+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Dudnienie w zakretach
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dudnienie w zakretach  (Przeczytany 7822 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Kashi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: Leon '04, 1.9 TDI ARL

« Niedziela, 18.01.2009, 18:00:53 - NIEPRZECZYTANA »

od jakiegos czasu slysze charakterystyczny odglos dudnienia gdy pokonuje swoim samochodem zakrety, slyszalne to jest przy wyzszych predkosciach, powiedzmy powyzej 80km/h zarowno przy delikatnym łuku w prawo jak i w lewo, odglos nie jest slyszalny podczas jazdy na wprost
w zeszlym tygodniu przechodzilem przeglad techniczny i koles nic nie stwierdzil mimo ze mowilem mu o tym, cisnienie w oponach prawidlowe, w zeszly weekend robiona zbieznosc kol
ktos ma jakies pomysly co to moze byc??
Zapisane

1.9 Leon TS '04
daniels81
Gość



« Odpowiedz #1 - Niedziela, 18.01.2009, 18:04:27 - NIEPRZECZYTANA »

słychać z przodu czy z tyłu, sprawdzałeś czy nie ma luzu na łożyskach?
Zapisane
Kashi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: Leon '04, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 18.01.2009, 18:33:40 - NIEPRZECZYTANA »

slychac z przodu, luzy chyba powinny wyjsc na szarpakach??
Zapisane

1.9 Leon TS '04
dragon135
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 18.01.2009, 19:11:13 - NIEPRZECZYTANA »

A u mnie jest podobna sytuacja ale inne symptomy : spuszczam nogę ze sprzęgła po wcześniejszym wbiciu biegu wchodząc w prawy zakręt. U mnie jest takie jakby skrzypienie dochodzące z przodu samochodu i wydaje mi się że ze strony kierowcy. Na prostej drodze i na skrętach w prawo przy dokonywaniu redukcji tak nie słychać. Wydaje mi się że w moim przypadku może się tak dziać bo masa przechodząca na stronę kierowcy przy skręcie w prawo dociska coś co powoduje ten specyficzny dźwięk. Nie jestem mechanikiem więc jest to tylko hipoteza ale mam nadzieje że nie jest to coś co może negatywnie wpłynąć na części samochodu
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 18.01.2009, 19:13:24 wysłane przez dragon135 » Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 18.01.2009, 19:20:16 - NIEPRZECZYTANA »

Kashi sprawdz powoli na parkingu przy pelnym skrecie bo prawdopodobnie konczy ci sie przegob i nie to nie wyjdzie na szarpaku bo szarpak sprawdza stabilizatory drazki itp.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 19.01.2009, 00:30:32 - NIEPRZECZYTANA »

slychac z przodu, luzy chyba powinny wyjsc na szarpakach??
nie koniecznie, bo nikt tego nie sprawdza raczej...
poszarp sobie sam za kola na parkingu (za gore kola i do siebie)
tylne powinny miec lekki luz a przednie nic
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 19.01.2009, 00:54:18 - NIEPRZECZYTANA »

Ale chyba luz na łożyskach objawia się wyciem, piskiem, hałasowaniem ciągłym a nie przerywanym, okresowym na zakrętach. Dla mnie to łączniki stabilizatora. Czy diagnosta ręcznie sprawdzał luzy na łącznikach w czasie badania? Jeśli nie, to sam sobie sprawdź, tylko żeby auta stało normalnie obciążone na kołach, inaczej nie wyjdzie.
Może też być któraś poducha boczna pod silnikiem lub skrzynią, nawet bardziej pod skrzynią i to bym w zasadzie sprawdził jako pierwsze.
Cytat: raby
tylne powinny miec lekki luz
A dlaczego powinny mieć lekki luz? Wstępne napięcie łożyska uniemożliwia ruchy koła osiowe i promieniowe względem czopu, a to znów zapewnia optymalne warunki pracy łożysk stożkowych. Obojętne jaki układ łożysk, X, czy O, łozyska takie muszą być wstępnie napięte, aby zlikwidować luzy poosiowe.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 19.01.2009, 01:01:33 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Damian P. Mężczyzna
Klubowicz
Offline Offline



Skąd: Szkaradowo Szlacheckie
Samochód: Ibiza '99 1.4 AEX + LPG, Leon '06 1,6 BSE + LPG

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 19.01.2009, 16:56:54 - NIEPRZECZYTANA »

dragon135 u Ciebie naprawdopodobniej skrzypi na sworzniu wachacza, miałem to i w ten sam sposób się objawiało uszkodzenie, podjedź na diagnostykę i niech sprawdzą na szarpakach i ręcznie jak piszą powyżej, czasami szarpaki nie wykrywaja tego typu awarii.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 19.01.2009, 19:05:40 wysłane przez aboz » Zapisane

Damian - Ibiza '99 1.4 AEX
Leon '06 1,6 BSE
dragon135
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 19.01.2009, 17:54:26 - NIEPRZECZYTANA »

rok temu podczas przeglądu nie wykryto tego więc sam to sprawdzę. ThxDamian P.:pub:  teraz już wiem mniej więcej w czym tkwi problem. pozdro
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 19.01.2009, 22:53:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
A dlaczego powinny mieć lekki luz?
bo jak skrecisz do oporu to szybko poleca lozyska
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 20.01.2009, 01:24:40 - NIEPRZECZYTANA »

Skręcenie do oporu a luz to nie to samo, przynajmniej dla mnie.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
machina
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 20.01.2009, 09:58:00 - NIEPRZECZYTANA »

A u mnie jest podobna sytuacja ale inne symptomy : spuszczam nogę ze sprzęgła po wcześniejszym wbiciu biegu wchodząc w prawy zakręt. U mnie jest takie jakby skrzypienie dochodzące z przodu samochodu i wydaje mi się że ze strony kierowcy. Na prostej drodze i na skrętach w prawo przy dokonywaniu redukcji tak nie słychać. Wydaje mi się że w moim przypadku może się tak dziać bo masa przechodząca na stronę kierowcy przy skręcie w prawo dociska coś co powoduje ten specyficzny dźwięk. Nie jestem mechanikiem więc jest to tylko hipoteza ale mam nadzieje że nie jest to coś co może negatywnie wpłynąć na części samochodu

U mnie było to samo, okazało się że to jabłko na drążku kierowniczym skrzypiało. Można wymienić cały drążek albo tańsza wersja przesmarować; wybić końcówkę drążka zdjąć gumę ochronną z drążka i ruszając drążkiem przesmarować koniec drążka zakończony kulą. Jak ręką odjął skrzypienie :eye:
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 20.01.2009, 10:01:46 wysłane przez machina » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Dudnienie w zakretach
Skocz do: