+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» No i Seat się zbuntował - silnik się rozszalał
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: No i Seat się zbuntował - silnik się rozszalał  (Przeczytany 6950 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Wtorek, 16.12.2008, 10:47:02 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Wczoraj jadąc wieczorkiem do domu, przejeżdżam przez próg zwalniający i nagle silnik zaczyna pracować jak traktor. Zgasiłem, odpaliłem i dalej to samo. Ogólnie dojechałem te parę metrów do bezpiecznego zaparkowania i zachodze w głowę co się stało. Nie jechałem szybko a sięspierdzieliło coś. już szybciej się w dziury na drodze wpada i nic się nie dzieje. Z początku myślałem, że może zawór się rozszczepił i dlatego tak szaleje - ale to mało prawdopodobne (choć z moim szczęściem). Drugie obstawiam przestawiony rozrząd. Ale czemu? Rolka któraś za luźna? jak przeskoczyło 1 ząbek nie powinno być źle.
Dziś go odstawiłem do mechanika (zaholowałem) odpalili na chwilkę i też zachodzą w głowę. Auto pracuje równo na 900 obrotów ale strasznie głośno. Też stawiają, że rozrząd przeskoczył lub jakiś łącznik poszedł (ale jaki to nie zaskoczyłem).
I taki oto prezent mi seat zrobił przed świętami.
Miał ktoś już coś takiego lub się z tym spotkał? cóż to może być?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 16.12.2008, 10:52:50 - NIEPRZECZYTANA »

A może pompa się przestawiła?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 16.12.2008, 10:53:46 - NIEPRZECZYTANA »

Zobacz kąt wtrysku - i sprawdź czy nie masz luźnej pompy wtryskowej...

Leemarvin mnie ubiegł... 8)
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 16.12.2008, 11:24:57 - NIEPRZECZYTANA »

Dałem do znajomego mechanika, narazie jestem w pracy ale później podskocze i nie wiem czy nie zacznę go rozbierać bo dość zajęci są (a tu takie nadprogramowe autko). Ale jakby pompa się przestawiła to chyba by były cyrki z odpaleniem. Pamiętam jak kiedyś bawiłem się w ustawianie pompy i nawet minimalna zmiana powodowała problemy z odpalaniem i pracą silnika. Potrafił nawet zgasnąć w czasie jazdy. a tu raczej czegoś takiego nie zaobserwowałem.
No ale zobaczę co i jak jest to pewien punkt zaczepienia. Zanim rozbierze się rozrząd na pewno trzeba będzie zarzucić okiem. Jak go rano odpalaliśmy i przegazowywaliśmy to tak jakby stał się mnie jczuły na gaz, z oporami się wkręcal na obroty i na biało dawał z tyłu... no ale to pewnie też, że zimny silnik bo to po nocy pierwsze odpalenie i od razu przegazówki delikatne.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 16.12.2008, 11:33:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Valgaar
Ale jakby pompa się przestawiła to chyba by były cyrki z odpaleniem. Pamiętam jak kiedyś bawiłem się w ustawianie pompy i nawet minimalna zmiana powodowała problemy z odpalaniem
Zależy ile to wg Ciebie "minimalna zmiana", a poza tym problemy byłyby tylko na zimnym...
Zapisane
mirass Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław/Oborniki Śl.
Samochód: była Ibiza 1,8 T 20VT jest Golf VII R

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 16.12.2008, 15:17:25 - NIEPRZECZYTANA »

a mi to wygląda na przestawiacz kąta wtrysku
Zapisane

Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 16.12.2008, 20:46:17 - NIEPRZECZYTANA »

A więc tak. Autko już wróciło do życia. Co zostało ustalone... oczywiście tak jak podejrzewałem przeskoczył rozrząd o 1 ząbek. Tylko pytanie od czego to się mogło stać. Cały rozrząd został sprawdzony, wszystko wygląda na idealne, zresztą nie był strasznie dawno zmieniany. Pasek poprostu jak nówka, lekko przykurzony. I jak to nagle na progu zwalniającym przeskakuje? Miał ktoś tak kiedyś? chyba, ze zebrały się jakieś zbiegi okoliczności i jakieś mega kombo zrobiłem, które spowodowało coś takiego. Aktualnie po przestawieniu do dobrej pozycji autko śmiga, ale:
1. pracuje głośniej niż poprzednio.
2. pierwszy bieg zamula tak jakby, ale za to reszta troszkę lepiej. Przy przekroczeniu na drugim biegu około 2700 poprostu wciska w fotel i tak praktycznie go końca. Wczesniej autko ciągnęło od 2200 obrotów a teraz muszę wyżej kręcić. Możliwe, że pompa się przesunęła? W czasie ustawienia rozrządu wszystko było poblokowane. Zobacze jak będzie z odpalaniem. Narazie nie miałem problemów, Zwrócę uwagę na zimnym co się będzie działo.

Napisano: Wtorek, 16.12.2008, 18:30:02


Kolejne takie moje obserwacje...
jeżdziłem teraz troszkę i jednak chodzi o wiele za głośno - jak stary traktor. do 3 tysięcy obrotów kiepsko, a po 3 nagle zryw. i tak jak pisałem jedynka wogóle umarła i nawet raz mi zgasł na pierwszym biegu. Sądze, że przestawił się kąt wtrysku. Jak na mój gust jest za bardzo wyprzedzony.

Czy dobrze myślę?
Zapisane
punisher
Gość



« Odpowiedz #7 - Środa, 17.12.2008, 09:25:35 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź przepływkę... Ja tak miałem po wymianie rozrządu. Powrót do mechesa, poprawka przepływki i wszystko wróciło do normy :)
Zapisane
SouthMan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6k2 ASV Sport

« Odpowiedz #8 - Środa, 17.12.2008, 10:59:45 - NIEPRZECZYTANA »

No ale przez przepływkę nie powinien chodzić jak traktor  :ninja:
Zapisane
punisher
Gość



« Odpowiedz #9 - Środa, 17.12.2008, 12:00:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: SouthMan
No ale przez przepływkę nie powinien chodzić jak traktor 
Fakt, ale efekty miałem podobne :-\ . A może oprócz wszystkiego złego silnik "spadł" z poduszek i może stąd te wibracje :-X  Z opisu wynika, że wszystko przez przejazd po progu zwalniającym. Przy dużej prędkości to możliwe... :-X
Zapisane
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #10 - Sobota, 20.12.2008, 20:49:44 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam  to  samo  w  sharanie  afn  110  na  kompie  pokazalo  zepsuta  pompe , i  3  bledy  wykasowal mi to znajomy  mechanik  ale  stwierdzil  ze  pompa musiala  sie  na  pasku  przestawic  bac  przeskoczyl  pasek . objawy  mam  takie  same  jak  kolega , a  ze  koniec  tygodnia  lipa, gonie w  trase takim , po  nowym  roku  ustawianie  od  nowa .  pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Sobota, 20.12.2008, 20:51:55 wysłane przez mik33 » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» No i Seat się zbuntował - silnik się rozszalał
Skocz do: