+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czyszczenie przepływomierza - Toledo 1M 1.6 SR AKL
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czyszczenie przepływomierza - Toledo 1M 1.6 SR AKL  (Przeczytany 24792 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
DENEBO Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Ostrów Wlkp
Samochód: Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL SIGNO

« Niedziela, 22.02.2009, 18:32:07 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie !!

Dla zainteresowanych tym tematem  :P
Jakiś czas temu wykonałem wykonałem czyszczenie tak jak opisałem w wątku
  :ok: 
Ponieważ miałem drobne problemy z autkiem

Objaw: wyraźnie zamulone auto w przedziale 2,5 tyś - 4,5 tyś obrotów
Diagnoza: Przepływomierz - mający na celu dostosowanie mieszanki na podstawie masy wpadającego powietrza do silnika.
Potwierdzanie Diagnozy: Po odpięciu przepływomierza auto wyraźnie pozbywa się muła

Przepływomierz znajduję się tuż za Pokrywą Filtra Powietrza w prawym Górnym Rogu:



Następnie demontujemy czujnik- musimy odkręcić dwie śrubki typu Torks z orworem !!



Gdy już mamy ściągnięta przepływówkę w obudowie wygląda to tak:




Zastosowałem dwa preparaty, jak widać na zdjęciu powyżej

1-KONTAKT IPA PLUS na bazie alkocholu izopropylowego
2- KONTAKT U   na bazie alkocholu izopropylowego


Poniżej fotka... Widać jak bardzo styki z nagrzewającym się elementem były zabrudzone, śrubokrętem lekko rysnąłem żeby było widać.

Później Czyszczenie miękkim pędzelkiem wszystkich elementów pomiarowych:
U mnie były 3, jeden był schowany z tylu wiec dostęp marny.
Efekt po czyszczeniu widać gołym okiem:




To chyba na tyle!!


OK.
Montaż - czyli coś co zajęło mi najwięcej czasu zanim znalazłem sposób.
Pierścień który dociska tunel powietrza do przepływki to takie ustrojstwo które trzeba założyć ściśnięte na końcówkach, wtedy zwiększa sie jego średnica, a po zwolnieniu zmniejsza się i tym samym dociska tunel.
Męczyłem się bo byłem sam i chyba najlepszych rozwiązaniem jest.
1. Założyć pierścień na niedokręconą przepływkę jak najdalej od krawędzi,
2. Przykręcić przepływomierz do pokrywy filtra
3. "Żabką" ścisnąć ponownie końcówki pierścienia i wsunąć tunel na przepływkę w odpowiednie miejsce
4. i puścić pierścień

Jak się okazało diagnoza trafna!!!
Auto śmiga nie do poznania

Czas: Myślę ze w 30 Minutach da się zamknąć
Oszczędność= Koszt nowego przepływomierza !!??
Do stworzenia powyższego postu wykorzystałem częściowo wiadomości oraz fotki z forum  http://forum.a3-club.net   . Zdecydowanie pomogły mi w pracy nad tematem który jest tu opisany !! Z podziękowaniem dla autora  "bronek"
Zapisane




Seat Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL / Seat Cordoba SE 1.6 ALM 1999 / Seat toledo 1L RP 1993
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 22.02.2009, 20:51:20 - NIEPRZECZYTANA »

Czytałem o tym i dużo osób pisze, że nie starcza to na długo, ale oddala problem. P_rzynajmniej w tdi-kach. Duży wpływ na to ile będzie działał przepływomierz ma jakość filtra powietrza i szczelność między filtrem a przepływką.
Cytat: DENEBO
Potwierdzanie Diagnozy: Po odpięciu przepływomierza auto wyraźnie pozbywa się muła
To jest trafne, jeśli przepływomierz już praktycznie nie mierzy.



Zapisane

DENEBO Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Ostrów Wlkp
Samochód: Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL SIGNO

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 22.02.2009, 21:03:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
To jest trafne, jeśli przepływomierz już praktycznie nie mierzy.

A w jaki sposób KKKKris jesteś w stanie sprawdzić czy przepływomierz jest 100% sprawny ?  :-\
Jeśli przepływka będzie źle odczytywała ilość masy przepływającego powietrza to ECU będzie źle dawkowało ilość paliwa itd ... czyli już zaczną się problemy  ;)  Między innymi zamuli silnik  :!:
Ale nie ma co dyskutować... w moim przypadku pomogło i jest OK  :ok:  :ok:  :ok:
Zapisane




Seat Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL / Seat Cordoba SE 1.6 ALM 1999 / Seat toledo 1L RP 1993
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 22.02.2009, 21:40:30 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdzenie przepływki najlepiej wykonać w próbie dynamicznej. W tym celu rozgrzewamy autko, wyszukujemy prosty, mało uczęszczany odcinek drogi i kogoś do pomocy, prosząc go o ewentualne spisanie testamentu. Sadzamy go obok z podpiętym lapkiem i uruchomionym VAG-COMem. Wchodzimy w 01 Silnik, następnie 08 bloki pomiarowe, wybieramy grupę 003, następnie przycisk LOG. Pojawi się nam okno z nazwą pliku, którą można oczywiście zmienić i ruszamy. Na 4 biegu (ostatecznie 3) próbujemy uzyskać taką prędkość, aby obrotomierz pokazywał mniej niż 2000obr/min. wtedy należy poprosić pasażera o kliknięcie START i zamknięcie oczu. Wtym samym czasie wciskamy pedał gazu do oporu. Ciągniemy tak autko do obrotów jakie uznamy za wystarczające (raczej nie mniej niż 3500obr/min) - im dalej tym lepiej. Następnie (jak żyjemy) pozwalamy pasażerowi otworzyć oczy, kliknąć stop, i wyjść z programu.
Dobrze jest następnie uzyskany plik csv zamienić na bardziej czytelny za pomocą programu CSVConv.exe - dostępny na stronie:
 http://www.ross-tech.net/vag-com/download/CSVConv.exe
Dla ciekawskich równierz dodam link do instrukcji VAG-COM jak i oprogramowania:
http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html

Następnie otwieramy przekonwertowany plik i porównujemy kolumnę (2) MAF (specified) z (3) MAF (actual)
Dopóki wartość z kolumny trzeciej jest większ niż druga, nie musimy się martwić przepływką.



Napisano: Niedziela, 22.02.2009, 21:38:21


Cytat: DENEBO
A w jaki sposób KKKKris jesteś w stanie sprawdzić czy przepływomierz jest 100% sprawny ? 
100% pewności będę miał jak zrobię logi przed i po wymianie na nowy. Nawet jeśli z pomiarów wyjdzie, że jest uszkodzony lub dobry to zawsze istnieje jakaś szansa, że to co innego.
Zapisane

DENEBO Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Ostrów Wlkp
Samochód: Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL SIGNO

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 22.02.2009, 21:42:36 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę to skomplikowane, jednak osobą zainteresowanym może to pomóc  :ok:

KKKKris - podziękowania za kontynuacje i rozszerzenie mojego wątku  :pub:

Pozdrawiam
Zapisane




Seat Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL / Seat Cordoba SE 1.6 ALM 1999 / Seat toledo 1L RP 1993
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 22.02.2009, 21:44:50 - NIEPRZECZYTANA »

Dodam, że powyższe jest słuszne dla diesla, choć w Pb pewnie będzie podobnie, tylko z racji silnika może trzeba go ciągnąć w wyższym zakresie obrotów, ale to może ktoś kto ma benzynkę sprawdzi.
Zapisane

DENEBO Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Ostrów Wlkp
Samochód: Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL SIGNO

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 22.02.2009, 21:49:03 - NIEPRZECZYTANA »

Ja osobiście nie mam potrzeby tego testować  ;D  Ale może znajdzie sie dobra dusza i sprawdzi słuszność tezy Kolegi KKKKrisa i mojej  :evil:
Zapisane




Seat Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL / Seat Cordoba SE 1.6 ALM 1999 / Seat toledo 1L RP 1993
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #7 - Piątek, 20.11.2009, 20:14:26 - NIEPRZECZYTANA »

witam, sprawa wyglada tak jak jest silnik zimny przyspiesza itd jak sie rogrzeje to czuc delikatne szarpanie i max predkosc to 180km , czy to przeplywka , warto wyczyscic ?? dzisiaj odpiolem kostke chcialem zobaczyc jak bedzie dzialal bez przeplywki co go odpalilem to obroty spadaly i gasl, podlaczylem  z powrotem kostke i jest niby ok dodam ze mam filt stozkowy, czekam na odpowiedzi , pozdrawiam
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czyszczenie przepływomierza - Toledo 1M 1.6 SR AKL
Skocz do: