+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwny stukot
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwny stukot  (Przeczytany 13324 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Czwartek, 16.04.2009, 13:16:39 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z metalicznym stukiem dochodzącym z silnika. Przy dodawaniu gazu dźwięk narasta a po odpuszczeniu pedału cichnie. Stukot jest miarowy i częstotliwość jego rośnie wraz z obrotami. Dwumas wymieniony, szklanki wymienione... Czy to możliwe, żeby któryś wtryskiwacz hałasował? (tak mówił mi kolega). Ciężko zlokalizować ten dźwięk. Proszę o porady. A tak na marginesie.. Czy ktoś z Was używał specyfiku do czyszczenia wtrysków - jeżeli tak to jakiej firmy i z jakim skutkiem.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 16.04.2009, 13:43:34 wysłane przez nitka » Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 16.04.2009, 18:11:38 - NIEPRZECZYTANA »

hmmm... należałoby sprawdzić kąt wtrysku VAGiem. jeśliby odbiegał to może wtrysk hałasować. Ale czy stukot... bardziej cykanie, ale jest to możliwe. Poza tym wtryski ustawia się na odpowiednie ciśnienie, a raczej 2 ciśnienia. możliwe, że gdzie się rozjechały
Zapisane
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #2 - Piątek, 17.04.2009, 18:10:19 - NIEPRZECZYTANA »

no i dzisiaj - dziwna rzecz - nie wiem czy to normalne. Podłączyłem VAG -zagrzałem furkę- Basic Settings - grupa 000 i co widzę? Kąt wtrysku skacze od 29 do 34 i na tdigraph - żółta kreska skacze poniżej niebieskiej od 29 do 34 - czy to normalne? Chyba nie - prawda?

Napisano: Czwartek, 16.04.2009, 20:55:29


no i co o tym myślicie?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Piątek, 17.04.2009, 19:37:01 - NIEPRZECZYTANA »

Na rozgrzanym autku powinno być w okolicy 51. Popraw kąt, bo autko będzie miało ciężko odpalić.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #4 - Sobota, 18.04.2009, 14:15:41 - NIEPRZECZYTANA »

no dobra - ale czy to normalne, że ten parametr tak skacze? mam ALH więc trzeba kręcić kołem pompy - w którą stronę mam kręcić- zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy odwrotnie? dodam, że te skoki wartości wtrysku są na biegu jałowym na wolnych stałych obrotach

Napisano: Piątek, 17.04.2009, 20:58:54


a u Was jak jest z tym parametrem?

Napisano: Sobota, 18.04.2009, 12:26:53


no nikt nie potrafi odpowiedzieć na takie proste pytanie????
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 19.04.2009, 00:52:50 - NIEPRZECZYTANA »

Nie kręci się kołem od pompy, tylko całą pompą. koło zostaw w spokoju :-X
Nie pamiętam dokładnie bo pompami juz ze trzy lata się nie bawiłem, ale chyba w stronę auta przyspieszasz...
Nachylasz/przekręcasz pompę w stronę silnika (przyspieszasz), w stronę chłodnicy/lamp przód (spowalniasz obroty)
To tak dla informacji, bo nie odpowiadam za jakiekolwiek szkody i popytaj jeszcze bo ja gwarancji nie daje i nie odpowiadam za siebie :evil:
Btw to podjechał byś do jakiegoś mechanika i by Ci powiedział, w którą stronę się kręci :-X
Aha i jeszcze jedno... Metaliczny stukot ze wzrostem obrotów to mi tylko na myśl przynosi, że masz rozrząd źle zrobiony co najmniej o jeden ząbek :-X
No ale przez neta to i dentysta zębów nie wyrywa :rotfl:
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 19.04.2009, 15:08:41 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam silnik ALH - a w nim kręci się kołem pompy a nie pompą - http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5571
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 19.04.2009, 15:12:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Marian
Nie kręci się kołem od pompy, tylko całą pompą. koło zostaw w spokoju
Nawet nie pisz takich rzeczy. Instrukcje serwisowe wręcz zabraniają przestawiania pompy.
Cytat: nitka
no nikt nie potrafi odpowiedzieć na takie proste pytanie????
Nie każdy ma czas zajrzeć co chwila.
Cytat: nitka
mam ALH więc trzeba kręcić kołem pompy - w którą stronę mam kręcić- zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy odwrotnie? dodam, że te skoki wartości wtrysku są na biegu jałowym na wolnych stałych obrotach

Jak masz za wczesny to zgodnie z zegarkiem, jak opóźniony to w stronę silnika.
Kręcenie kołem to duża przesada. obrót to ułamki milimetra po obwodzie. Jak przedobrzysz to nie odpalisz autka (w najlepszym razie). Ustawiałem po wymianie rozrządu, ale nie pamiętam w którą. Lekko ruszyłem w jedną i sprawdziłem, kilka poprawek i trafiłem. Skoki na BS to +-2jednostki.
Powyższe ustawienia mają jedynie wpływ na odpalanie autka, podczas pracy pompa sama sobie ustawi właściwy kąt, chyba że uciekł ponad 18st to sobie nie poradzi.
Cytat: Marian
Aha i jeszcze jedno... Metaliczny stukot ze wzrostem obrotów to mi tylko na myśl przynosi, że masz rozrząd źle zrobiony co najmniej o jeden ząbek
Tu się zgodzę. Może być jedno kółko przestawione.
I tu moje zdanie jest identyczne
Cytat: Marian
nie odpowiadam za jakiekolwiek szkody i popytaj jeszcze bo ja gwarancji nie daje i nie odpowiadam za siebie

Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 19.04.2009, 15:51:07 - NIEPRZECZYTANA »

...no tak ale u mnie skacze o 5 jednostek...ciekawe czemu
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 20.04.2009, 13:41:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Cytat: Marian
Nie kręci się kołem od pompy, tylko całą pompą. koło zostaw w spokoju
Nawet nie pisz takich rzeczy. Instrukcje serwisowe wręcz zabraniają przestawiania pompy.
Teraz zerknąłem na ten rysunek z tdi forum i fakt pompa musi stać. Podałem tak bo stare pompy tak się ustawia, ale właśnie dawno się tym nie bawiłem. A te koła są inne i one mają regulację.
Ale jednego nie rozumiem, bo możliwe, że może masz coś nie tak z rozrządem, to zamiast czekać, aż Ci ktoś na tacy powie co jest, lepiej byś podjechał do mechanika i sprawdził. Jak zawory Ci dotykają cylindrów to trzymaj tak dalej i pytaj się po forach co może być, a problem niedługo sam się rozwiąże :evil:
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 05.05.2009, 07:39:51 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze jedno... ostatnio zauważyłem, że zdarza się taka rzecz. Po wyłączeniu zapłonu kiedy silnik już gaśnie słychać takie huczenie - tak jakby coś rozpędzonego (wirującego) hamowało pod obciążeniem. Zaznaczam od razu że dbam o turbo i zawcze czekam ok 1 min od zatrzymania się i dopiero gaszę. Nadmieniam, że dwumas jest nowy!
Ciekawe jeszcze jest to że podczas jazdy po puszczeniu gazu stukot ustaje a po dodaniu wraca.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 05.05.2009, 13:40:24 wysłane przez nitka » Zapisane
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 05.05.2009, 15:46:22 - NIEPRZECZYTANA »

Huczenie to tak jakby się jakieś łożyska w turbo kończyły (wirnik hamuje jak zgasisz silnik), ale niech się wypowie jakiś spec
Zapisane
przemo0007 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1,9 TDI EVO_2 01'

« Odpowiedz #12 - Piątek, 24.07.2009, 12:29:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. mam taki problem w mojej ibi 1,9 tdi 110km ze swieciła mi kontrolka od TCS koleś co zmieniał mi rozdząd mówil ze przesunie mi troche zapłon bo strasznie glosno chodzi tak metalicznie i mam chyba przyspieszony zapłon. Wiec tak zrobił samochód chodzi ciszej kontrolka od TCS zgasła normalnie pracuje tylko tyle ze auto jest mułowate w 4 osoby nie mogłem go bardziej rozbujać niz do 130km i wogóle przyśpiueszenie ma fatalne prawie nie odczuwalne. Czy bez podpięcia mozna jakos ustawic zapłon i do tego zeby mi kontrolka od TCS nie swieciła ??
Zapisane
wikara Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon 2.0 TDI BKN

« Odpowiedz #13 - Piątek, 06.04.2012, 13:41:32 - NIEPRZECZYTANA »

Nagrałem właśnie filmik i słychac wyrażnie odgłos metaliczny,lecz skad on sie wydobywa nie wiem,odgłos tylko na ciepłym silniku na jałowym cały czas,w czasie jazdy słychac przy dodawaniu lekko gazu na drugim i trzecim biegu do max 60km/h jak puszcze pedał gazu nie słychać nic,odgłos w czasie jazdy jest raz cicho raz głośniej raz go w ogóle niema ale rzadko a na wyższych biegach 4 i 5biegu brak odgłosu.Co to może byc?
Kat wtrysku na zimnym 46 na gorącym 49,na zimnym jest cisza dopiero jak dojdzie do 90C i stopniowo sie silnik nagrzewa to i ten głos sie nasila w tle silnika go tak jak by słychać.

filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=2ocfpg_H8-Q
Kto podsunie jakis pomysł?

seat leon 1.9tdi 110km na 140km[ASV]

zrobiłem kolejne 2 filmiki trzeba sie wsłuchac w ten dżwiek bo siedzac w środku w kabinie tak nie słychać,na obydwu filmach słychac ten dzwięk jak przyspieszałem powoli na jałowym do 2tys obrotów to ten dżwięk coraz szybciej cykał ale ten sam dżwiek nie nasilał sie głośniej.
Dodam ze dżwięk lekko słychać jak jade np 50km/h wrzuce na luz to tez słychac ten metaliczny dżwiek ale naprawde cicho.Cykanei zaczyna sie od temp 80C i powoli sie nasila i stabilizuje na 90C i tak cobie cały czas cyka.

1:
http://www.youtube.com/watch?v=erQXfMxrQwE
2:
http://www.youtube.com/watch?v=GWyVw-08SA4


od KYS: Może najpierw poszukaj co już jest na forum?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 06.04.2012, 13:50:37 wysłane przez wikara » Zapisane
ibizaASV Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Ibiza 2000r. ASV 110KM

« Odpowiedz #14 - Sobota, 07.04.2012, 06:44:46 - NIEPRZECZYTANA »

WItam
Ja mam to samo i odkryłem że stuka mi tak amortyzator od napinacza rozrządu. Odpal silnik stań przed autem i po lewej stronie masz mechanizm rozrządu a na wierzchu jest taki czarny amortyzator (nie wiem jak się to dokładnie nazywa) ja mam z nim wybite takie tulejki i on sobie lata gdy silnik pracuje i to u mnie powoduje takie nieprzyjemne stuki:D Pozdrawiam:)

Napisano: Sobota, 07.04.2012, 07:42:22


Tu masz linka jak to wygląda, bardzo łatwo go znaleźć:D

http://allegro.pl/amortyzator-napinacz-silownik-vw-skoda-seat-i2229189771.html
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwny stukot
Skocz do: