+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 20   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.  (Przeczytany 251721 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #195 - Sobota, 02.02.2013, 21:31:26 - NIEPRZECZYTANA »

Zobaczymy jak przy 30oC turbo zacznie Ci puchnąć. I nie wiem czy zauważyłeś, ale przykładowo na niniejszym forum FMIC-e montowane przez użytkowników to nie jakieś wynalazki made by małe żółte rączki.
Zapisane
przemek4net Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: exeo, 2010, 2.0TDI CR 143ps

« Odpowiedz #196 - Niedziela, 03.02.2013, 06:54:37 - NIEPRZECZYTANA »

Zobaczymy jak przy 30oC turbo zacznie Ci puchnąć. I nie wiem czy zauważyłeś, ale przykładowo na niniejszym forum FMIC-e montowane przez użytkowników to nie jakieś wynalazki made by małe żółte rączki.
W seacie exeo 2.0TFSI 200ps jak i exeo CAHA 170ps montowano
8E0 145 806 Q (prawy)
8E0 145 805 AA (lewy)
sa/byly takze stosowane w (czesci dokladnie o tym samym kodzie):
a4B7 2.0TFSI 220ps (oznaczenie silnika BUL)
Widac producent uznal. ze one "nie puchna" do 220ps w turbobenzynach (silnik BUL to silnik stosowany w A4B7 z oznaczeniem DTM)

Hamownia podczas pomiaru uzwglednia temperature otoczenia

Jak ktos chce niech montuje FMICa - po prostu do kosztow, ktore wymienilem wyzej doda sobie okolo 1.5-2 kola + dzien rzezby
Pozdrawiam,
Przemek
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #197 - Niedziela, 03.02.2013, 10:33:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: przemek4net
Run1: exeo 2.0tdi CR 143ps CAGA z dolozonym drugim intercoolerem + turbo od CAHA, jest filtr czastek stalych i niemodyfikowany sterownik
Run2: to co powyzej + czip
Tak teraz przyglądnąłem się wykresowi - opis nie powinien być odwrotny?
Zapisane
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Audi A6 4F. 2,0 TDI/ czarny dupowoz/ B Klasse 2,0 cdi

« Odpowiedz #198 - Poniedziałek, 04.02.2013, 10:01:27 - NIEPRZECZYTANA »

a  czy  kolega nierobi sobie  znowu sam reklamy ? :-X
Zapisane

Duzo gratow do AFN, pompy opony wtryski  leza w garazu
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #199 - Poniedziałek, 04.02.2013, 10:20:31 - NIEPRZECZYTANA »

Wynik spoko,ale czy nie dało się bardziej płasko pociągnąć momentu?
Ja bym wolał mniejszy moment ale w większym zakresie obrotów.
Zapisane
przemek4net Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: exeo, 2010, 2.0TDI CR 143ps

« Odpowiedz #200 - Wtorek, 05.02.2013, 18:38:11 - NIEPRZECZYTANA »

Czesc,
to filozoficzne... ja wolalbym moment 500 przy 1000 obrotach...
idealny silnik na taka charakterystyke

gdyby silnik (np majacy 200 koni) mogl pracowac z obrotami zerowymi (nieskonczenie wielki momnt i nieskonczenie male obroty) i z obrotami nieskonczenie wielkimi przy nieskonczenie malym momencie nadalby sie bez zadnej skrzyni biegow i sprzegla do kazdego pojazdu gdzie te 200koni wystarczy (oczywiscie pasujac gabarytowo itp)
Moglby bezposrednio z walu napedzac mechanizm roznicowy traktora jak i smiglo samolotu bo tylko obrotami "balansoowalbym" obroty vs moment (traktor potrzebuje moment a samolot obroty) utrzymujac stala moc
Taki jest ideal a ze taki silnik ciezko znalezc wiec potrzeba skrzyni biegow, ktora zamien moment na obroty albo obroty na moment mimo, ze moc przy oby biegach bedzie taka sama
Dzieki duzemu momentowi przy mniejszych obrotach jadac 2,5tys obrotow mam 165koni czego nie mialem wczesniej nawet przy 5tys... oczywiscie swietnie by bylo miec ten moent juz przy 2tys obrotach ale jakos tunerowi nie wyszlo bo nie umial albo bo nie mozna tego fizycznie na tym sprzecie zrobic (moze mozna bylo popracowac nad mapa pilota n75 i turbina szysbciej by wstawala a moze naprawde inaczej sie nie dalo - kto wie...)
Tyle idealow:
Prawda taka, ze duzy moment ubija sprzeglo a duza moc czy duzych obrotach uwala turbine (bo im wyzsze obroty tym ciezej turbinie utrzymac zadane cisnienie). Zarowno jedno i drugie jest ponad to do czego czesci byly przewidziane... dlatego zawsze bede mowil, ze czipy to taki tani obciazony ryzykiem awarii sposob na dodatkowe koniomomenty
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
wracajac do FMICa:
seaty to pologolfy.. znaczy sie bierze sie polo albo golfa, robi inne blotniki, wklada inna tapicerke, daje inne wyposazenie i mowi sie ze to nie polo ale np ibiza
Pologolfy zrobione sa na jedno kopyto: silnik poprzecznie, mcperson i fabrycznie jeden smic albo 1 fmic. Kolektor dol i wyd jest albo na przodzie albo na tyle wiec w takim ukladzie montowanie dual smica jest kompletnie nienaturalne.
Exeo to inne auto... ma silnik wzdluznie i kolekto wydechowy jest po spronie pasazera a dolot po drugiej... przy takim ukladzie zwyczajnie naturalniejsze jest umieszczanie intercoolerow "w boczkach"... lub fmica.
W pologolfach nie ma seryjnie 2 smicow wiec dokladanie drugiego smica to rzezba i to pewnie wieksza niz fmica wiec robi sie to w pologolfach fmiciem.
W starej a4ce (i w exeo - bo to przeciez stare auto tylko zlozone z nowych czesci) stosowano dual smici seryjnie i nakladem czasu porownywalnym do wymiany oleju i filtrow mozna domontowac drugi smic/jezeli seryjnie go nie ma/... zwyczajnie czasem nie warto walic glowa w mur gdy obok sa drzwi przewidziane fabrycznie na 220ps
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 05.02.2013, 18:41:03 wysłane przez przemek4net » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #201 - Wtorek, 05.02.2013, 23:49:23 - NIEPRZECZYTANA »

A jak ze sprzęgłem. Auto z 143koni ma zrobione 200. Daje radę?
Zapisane
przemek4net Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: exeo, 2010, 2.0TDI CR 143ps

« Odpowiedz #202 - Środa, 06.02.2013, 10:25:11 - NIEPRZECZYTANA »

A jak ze sprzęgłem. Auto z 143koni ma zrobione 200. Daje radę?
w exeo 2mas i tarcza jest dokladnie ta sama co w exeo 2.0TDI CR 170PS. ale wg etki docisk jest inny
Na dzien dzisiejszy nie zauwazylem zadnego slizgania.... padnie to bede sia martwil - poniewaz exeo to odgrzane A4b7 to bedzie sprzegiel i sprawdzonych na taki problem rozwiazan N lacznie z zestawami bez 2masu (zarowno sprzeglo jaki i ten manual 6tka w exeo sa z a4b7).... martwic sie bede jak padnie.
Pozdrawiam,
Przemek
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #203 - Środa, 06.02.2013, 14:38:20 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, o to mi chodziło.  :)
Zapisane
antharax Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Śląsk
Samochód: Seat Ibiza 3 1.4 TDI

« Odpowiedz #204 - Sobota, 13.04.2013, 20:58:44 - NIEPRZECZYTANA »

witam
Zastanawiam sie nad chipowaniem swojego samochodu, silnik 1.4 TDI 80KM, moze jest ktos na forum badz wie cos na ten temat wiecej czy naprawde oplaca sie go chipowac. Chcialbym taka bezpieczna granice czyli max +30%, teraz do tego pytanie, czy taki silnik pochodzi jeszcze bez problemowo przez dluzszy czas, bo nie mam zamiaru zmieniac autka narazie i bede chcial nim pojezdzic troche dluzej. Wiem ze trzeba bedzie go bardziej szanowac itd, czy poczuje wieksza roznice niz seryjnie co jest teraz?? Ktos ma ten silnik i tez go chipował.
Prosze o rady i o opinie co do chipowania 1.4 tdi

Pozdrawiam!
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #205 - Sobota, 13.04.2013, 21:08:24 - NIEPRZECZYTANA »

To jest ten sam silnik co 1,9 TDI na pompowtryskach tylko brak mu jednego cylindra, więc śmiało możesz go chipować. Bez zmiany gratów spokojnie osiągalny wynik to 100 KM z plusem, bez obaw o żywotność. Jakbyś chciał coś więcej to już trzeba parę rzeczy wymienić (turbo, wtryski, IC), ale tego wszystkiego dowiesz się od tunera.
Zapisane
antharax Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Śląsk
Samochód: Seat Ibiza 3 1.4 TDI

« Odpowiedz #206 - Sobota, 13.04.2013, 21:41:45 - NIEPRZECZYTANA »

Nic wiecej mnie nie interesuje tylko bezpieczna granica. Mam poleconego kolesia ktory to robi wraz z hamownia za okolo 600 zl, pisalem z nim i mowil ze czas trwania zabiegu to ok 3-4h, realne to jest?? czy on przed chipem powinien sprawdzic stan silnika i okreslic czy mozna go chipowac. Jak dlugo powinienem czekam by turbina wystygla po ciezszej jezdzie?? wystarczy te 15-20 sek ? czy lepiej troche dluzej, wiecie nie znam sie i dlatego pytam a nie chce miec pozniej problemow :) ja taki laik jestem :D

pozdrawiam
Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #207 - Sobota, 13.04.2013, 21:55:02 - NIEPRZECZYTANA »

600zł?? No to raczej cena z gatunku Biedronki :-\
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #208 - Sobota, 13.04.2013, 22:27:11 - NIEPRZECZYTANA »

Na śląsku masz gościa który się nazywa Aligator czy jakoś tak. Program będzie kosztował 900-1000zł. Dołóż bo jak Ci się jakiś garażownik doczepi do auta to potem tylko się będzie sypać.
Turbo zależy jak było traktowane. Jeżeli jedziesz autostradą 170 i zjeżdżasz na parking to czekasz i 1-2 minuty. Jak jedziesz spokojnie na miejsce parkingowe pod sklepem to 30 sekund starczy.
O auto dbać trzeba porządnie i tyle. Olej na czas, dobry jakościowo, nie ciskać go długo z gazem w podłodze i tyle.
Tak, tuner przed wirusem sprawdza stan silnika.
Zapisane
stach909 Mężczyzna
Landryn :D
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Była: Ibiza 1999 1.9 TDi GT AFN 110 KM :( Teraz: Nubira 2.0 CDX

« Odpowiedz #209 - Sobota, 13.04.2013, 22:28:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kotu
600zł?? No to raczej cena z gatunku Biedronki :-\
powiedzialbym ze przyciaga uwage. Moze jakiegos gotowca wgrywaja?
Zapisane

Ibiza 1999 1.9 TDi GT AFN 110 KM
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 20   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Skocz do: