Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT) (Przeczytany 25057 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Shizo
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Piątek, 10.02.2006, 15:35:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Po odpaleniu silnik przez ok.5sek. chodzi idealnie dopiero jak elektronika się załącza to zaczyna się dławić i gaśnie. Po ponownym uruchomieniu silnik zachowuje się podobnie z tym że nie gaśnie lecz zatrzymuje się na ok.700-750obr. i pracuje nirówno(trzęsie się) by po kilkudziesięciu sekundach ustabilizować się na 900obr.(czasami jak dodam gazu to zatrzymuje się na chwilę na 2000obr. i spada wolno do 900obr.). Po ruszeniu zdarza się że zgaśnie a przez pierwsze kilkaset metrów albo się dławi albo wyrywa jak rakieta bez żadnej kontroli.Po kilku minutach jazdy wszystko jest OK nawet jak stanę ąż do momentru wyłączenia silnika.Na rozgrzanym aucie wszystko szybciej dochodzi do normy ale objawy są zbliżone. Wyczyściłem przepustnicę(z adaptacją przez VAG), kable i świece mam nowe, przepływomierz i czujnik temp. silnika bez zarzutu więc co ???
Zapisane
marcint
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #1 -
Piątek, 10.02.2006, 19:01:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Miałem podobne objawy(dławienie i gaśnięcie silnika) po odpaleniu w swojej cordobie którą kupiłem w salonie.Zaznaczam że objawy te występowały tylko w zimie,gdy przyszła wiosna- ciepłe dni objawy zanikały. Na początku serwis miał problemy ze zdiagnozowaniem przyczyn (zaczęli od wymiany świec,sondy lambda,czyszczenie przepustnicy-bez skutku),diagnostyka VAG-iem nic nie wykazała.Dopiero na jesieni tego samego roku nastąpił nawrót dławienia i gaśnięcia silnika.Gdy zrobiłem wielką awanturę w serwisie podeszli poważnie do usterki w moim samochodzie.Okazało się że głównym winowajcą okazał się komputer sterujący silnikiem.Po jego wymianie wszelkie objawy ustały.Na szczęście samochód był na gwarancji więc nie poniosłem żadnych kosztów.
Zapisane
Shizo
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #2 -
Sobota, 11.02.2006, 12:22:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kupno nowego kompa to raczej nie wchodzi w grę z powodów finansowych oczywiście aczkolwiek wiem gdzie jest zezłomowany identyczny SX jak mój może pozwolili by mi przełożyć kompa i sprawdzić jak wszystko działa tylko nie wiem czy to jest takie proste i oczywiście bezpieczne!
Zapisane
Łukasz
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #3 -
Wtorek, 14.02.2006, 11:07:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
podlacze sie pod ten tamat z takim zapytaniem:
koles ma VW z silniekiem 2.8 VR6 i ostatnio zaczal mu szarpac silnik, dzieje sie to tylko jak jest nagrzany, na zimnym silniku pracuje idealnie, a gdy tylko sie rozgrzeje zaczyna przerywac, szarpac, a nawet potrafi zgasnac niezaleznie czy jest na biegu czy na luzie. wymienilismy w nim swiece, filtry, podlaczenie do kompa nie pokazalo zadnych bledow :? silnik nie posiada instalacji LPG
co to moze byc z tym silnikiem??
Zapisane
p-i-t-e-r
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #4 -
Wtorek, 14.02.2006, 20:07:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Łukasz"
podlacze sie pod ten tamat z takim zapytaniem:
koles ma VW z silniekiem 2.8 VR6 i ostatnio zaczal mu szarpac silnik, dzieje sie to tylko jak jest nagrzany, na zimnym silniku pracuje idealnie, a gdy tylko sie rozgrzeje zaczyna przerywac, szarpac, a nawet potrafi zgasnac niezaleznie czy jest na biegu czy na luzie. wymienilismy w nim swiece, filtry, podlaczenie do kompa nie pokazalo zadnych bledow :? silnik nie posiada instalacji LPG
co to moze byc z tym silnikiem??
Mam Cordobe z silnikiem 1.6 AFT i mam dokładnie ten sam objaw.
Ja myślę nad wymianą czujnika temperatury. Jak to zrobie to powiem, ale narazie nie mam czasu, więc dopiero w przyszłym tygodniu.
Zapisane
Mitek
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #5 -
Wtorek, 14.02.2006, 20:39:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Łukasz"
koles ma VW z silniekiem 2.8 VR6
czujnik lambda chyba padl. odlaczcie i zobaczcie co sie dzieje. ile bierze oleju wiecej niz 0.1 na 1000km????
Zapisane
p-i-t-e-r
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #6 -
Wtorek, 14.02.2006, 21:04:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Mitek"
Cytat: "Łukasz"
koles ma VW z silniekiem 2.8 VR6
czujnik lambda chyba padl. odlaczcie i zobaczcie co sie dzieje. ile bierze oleju wiecej niz 0.1 na 1000km????
Wytlumacz dlaczego miala by to byc wina sondy lambda ? Jezeli sonda jest zla to jakie daje wskaznia, bo ja sprawdzalem i wg VAG'a sygnal zmienia sie na niej (o ile to jest napiecie ne sondzie) w zakresie od 0.35 do 1.25V.
Sprawdzalem w Group 001, gdzie podaje takie dane: RPM,Temperature,Voltage,Bin. Bits
i wlasnie to Voltage zmienia sie w zakresie podanym powyżej.
Dodam że na komputerze nie ma zadnych bledow.
Zapisane
Łukasz
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #7 -
Wtorek, 14.02.2006, 23:39:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mitek
nie bierze nawet grama oleju a sprawdzalismy VAG-iem i nie pokazal zadnych bledow jutro jedziemy sie podpiac znowu pod Vag-a i zobaczymy co pokaze
powodem
moze to byc czujnik Halla ale Vag powinien to pokazac albo kom zaczyna swirowac :?
Zapisane
Shizo
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #8 -
Środa, 15.02.2006, 14:52:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Na forum
www.elektroda.pl
jest koleś z identycznym problemem i wymienił czujnik Hala i kable zapłonowe i nic to nie dało!!! Sugerował że to cewka i jak ją zmieni da mi znać. U mnie to będzie albo coś z sondą(choć po rozruchu ona od razu nie działa ok.20sek a silnik gaśnie po 5sek.) albo komp niestety...
Zapisane
Łukasz
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #9 -
Środa, 15.02.2006, 18:55:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
dzis bylismy po odbior auta i dalej lipa jak sie nagrzalo mocno zaczal szarpac ale juz nie gasl cos tam grzebali z tym czujnikiem i doszli do tego zeby jakos dziwnie podlaczony, grzebali rowniez przy kompie i wyszlo ze nie ma na nim odpowiedniego napiecia i podlaczyli go jakos na lewo prawie im sie udalo ale fura dalej szarpie moze to wina paliwa jest albo pompy paliwowej bo teraz szarpie przy mocnym deptaniu w pedal w sobote znow tam jedziemy i bedzuiemy dalej szukac
info bede przekazywal na bierzaco
pozdrawiam
PS: Shizo masz u siebie instalacje LPG??
jesli tak to ja tez mialem podobny problem a chodzi o to ze jak jezdzisz dlugo na gazie a malo lub wogole na paliwie to komp sie moze przestawic jak jest zabogata mieszanka gazu, przejedz sie na paliwie jakies 25 - 30 km komp znow sie nauczy i problem powinien zniknac tylko chyba przed tym musisz odlaczyc akus na 10 - 15 minut i to powinno pomoc
Zapisane
Shizo
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #10 -
Sobota, 18.02.2006, 17:08:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mam LPG (II gener.Elpigaz - Hevelius)ale jeżdżę też co jakiś czas na PB, dzisiaj nabyłem sobie i podłączyłem VAG-a i było: "00537 Oxygen Sensor Regulation 18-10 Upper Limit - Interlimittent". Skasowałem i na razie nie wyskoczyło ponownie i jeździ jakby lepiej...
Zapisane
Krzysiek_RW
Świeżak
Offline
Skąd: Słoneczna KaLifornia
Samochód: IBI
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #11 -
Poniedziałek, 20.02.2006, 12:46:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
panowie sprawdzcie jeszce wężyk nadciśnieniowy. Ja miałem taki eproblemi i miałem nieszczelny wężyk (tracił stpień sprężenia powietrza i głupiał)wyminiłem i auto jest sprawne
Zapisane
Shizo
Gość
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
«
Odpowiedz #12 -
Środa, 22.02.2006, 10:41:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
a który to wężyk gdzie on jest?
Zapisane
arej
Gość
Jąkanie silnika
«
Odpowiedz #13 -
Sobota, 31.01.2009, 11:14:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
W mojej cordobie 1.6/97 zauwazyłem dziwne zachowanie pracy silnika. Gdy jest zimny i przy załaczonym ssaniu wszystko jest ok. Silniczek pracuje równo i bez zadnych problemów. Niestety jak złapie temperature i wyłaczy się ssanie zaczyna dziwnie sie zachowywać. Co kilka sekund zacina się na ułamek sekundy. Spadają wtedy obroty,ale prawie niezauważalnie na obrotomierzu. Po lekkim dodaniu gazu wszystko wraca do normy. Czy to wymaga czyszczenia przepustnicy, czy wystarczy lekko podkręcić obroty. Jeśli tak, to prosze o ewentualną instrukcję. Czy jest możliwość zwiększenia obrotów domowym sposobem, na parkingu pod blokiem? Pozdrawiam wszystkie użytkowniczki i użytkowników forum.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Jąkanie silnika
«
Odpowiedz #14 -
Sobota, 31.01.2009, 11:19:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
jakie to obroty?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Dziwna praca silnika 1.6 74kW (AFT)
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...