+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» skrzynia dsg
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: skrzynia dsg  (Przeczytany 16494 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Wtorek, 12.05.2009, 07:29:18 - NIEPRZECZYTANA »

Co sądzicie o skrzyniach DSG w silnikach 2,0 TDI 140KM ?
warto kupic auto z taka skrzynia czy lepiej z manualna?
jak się tym jezdzi? jak z przyspieszeniem, awaryjnoscia itd.
polecacie czy odradzacie?
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 12.05.2009, 09:08:08 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tylko raz jechałem Octavką DSG z tym silnikiem i ciężko mi opiniować na podstawie tych ok 2km ale przejście 1-2 czy 2-3 wydawało mi się zmulone. Może skrzynia w ten sposób dawkowała moc bo i tak by pewnie trakcja nie wyrobiła.

PS: Ten kumpel był z nami na hamowni. Wyszło 155KM i 360Nm ale w strasznym piku był max.
On już nią nie jeździ ale popytam jak to się ogólnie sprawowało.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 12.05.2009, 09:18:07 - NIEPRZECZYTANA »

abdul,
dzieki :)
po prostu zastanawiam sie czy szukac auta ze zwykla czy brac dsg jak sie trafi
no i temat moze przyda sie dla innych :)
Zapisane

johnnygdansk
Gość



« Odpowiedz #3 - Wtorek, 12.05.2009, 12:17:07 - NIEPRZECZYTANA »

dsg moim zdaniem nie warta jest dopłacania, jeździłem leonem z 6 biegowym dsg i rewelacji nie było, fajnie w korkach jest ale tak myślę że rewelacji nie ma, no i mocy znacznie podkęcić nie można bo podobno dsg nie zbyt dobrze to znosi... dsg szczególnie na pierwszych 2-3 biegach strasznie zmulona jest. Jeździłem też ibiza sc 1,6 benz. z 7 biegowym dsg - to to już zupełna masakra- bałem sie tym wyprzedzać bo ciągle na 7 bieg wrzucało no a spalanie w mieście ponad 12 litrów wyszło...
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #4 - Wtorek, 12.05.2009, 12:20:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: johnnygdansk
no i mocy znacznie podkęcić nie można bo podobno dsg nie zbyt dobrze to znosi... dsg szczególnie na pierwszych 2-3 biegach strasznie zmulona jest.
to jest mit który chodzi po forach zupełnie bezpodstawnie, kilku tunerów już sie wypowiadało na ten temat i tragedii nie ma :-X
Zapisane
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 12.05.2009, 12:22:20 - NIEPRZECZYTANA »

z tego co czytalem opinie o dsg to wyprzedzanie jest fajne wystarczy wcisnac gaz do dechy i redukuje bieg a wtedy wyprzedzanie to przyjemnosc
ale to tylkok opinie anonimowe dlatego zalozylem ten watek zeby poznac opinie osob ktore tym jechaly i moga sie wypowiedziec
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 14.05.2009, 21:19:45 - NIEPRZECZYTANA »

z tego co czytalem opinie o dsg to wyprzedzanie jest fajne wystarczy wcisnac gaz do dechy i redukuje bieg a wtedy wyprzedzanie to przyjemnosc
ale to tylkok opinie anonimowe dlatego zalozylem ten watek zeby poznac opinie osob ktore tym jechaly i moga sie wypowiedziec

Każdy automat tak działa - tzw. kickdown. Ja w mondku 98 mam tylko 4ke i jak trzeba i zakres obrotów na to pozwala to redukuje nawet 2 biegi w dół

PS: A na korki to jest bardzo dobra sprawa bo ostatnio zaczyna mnie coś boleć noga od sprzęgła  :huh:
PS2: Ponoć ok 90% ludzi którzy zaczną jeździć automatem nie wraca już do manuala :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #7 - Piątek, 15.05.2009, 06:16:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: abdul
Każdy automat tak działa - tzw. kickdown.
rozumiem ale chodzilo mi o opinie laikow ktorzy twierdzili ze skoro w tej skrzyni sa 2 sprzegla i zawsze gotowy jest nastepny wyzszy bieg to moze byc problem z kickdown'em ale to byly opinie ludzi, ktorzy nie jezdzili nigdy automatami zapewne

jeszcze jedno pytanie
skoro to jest skrzynia 2 sprzeglowa to jak tutaj wyglada zuzycie i wymiana sprzegla? ktos cos slyszal na ten temat? jakie koszty sa i jak czesto sie to zdarza??
Zapisane

Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #8 - Piątek, 15.05.2009, 06:29:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: abdul
Każdy automat tak działa
Cytat: Nice
nie jezdzili nigdy automatami zapewne
DSG to nie jest skrzynia automatyczna - DSG to w pełni zautomatyzowana skrzynia mechaniczna. Chodzi tu o zasadę działania. Klasyczna skrzynia automatyczna opiera się na hydraulice, a DSG na mechanice.

Cytat: Nice
jeszcze jedno pytanie
skoro to jest skrzynia 2 sprzeglowa to jak tutaj wyglada zuzycie i wymiana sprzegla? ktos cos slyszal na ten temat? jakie koszty sa i jak czesto sie to zdarza??
Znajomy zastanawia się nad kupnem Tourana 2.0 TDI z DSG. Dowiadywał się u jakiegoś znajomego w ASO VW, że wbrew obawom DSG nie jest awaryjnym elementem. Bardzo rzadko na serwis trafiają auta z awarią DSG.
A koszty? Pewnie spore, jak wszystko co naprawiane w ASO.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

seaciara Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: pomorze
Samochód: Seat Leon

« Odpowiedz #9 - Piątek, 15.05.2009, 10:29:42 - NIEPRZECZYTANA »

DSG tak (fantastyczna sprawa) ale 2.0TDi.... jak lubisz wydawac kasę w serwisie to spoko :]
Zapisane
arturj1 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Piaseczno
Samochód: Ibiza '07, 1.9 TDI AXR+

« Odpowiedz #10 - Piątek, 15.05.2009, 11:26:38 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem okazję jeździć A3 2.0TDI 140KM 5d z DSG. co do samego DSG złego słowa powiedzieć nie mogę; fajnie pracuje i przy normalnej jeździe praktycznie zmieniała bieg wtedy kiedy intuicyjnie z przyzwyczajenia sam bym chciał zmienić ale przymula silnik. Myślę że jakby był mocniejszy silnik to byłoby ciekawiej, chyba lepiej pracowałaby z silnikami TFSI albo większymi TDI. Wygodna sprawa ale na 140KM z DSG bym się nie zdecydował; za nudne; nie czułem tej frajdy z jazdy.

Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #11 - Piątek, 15.05.2009, 19:03:52 - NIEPRZECZYTANA »

DSG jest super. czy Kickdown w seryjnym TDI sie sprawdza to watpliwe :) bo tam akurat mocy brakuje ale sama skrzynia jest super.
Bralbym 1.9 TDI i modowal. Po pierwsze ze skrzynia lepiej zniesie mniejszy moment  a po drugie 2.0 TDI zaczynaja sie sypac ....
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #12 - Sobota, 16.05.2009, 00:51:28 - NIEPRZECZYTANA »

Gorzej jest tylko jak się wysypie dwumas w skrzyni DSG, mocno boli w kieszeni, bo przykładowo Octavia II ze skrzynką DSG nie posiada zamiennika dwumasu wśród LUK`a, czy Sachs`a, trzeba brać orginał LUK z ASO za 3k. Dla porównania dwumas+sprzęgło+wysprzęglik centralny dla "normalnej" skrzyni to koszt około 1,5k, więc różnica spora.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
poandy
Gość



« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 18.05.2009, 18:03:06 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem okazję wypróbować w passacie 2,0tdi.Porównanie z moją starą AG4
to rewelacyjne przejścia(choć potwierdzam ,że z tym silnikiem coś nie tak)ale jeśli szukasz "sportowych"doznań to raczej(mimo reklam)albo manual lub mocniejszy silnik(może 2,0 tfsi ale nie jeżdziłem).Zresztą właściciel też potwierdził,że skrzynia owszem ale nie z tym silnikiem.
Co do awarii to chyba za krótko jest w produkcji,jak zacznie coś szwankować to pewnie będzie to elektronika(dużo więcej niż w mojej staruszce).Obym się mylił.
Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 19.11.2009, 17:55:23 - NIEPRZECZYTANA »

Jeździłem Octavią 1.9TDI 105KM w DSG i VW Passatem 2.0 TDI w DSG, a mam Alteę 2.0TDI manualną.
Po jazdach stwierdzam, że wcale nie jest taka zła jak ją opisują - warunkiem jest serwis - co 60tys. km wymiana oleju (koszt w ASO ok. 900zł). Jeździło się całkiem przyjemnie, tryb SPORT jest całkiem szybki. Ja bym polecał.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» skrzynia dsg
Skocz do: