może to czujnik temperatury oleju nawala po rozgrzaniu? Ale znów skoro słychas stukanie w silniku, to pewnie będzie remoncik niedługo:)
Polecam się z częściami już :eye: 
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #31 - Środa, 21.01.2009, 13:52:29 - NIEPRZECZYTANA »

Znaczy czujnik ciśnienia, nie temperatury, coś dziś jestem chyba niewyspany :eye:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #32 - Środa, 21.01.2009, 16:08:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Może to czujnik temperatury oleju nawala po rozgrzaniu?
(ciśnienia) - chyba jednak pośpij. A może taki dzień? W pracy też dziś niektórzy niekontaktowali. I to nie był "syndrom dnia wczorajszego"
Podawał ciśnienie, więc musiało być mierzone:
Cytat: denis
Na zimnym silniku po zapaleniu auta ciśnienie jest w normie 2bar, po rozgrzaniu auta ciśnienie spada do 0.5bar
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #33 - Czwartek, 22.01.2009, 16:43:08 - NIEPRZECZYTANA »

Obym był złym prorokiem ale z opisu ewidentnie wynika, że remont zbliża się wielkimi krokami

Podjedź jeszcze do jakiegoś mechaniora (auto się nie rozpadnie - co najwyżej zużyjesz elementy, które i tak pójdą do wymiany + np oleju ubędzie/przybędzie) i niech zbada jeszcze inne parametry, które mogłyby sugerować remont (chociażby stopień sprężania na cylindrach)

Zauważyłeś zmianę poziomu oleju i płynu chłodniczego??
Dymi Ci auto??
Stukają szklanki po odpaleniu?? Jeśli tak to jak długo??

Nie jestem mechanikiem, więc nic konkretnego nie poradzę ale z mostu też nie ma co skakać bo remoncik można zrobić do 500pln a nie jak by niektórzy krzyczeli 1000-2000
« Ostatnia zmiana: Piątek, 23.01.2009, 19:37:20 wysłane przez abdul » Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #34 - Piątek, 06.03.2009, 18:41:02 - NIEPRZECZYTANA »

Czy można na vagu sprawdzić ciśnienie i temperaturę oleju ?
Zapisane


poandy
Gość



« Odpowiedz #35 - Sobota, 06.06.2009, 14:22:14 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik jak w opisie,przebieg 160 000 km.Ten model max.V 187 km/h ja na gazie 175
Jechałem na max.prędkości (powyżej 1h non stop pedał w podłodze-wcześniej tylko przy wyprzedzaniu jeździłem przy maksie )po autostradzie i wszystko ok,ale w momencie
zjazdu(mniejsza prędkośc)włącza się i piszczy sygnalizacja ciśnienia oleju(za 1 razem oczywiście się zatrzymałem),temp.silnika w porządku,żadnych wycieków.Silnik nie łyka oleju(mobil 1 mineral).Za drugim razem jechałem dalej i po około minucie sygnalizacje ciśnienia się wyłączyła.
Nadmienię ,że gdy nie przekraczam 130 nic się nie dzieje.
1.Czy wyższa temp.spalanie gazu powoduje nadmierne "przegrzewanie"oleju i spadek ciśnienia?
2.Może inny olej,np.półsyntetyk(z Niemiec przyjechał na mineralu i nie zmieniałem)
3.Pada silnik?
Poza tym silnik jak zegarek!Przy normalnej eksploatacji wszystko gra.


od KYS: Używaj opcji szukaj! Scaliłem z istniejącym wątkiem.

Napisano: Czwartek, 04.06.2009, 12:31:17


Kys i chyba dlatego ,że scaliłeś post umiera?Ale dzięki.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #36 - Sobota, 06.06.2009, 19:14:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: poandy
Kys i chyba dlatego ,że scaliłeś post umiera?
Chyba nie. Poczytaj. Albo silnik kaput, albo pomiar ciśnienia fehler.
Zapisane

poandy
Gość



« Odpowiedz #37 - Wtorek, 09.06.2009, 18:42:46 - NIEPRZECZYTANA »

Ok !
Czy jest jakaś metoda(miernik,vag)sprawdzenia czujnika ciśnienia lub też
pomiaru ciśnienia czy tylko manometr?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 09.06.2009, 19:20:01 - NIEPRZECZYTANA »

Manometr. A czujnik to chyba tylko pod jakieś wzorcowe ciśnienie podpiąć. Zazwyczaj jak ciśnienie jest OK, a czujnik pokazuje co innego to nikt go nie sprawdza tylko wymienia.
Zapisane

poandy
Gość



« Odpowiedz #39 - Wtorek, 09.06.2009, 20:14:21 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki!
A to znalazłem w instrukcji od golfa4

Edit by aboz: Zdjęcia wrzucamy zgodnie z instrukcją.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 09.06.2009, 20:17:01 wysłane przez aboz » Zapisane
Zaycev) Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1.2 12v 2003r

« Odpowiedz #40 - Środa, 18.11.2015, 14:45:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie. Jestem tutaj nowy i nie wiem czy w dobrym dziale piszę temat, jeśli nie to przepraszam.
Posiadam Ibizę z 2003 silnik 1.2 12v. Przejechane ~155tys.  km. Parę dni temu wracałem z krótszej podróży ( przejechałem ok 40km) i zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju. 3 razy zapiszczał chwilę pulsował i zgasło. I po 2min znów to samo. Z początku myślałem, że jakimś cudem skończył się olej, ale na miarce było minimalnie pod połowę(bliżej min). Z miejsca dałem go do znajomego, który na początek stwierdził, że prawdopodobnie stukają zawory i jest to przyczyna ciśnienia oleju. Wkręciliśmy zegar i na zimnym silniku miał 0.5 bara, później spadł do 0.1. Przy nadawaniu mu obrotów ciśnienie wzrastało praktycznie pod optymalne. Poinformował mnie, że prawdopodobnie jest to wina pompy oleju, ale może być też wina popychaczy. Zalecił od rozpoczęcia wymiany dwóch rzeczy: olej i filtr, a później zabranie się za sprawdzenie pompy. Chciałbym prosić opinię użytkowników co powinienem zrobić, czy faktycznie zacząć od wymiany oleju, czy dać go z miejsca do warsztatu by rozbierali pod kątem pompy? A może wina leży gdzieś indziej? Proszę o pomoc!

od KYS: Zapoznaj się z regulaminem forum. Poczytaj forum i wątek z którym scaliłem.
« Ostatnia zmiana: Środa, 18.11.2015, 15:01:20 wysłane przez KYS » Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» cisnienie oleju
Skocz do: