+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» 'kopanie' pedału gazu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 'kopanie' pedału gazu  (Przeczytany 24088 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
czarnuch13
Gość



« Piątek, 30.03.2007, 13:25:25 - NIEPRZECZYTANA »

witam; od jakiegos czasu dotykajac delikatnie noga pedału przysieszenia czuje "kopniecia" -(bardzo szybkie ruchy)-stojac na biegu jałowym;-czego to moga byc objawy? auto rowniez czasami (kilka razy w miesaicu) szaleje z obrotami-po uruchomieniu skacza w przedziale 800-2500 -pomaga dopiero odlaczenie akumulatora i auto sie uspokaja , zaznacze ze czyscilem przepustnice w/g instrukcji na forum
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #1 - Piątek, 30.03.2007, 13:46:50 - NIEPRZECZYTANA »

skoro nadal faluje to cos nie bardzo została wyczyszczona
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 30.03.2007, 14:50:51 - NIEPRZECZYTANA »

Dokładność czyszczenia przepustnicy to nie wszystko. To nie załatwia problemu. Idąc dalej tym tropem należy podkreślić, że falowanie w takim zakresie nie jest winą zanieczyszczonej przepustnicy. Co innego drganie pedału. Jeśli pomaga odłaczenia aku oznacza to, że błędnie funkcjonuje sterowanie elektroniczne. Prawdopodobnie komputer ma zapisany błąd, którego z czasem się uczy a odłączenie aku pomaga tylko na jakiś czas. Na początek proponuje sprawdzić szczelność kolektora dolotowego (przepustnica, wężyki podciśnieniowe, serwo). Wyczyść jeszcze raz przepustnicę (do pewności). Zwróć uwagę na łączenie klapki z kominem. Sprawdź czy linka nie jest za ciasno. I teraz sprawa najważniejsza. Trzeba podpiąc się pod komputer diagnostyczny. Jeśli nie masz o tym pojęcie jedź do elektromechanika. Należy odczytać błędy. Jeśli po usunięciu błędów po chwili powracają należy usunąć je mechanicznie (wymiana elementu). Takie objawy o których piszesz mogą wskazywać na uszkodzenie TPSu (ale niekoniecznie). Jeśli usunięte zostaną błędy z ECu wówczas należy wyczyścić pamięć a najlepiej przegrać soft do kompa. Dokonać następnie wprowadzenia nastawów podstawowych, sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu i po klopocie. NIe przerażaj się tym. Wbrew pozorom nie jest to skomplikowane i aż tak bardzo kosztowne. O przyczynach twojej usterki mozemy tylko gdybać ale komputer powie Ci prawdę bo jestem przekonany że diabeł tkwi w sterowaniu elektronicznym. Pozdrawiam
Zapisane
czarnuch13
Gość



« Odpowiedz #3 - Piątek, 30.03.2007, 18:19:07 - NIEPRZECZYTANA »

wlasnie wrocilem od auta, odlaczylem aku na 30min i....dzis ta sztuczka nie pomogla-auto dalej "kopie" a obroty wariuja-trzeba chyba jednak podpiac go do kompa....
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #4 - Piątek, 30.03.2007, 18:21:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "czarnuch13"
-trzeba chyba jednak podpiac go do kompa....


od tego powinieneś zacząc  ;-) ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Piątek, 30.03.2007, 19:26:43 - NIEPRZECZYTANA »

A moze za mocno naciagnieta linka gazu? Wtedy nawet adaptacja nie wyjdzie.
Zapisane

czarnuch13
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 22.04.2007, 21:21:02 - NIEPRZECZYTANA »

witam ponownie; udalem sie z tym problemem do diagnosty, komp nie wykryl zadnych bledow,mechanik potraktowal kompem jedynie przepustnice-mialo teoretycznie pomoc...i niby jest minimalna poprawa.....ale postanowilem z bliska sie przyjrzec przpustnicy i zauwazylem ciekawa rzecz: wieko przepustnicy caly czas drga? czy to normalne? co wy na to forumowicze?, pozdrawiam
Zapisane
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 22.04.2007, 23:27:51 - NIEPRZECZYTANA »

Odepnij linka z przepustnicy i sprawdż czy wieczko nie jest luźne , czy nie ma nadmiernego luzu. Jeśli ma przepustnica do wymiany. Jesli nie całkiem możliwe, że masz przestawiony zapłon, który wywołuje efekt "pukania w filtr powietrza" a zarazem powoduje taki objaw. Sprawa kolejna to wyrobiona ścieżka TPSu ale to raczej...Podmień przepustnice na próbe, zaadoptuj i obserwuj. Powinno pomóc
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 23.04.2007, 10:23:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "czarnuch13"
postanowilem z bliska sie przyjrzec przpustnicy i zauwazylem ciekawa rzecz: wieko przepustnicy caly czas drga?


mam tez taki efekt ... dekielek przepustnicy oscyluje ok 1-2 mm w kierunku góra - dół ... i objawia się to delikatnymi drganiami na biegu jałowym przenoszonymi m.in. na kierownicę czy tez pedały ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
AdaMS
Świeżak
Offline Offline



Skąd: świętokrzyskie
Samochód: Cordoba Stella 2000 1,6 75KM AML

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 23.04.2007, 19:30:32 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie było podobnie, notorycznie kopało w pedał, a od czasu do czasu falowało. Czyszczenie gardzieli przepustnicy przestało pomagać :( Dobrałem się do części elektronicznej i co zauważyłem ? Duże koło zębata nie wracoło do skrajnego lewego położenia na skutek zestarzałego smaru, który przestał smarować, a skutecznie zaczął sklejać :(. Kropla benzyny ekstrakcyjnej załatwiła temat - ponad 3000 km i zadnego falowania, ani kopania. Jesli ktos chce wysle szczególowe foto na emila.

Pozdrawiam
PS. Przepustnice się nie psują, one po pewnym czasie po prostu sie zacinają.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 23.04.2007, 19:32:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "AdaMS"
Jesli ktos chce wysle szczególowe foto na emila.
Kazdy chce!  :chytry:  wstawiaj na: http://imageshack.us/
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 24.04.2007, 08:58:34 - NIEPRZECZYTANA »

zrobie małą podpinkę, u mnie czasami jest tak, że po wkreceniu auta do 4-4,5tys obrotów na 3 czy 4 odpuszczam pedał gazu bo widze że będę niedługo hamował albo oszczedzam na paliwie  ;-)  i zdejmuje noge z gazu i auto początkowo zwalnia ale przy około 3tys padał jakby znów idzie w podłoge (ucieka mi spod nogi) tak jakby ktoś gazu dodał ale to taki minimalny ruch ze przejdzie do 3,3tys obrotów i potem swobodnie schodzi na niższe obroty...?? co to może być.. myślałem ze cos z  przepustnica ale zeby padał gazu przy tym sam sie wciskał.. obroty falują mi w zakresie +/-50 przy 850
Zapisane
K Milczarek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: SEAT ALTEA , 2005 , 1.6.

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 24.04.2007, 13:00:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kacperix"
zrobie małą podpinkę, u mnie czasami jest tak, że po wkreceniu auta do 4-4,5tys obrotów na 3 czy 4 odpuszczam pedał gazu bo widze że będę niedługo hamował albo oszczedzam na paliwie  i zdejmuje noge z gazu i auto początkowo zwalnia ale przy około 3tys padał jakby znów idzie w podłoge (ucieka mi spod nogi) tak jakby ktoś gazu dodał ale to taki minimalny ruch ze przejdzie do 3,3tys obrotów i potem swobodnie schodzi na niższe obroty...?? co to może być..


Ja miełem tak samo tyle że w zakresie 2 tysięcy obrotów ( ale tylko na gazie ). Pojechałem do gazownika i zamontował jakiś przekażnik i przestało się tak dziać tyle że trudno mi powiedziec jaki jest shemat podłączenie tego przekażnika
Zapisane

Była cordoba '95 1.6 1F LPG, była Bora '99 2.0 LPG
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 24.04.2007, 14:30:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "K Milczarek"
zamontował jakiś przekażnik i przestało się tak dziać tyle że trudno mi powiedziec jaki jest shemat podłączenie tego przekażnika
pewnie masz reset kompa benzyny po zgaszeniu silnika  :neutral:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
K Milczarek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: SEAT ALTEA , 2005 , 1.6.

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 24.04.2007, 19:51:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
pewnie masz reset kompa benzyny po zgaszeniu silnika  



Może i tak.Zapytam go ale czy powie :?:
Zapisane

Była cordoba '95 1.6 1F LPG, była Bora '99 2.0 LPG
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» 'kopanie' pedału gazu
Skocz do: