Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana tarcz zegarów i podświetlenia na szybko by punchoo  (Przeczytany 8345 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Poniedziałek, 06.10.2008, 18:27:08 - NIEPRZECZYTANA »

Z racji że jestem naciskany co i jak to odpowiem na pytania. Niestety nie posiadam pełnej foto dokumentacji ale postaram się w miare dokładnie opisać co i jak.

1. Na początku dobieramy sie do licznika.


W puntach u góry sa 2 śrubki trzymające ramkę, odkręcamy je i wyciągamy ramkę.

Licznik trzyma się jeszcze chyba na 2 śrubach. Należy je powoli wykręcać, najlepiej namagnesowanym śrubokrętem - bo w przeciwnym razie polecą w dół - do miejsca gdzie jest schowek i miejsce na bezpieczniki .

Następnie po odkręceniu wszystkich śrub, powoli kładziemy zegary na płask - żeby z tyłu móc włożyć rękę i odpiąć taśmę zasilającą.

2. Następnie należy wyciągnąć zegary - dodam, że jest to nie lada orygami ale da się przy każdej kierownicy.
3. Zegary mają ochronną chybka, którą należy odkręcić i mamy zegary na płytce.
4. Przygotowujemy tarcze do naklejenia (w moim przypadku były to tarcze z allegro robione na zamówienie u usera NoMan).


5. tarcze były zrobione na papierze fotograficznym czy jakoś tak i były na tyle elastyczne - że można je było założyć pod kątem - bez ściągania wskazówek. Naklejamy je na oryginalne zegary za pomocą taśmy 2 stronnej


5.1 Przy okazji możemy zmienić podświetlenie zegara i przebiegu - wkładając np. diody w dowolnym kolorze - tego typy (u mnie padło na czerwone):


5.2 Kolejna zmiana to możemy zrezygnować ze standardowego - pomarańczowego podświetlenia lub czerwonego w "sportowych wersjach". Do tego od góry demontujemy filtr - taki płaski paseczek nadający kolor świecenia oraz demontujemy 2 żarówki z nad listwy. W to miejsce możemy włożyć listwę diodową, np tego typu:


Spotkałem się z 2-ma możliwościami podłączenia takiej listwy w "prund" - albo końcówka Plug&Play w miejsce żaróweczki albo zakończone kabelkiem do przylutowania w okolicach żarówki do oświetlenia zegarów od góry. W każdym przypadku zabawy z LED'ami pamiętajmy o odpowiedni podłączeniu biegunowości.

6. Później montujemy wszystko w odwrotnej kolejności:



7. Cierpliwość, ostrożność i delikatność a będzie GIT  :ok:
8. Wszystkie dostępne produkty dostępne na Allegro



Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Instrukcje, poradniki, informacje» Wymiana tarcz zegarów i podświetlenia na szybko by punchoo
Skocz do: